سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۸
۲۶

درباره شترسواری دولا دولای سوگلی جدید بی‌بی‌سی!

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 334266
مرور اظهارات علی مطهری به فاصله یک روز شدت هویت دوگانه‌ای که در وی پدید آمده را نشان می‌دهد.
درباره شترسواری دولا دولای سوگلی جدید بی‌بی‌سی!
به گزارش جهان،‌ مطهری اولین‌بار با حمایت ویژه احمدی‌نژاد در ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان قرار گرفت و توانست به مجلس برود. او اما به تدریج به جریان‌های نفاق و فتنه آلوده شد تا جایی که شبکه دولتی انگلیس به عنوان یکی از رسانه‌های اصلی تحریک‌کننده آشوب سال ۸۸، سال گذشته از مطهری به عنوان اصلاح‌طلب جدید یاد کرد.

وی روز گذشته ضمن نطقی در مجلس که بوی حمایت از سردمداران فتنه را می‌داد از ۹ دی تجلیل کرد و گفت: سالروز نهم دی‌ماه سال ۸۸ را گرامی می‌دارم. راهپیمایی خودجوش اقشار مختلف ملت ایران اعم از هواداران کاندیدای پیروز و معترضان به نتیجه انتخابات در این روز، نشانه رشد اجتماعی و سیاسی ملت ایران بود که قطع نظر از تخلفات دو طرف فتنه، به دفاع از اصل نظام جمهوری اسلامی پرداختند.

نکته عجیب اینکه مطهری یک روز قبل از همین سخنان، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تخطئه حماسه ۹ دی پرداخته و گفته بود: تجمع ۹ دی تجمع بی‌موردی بود (!) زمانی که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کردند باید از تجمع خودداری شود، تجمع کردن در نهم دی بی‌مورد بود. به ادعای وی «برخی از ولایت‌فقیه برداشت اشتباه دارند و گمان می‌کنند کسی نباید فکر خلاف رهبری داشته باشد در حالی که شخص مقام معظم رهبری فرمودند مرز التزام به ولایت‌فقیه احکام حکومتی است.»

این اولین موضع فریبکارانه و تحریف‌آمیز در عدم تبیین درست واقعیت است؛ چه اینکه رهبر معظم انقلاب روز ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ از اقدامات غیرقانونی از جمله اردوکشی خیابانی منع کردند اما سران فتنه به مدت ۸ ماه مشغول دعوت به آشوب و ناامنی بودند - که مطهری اتفاقا از این آشوبگری حمایت می‌کند! - در واقع پس از ۸ ماه قانون‌شکنی و زمینه‌سازی برای جولان گروهک‌های ضد اسلام و ضدانقلاب بود که مردم در ۹ دی ماه به خیابان آمدند و بساط حرمت‌شکنان عاشورا را جمع کردند.

با این وصف جای سوال است که اولا چگونه آقای مطهری- سوگلی جدید شبکه دولتی انگلیس! - آشوبگری خیابانی سران فتنه را مجاز می‌داند و اعتراض ملی به این اوباش‌انگیزی در روز ۹ دی را که به تعبیر نیویورک‌تایمز بزرگ‌ترین راهپیمایی در ایران پس از مراسم تشییع آیت‌الله خمینی(ره) بود، بی‌مورد جا می‌زند. ثانیا بالاخره ماجرای نهم دی از نگاه علی مطهری «راهپیمایی همه اقشار در دفاع از اصل جمهوری اسلامی که نشانه رشد ملت ایران و سزاوار گرامیداشت است» می‌باشد یا یک تجمع بی‌مورد؟! ثالثا منع رهبر انقلاب از بی‌قانونی و اردوکشی‌ خیابانی - که تا ۸ ماه ادامه داشت - بالاخره از نگاه مطهری، سرپیچی از حکم ولی‌فقیه که رکن قانون اساسی و نقطه ضمانت انقلاب اسلامی می‌باشد هست یا نه؟!

مطهری در نطق دیروز خود همچنین ادعا کرده است: جای تأسف است که پس از گذشت چهار سال از آن ماجرا هنوز مسئله فتنه حل نشده و ورد زبانهاست.

وی در این نطق همچنین بیان داشت «راه‌حل توبه و عذرخواهی موسوی و کروبی به نتیجه نمی‌رسد» البته کیهان با این بخش از اظهارات آقای مطهری موافق است که خیانت و جنایت بزرگی که سران فتنه در کنار موسوی و کروبی مرتکب شده‌اند با صرف عذرخواهی جبران نمی‌شود و چیزی از مسئولیت خیانت‌های آنان در زمینه‌سازی برای ناامنی و اغتشاش، هتک آبروی نظام، تهمت به نظام اسلامی، دشمن شاد کردن، ایجاد هزینه‌های بزرگ برای کشور و بردن آن به لبه پرتگاه و تلخ کردن کام ملت پس از حماسه ۴۰ میلیونی کم نمی‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جهان عزیز سوال اینست که این آقایان باید بادرنظرگرفتن تمام قوانین حقوقی وجزایی محاکمه شوند یانه؟ حال اینکه رافت نظام و یا حکومت می خواهد شامل این دوستان بشود یه بحثی است ویا محاکمه قانونی وحکم صریح مورد دیگه ای است اینکه آقای اژه ای ویا آقای باهنر ودیگر سیاسیون ازطرق مردم حکم وخطابه صادر می کنند ،مردم حرف خودرا در9دی ودیگه مراسم در مورد نحوه برخورد گفتند.
Iran, Islamic Republic of
روح شهید مطهری شاد با این فرزند دور افتاده از قافله حسینی
Iran, Islamic Republic of
اقای مطهری سخن حقی گفته است. حلا شما تحمل حق وحقگویی ندارید .مشکل خودتان است؟؟!
United Kingdom
نخیر، ایشان حق و باطل را عمدا قاطی کرده جهت بهره وری باطل
انسان را بیاد خوارج میاندازد
سخن حق باید در مورد همه قضایا باشه نه به نفع بعضی وبه ضرر بعضی دیگر . این آقا زاده بیشتر این حرفا رو میزنه که جایی تو اصلاح طلبا برای خودش باز کنه چون از اصولگراها چیزی گیرش نیومد .حرفاش پر از تناقضه . حیف اون پدر
Iran, Islamic Republic of
جالب است که آقای روحانی نیز می فرمایند مردم برای جناح خاصی به میدان نیامدند!!!! منظور ایشان چیست؟؟ بالاخره گروهی که مشخص و روشن هست چه کسانی بوده اند هشت ماه بر طبل تقلب کوبیدند جناحی در کشور سخنگوی آشوبگران خیابانی بودو هست و هنوز هم خود را ملزم به دفاع از آنان می داند بالاخره آیا آشوبگران خیابانی در میان سیاسیون کشور ملجایی داشته اند یا خیر ؟؟ آیا آن جناح خاص ملزم به دفاع از این افراد باید واکنشی نسبت به سابقه بد خود داشته باشد یا خیر ؟؟ چرا آقای روحانی موضوع را لوث می کند؟؟
Iran, Islamic Republic of
کلاً این جناب مستدام مطهری شیرین میزنه. ای کاش کمی فقط کمی از تفکر و عقل پدری نیز نصیبش می شد. به امید چنین روزی
United States
وقتی در کشوری مقام و مسئولیت نه از روی عقل و تدبیر بلکه از روی روابط و منسب خانوادگی باشد ظهور پدیده هایی مثل علی مطهری نباید تعجب برانگیز باشد.
Iran, Islamic Republic of
گفتن سخن حق در فضایی که کاسبان و چاپلوسان با هیاهو آلوده کرده اند، کار مردانه ای است که تنها از کسانی سر می زدند که ریشه ای اصیل و پاک داشته باشند... یاد مواضع حق طلبانه استاد اخلاق حضرت آقای امجد افتادم؛ درود بر آزادگان جهان
البته کاسبان و هیاهوکنان به همون کشورهای بیگانه که ازشون پول می گرفتن تا بلوا درست کنن رفتن فقط یه سری از هیاهوگراشون در روزنامه های زنجیره ای هستن که اونام به زودی رسوا می شن.
همین که شما حق به جانب غیر خودتونو به نداشتن ریشه پاک متهم می کنید نشون میده درسهای اخلاق استادتون بی فایده بوده
م-ق
فاصله فكري شهيد مطهري با علي آقا تفاوت از زمين تاآسمان است
قضیه ی آقای مطهری قضیه ازدواج دو تا بنز با هم است که بچشون ژیان میشه.

آقای امجد وقتی از ولایت جدا شد کلا خوب وجهه خودشو خراب کرد.
عزیزم همین آقای مطهری مجیز گوی هاشمی و نوچه های ایشان هست . کدوم آزادگی؟؟؟؟
این همه آقا زاده ها زیر آبی رفتند ولی مطهری هیچ حرفی نزد .
نجفی
باسلام
آقای مطهری اگر از خون شهدا حیا نمی کنی حداقل از روح پدرتان خجالت بکشید کمی از ساده لوحی ( البته اگر خوشبین باشیم) دست بردارید... خدا رحمت کند شهید مطهری را که زود شهید شد و فرصت تربیت شما را نیافت...
بله ماهم می گوییم جای تاسف است که چرا نظام پس ازچهارسال یاوه گویی این ... راتحمل می کند... تاکی مردم باید اراجیف این یاوه گو راتحمل کنند؟وچراشورای محتر م نگهبان دست به تاییدهمچین ادم ... بزند واوبه اعتبار نام پدربه مجلس راه پیدا کند؟
خیلی به حرفهای ایشون بها ندید. بزرگترین خدمت به اینجور آدمها اینه که تحویلشون نگیری اونوقت شاید به حرفهاشون فکر کنن و به تناقضهای فکریشون پی ببرن و از توهم خارج بشن. البته اگه لیاقت داشته باشن که خدا دستشون را بگیره
محسن
باید دقت زیادی در مواضع آقای روحانی بشود ایشان در سخنرانی خود با زیرکی سعی کردند مقداری مواضع را در برابر فتنه گران تعدیل نمایند
اینکه می گویند مردم در 9 دی برای نه به غرب به میدان آمدند و سران فتنه داخل را مستثنی کنند و اینکه مردم برای جناح خاصی به صحنه نیامدند دارند نشانه هائی را ارائه می کنند برای باز کردن راه تبرئه فتنه گران اصلی
ولی شعار مردم را در آن روز اگر دقت کنید این بود مجازات فتنه گران خواسته اصلی حرکت 9 دی بود که متاسفانه قوه قضائیه کم کاری کرده است
از اصفهان
مطهری هم اعتقاد داره سبزها بی قانونی کردند و به خیابون ریختند و این نشون دهنده ی منطقی بودن مطهریه. ولی شما بسیار بی منطق هستید که قانونی یا غیر قانونی بودن رو منوط به هدف و نتیجه ی عمل می دونید. با توجه به اینکه 9 دی و 25 خرداد هر دو غیر قانونی بودند علت حمایت شما از 9 دی چیه؟
در قانون اساسی گفته راهپیمایی ای که مخل مبانی اسلام نباشه آزاده. آیا 9 دی مخل مبانی اسلام بود که غیرقانونی باشه؟؟؟؟
امین
تناقض درحرفهای این آقای مدعی زیاد پیدا میشه، فعلا تریبون در اختیارشه هر اراجیفی رو به هم میبافه و تحویل مردم میده، یه مقدار هم دچار توهم شده، هنوز نفهمیده حرکت در جهت خلاف سیل خروشان ملت چه اتفاقی رو براش رقم میزنه.
Iran, Islamic Republic of
تندروی کردی جهان!
بهتر نیست به جای طرد کردن این بنده خدا و انداختنش تو حزب شیاطین کمک کنیم به مسیر درست برگرده؟
بقیه حرف های نطقش خیلی هم به جا و مناسب بود.
سلام
آقای مطهری در نامه ای سخنان منسب به خود در شیراز را که در آن به حماسه نه دی حمله شده بود تکذیب کرده اند و اصلا از لحظه اول انتشار خبر هم معلوم بود که اشتباهی رخ داده و مراد ایشان 6 دی و حرکت فتنه گران بوده نه 9 دی!!
به هرحال اکثر مردم خواستار محاکمه و تعین تکلیف موسوی و کروبی هستن!
ادعای رافت نظام و ماندن این 2 نفر در حصر قابل پذیرش نیست.
رافت نظام در کدام بند از قانون اساسی آمده!؟
سلام
اکثریت مردم ایران، اکثریت نخبگان سیاسی و... اشتباه می کنن و فقط ایشون درست میگه!!
ایشون از نوعی اعتماد به نفس کاذب رنج می بره که او رو دچار یک توهم فانتزی کرده!!! بهتره به روانپزشک مراجعه کنه...!
حمید
United Arab Emirates
ایشان در ضدو نقیض گویی ید طولایی دارندو نان برند motahari.رامیخورند وگرنه کسی به سخنان ایشان اهمیت نمی داد.
Iran, Islamic Republic of
آیا هیچ قانون ویا ارگانی نمیتواند به این آقا هشدار و یا مورد خطاب قرارش دهد؟
نماینده تا کی مصون است و حق به یاوه گوئی دارد؟