شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱۵

درحاشیه نامه تامل‌برانگیزمطهری به روحانی

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 384678
امیرالمؤمنین (ع) وقتی خوارج دست به سلاح برد، یک نفرشان را زنده نگذاشت. ضمن اینکه موسوی و کروبی حتی در اوج آشوب و اغتشاش و جنگیدن با جمهوری اسلامی هم حصر نشدند. حصر آنها بعد از واقعه‌ای اتفاق افتاد که همین هاشمی رفسنجانی و روحانی هم آن‌را شدیداً محکوم کردند و خواستار برخورد با عوامل آن شدند.
به گزارش جهان، میرشمسی، از فعالان حوزه رسانه در صفحه اجتماعی خود درباره نامه علی مطهری به رئیس جمهور نوشته است:

نامه علی مطهری به رئیس‌جمهور و تهدید کردن روحانی به طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس درصورت عدم رفع حصر موسوی و کروبی چیزی نیست جز سر هم کردن یک سری اباطیل!

درخواست از کسی که خود را "متخصص در امنیت ملی" می‌داند، برای شکستن حصر کسانی که "امنیت ملی" را به مخاطره انداختند.

می‌خواهم در اندازه خودم به استدلال‌های بی‌پایه و اساس علی مطهری در این نامه پاسخ بدهم.

*** مطهری: حصر خانگی موسوی و کروبی برخلاف اصول متعدد قانون اساسی است.

--- پاسخ: اصل ۱۷۶ قانون اساسی مصوبات شورای عالی امنیت ملی را لازم‌الاجرا می‌داند. حصر موسوی و کروبی مصوبه شورای عالی امنیت ملی است فلذا منطبق بر قانون اساسی.

*** مطهری: ممکن است حکم اولیه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر حصر خانگی این دو که در شرایط اضطراری صادر شده، برای مدت موقت - مثلا یک ماه - و تا زمان بازگشت شرایط عادی به جامعه، قابل پذیرش باشد.

--- پاسخ: چه تضمینی وجود دارد که پس از رفع حصر آقایان موسوی و کروبی، این دو نفر مجدداً "شرایط عادی جامعه" را به "شرایط اضطراری" تبدیل نکرده و آشوب‌ها و اغتشاشات سال ۸۸ را بازآفرینی نکنند؟!

*** مطهری: ادامه حصر بدون حکم قضایی قطعا وجاهت قانونی، شرعی و اخلاقی ندارد و خلاف فصل سوم قانون اساسی است.

--- پاسخ: در صورت تشکیل دادگاه، چه ضمانتی وجود دارد که موسوی و کروبی که یک بار اغتشاش و آشوب و اردوکشی خیابانی را به راه‌های قانونی ترجیح دادند، حکم قضایی را بپذیرند و دوباره اغتشاش و آشوب و اردوکشی خیابانی به راه نیندازند؟! (آزموده را آزمودن خطاست)

*** مطهری: اصولاً این یک سنت غلط در جمهوری اسلامی بوده است که منتقدان خوش سابقه در انقلاب را که احیاناً اتهامی متوجه آنها بوده است، به جای رسیدگی به اتهامشان در حصر قرار داده‌ایم بدون آنکه ضرورتی داشته باشد. گویی انتقاد و اعتراض را به معنی خروج از نظام تلقی کرده‌ایم.

--- پاسخ: آیا اردوکشی خیابانی، آتش زدن سلطل آشغال و اتوبوس و اموال عمومی، حمله به پایگاه نظامی، آتش زدن تصویر امام خمینی (ره)، سر دادن شعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" و "مرگ بر جمهوری اسلامی"، هتک حرمت عاشورا و آتش زدن سیاهی‌های عزای امام حسین (ع) اسمش انتقاد و اعتراض است؟!

*** مطهری: امیرالمؤمنین مادام که خوارج دست به سلاح نبردند آنها را از حقوق اجتماعی‌شان محروم نکرد و خود می‌فرمود از من در خفا و آشکار انتقاد کنید.

--- پاسخ: امیرالمؤمنین (ع) وقتی خوارج دست به سلاح برد، یک نفرشان را زنده نگذاشت. ضمن اینکه موسوی و کروبی حتی در اوج آشوب و اغتشاش و جنگیدن با جمهوری اسلامی هم حصر نشدند. حصر آنها بعد از واقعه‌ای اتفاق افتاد که همین هاشمی رفسنجانی و روحانی هم آن‌را شدیداً محکوم کردند و خواستار برخورد با عوامل آن شدند.

*** مطهری: برخی این‌گونه رفتارها را به سیره امام خمینی مستند می‌کنند، غافل از این که تعمیم برخی تصمیمات اوایل پیروزی انقلاب و دوره جنگ به امروز - قطع نظر از درستی یا نادرستی آنها - صواب نیست. مثلا در دوره جنگ زمانی که روزنامه میزان مانند ستون پنجم دشمن عمل می‌کرد و روحیه مردم را تضعیف می‌نمود، ایشان فرمودند قلمهای مسموم باید شکسته شود، و به دنبال آن چندین روزنامه توقیف شد.

--- پاسخ: آیا موسوی و کروبی در فتنه ۸۸ مانند ستون پنجم دشمن عمل نکردند؟! مشاوران کروبی و موسوی الان کجا هستند؟! دستبند سبز بر دست وزیر رژیم صهیونیستی چه می‌کرد؟! دیدار نامزد ندا آقاسلطان با رئیس رژیم صهیونیستی نشانه چیست؟! حمایت‌های آمریکا و انگلیس و اسرائیل و منافقین و سلطنت‌طلب‌ها از فتنه ۸۸ و موسوی و کروبی چه معنایی دارد؟!

*** مطهری: اصل سی و دوم قانون اساسی می‌گوید: «هیچ کس را نمی‌توان دستگیر کرد مگر به حکم و ترتیبی که قانون معین می‌کند. در صورت بازداشت، موضوع اتهام باید با ذکر دلایل بلافاصله کتباً به متهم ابلاغ و تفهیم شود و حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاکمه در اسرع وقت فراهم گردد. متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود.» طبق این اصل، مسئولانی که حصر خانگی آقایان کروبی و موسوی را ادامه داده‌اند، باید مجازات شوند.

--- پاسخ: مگر موسوی و کروبی بازداشت شدند و در بازداشتگاه هستند؟! این چه بازداشتی است که نزد اهل و عیال هستند و به هنگام کسالت، از بهترین مراقبت‌های پزشکی و برجسته‌ترین پزشکان و مجهزترین بیمارستان‌ها برخوردارند و در زمان حصر، در سواحل شمالی کشور عشق و حال می‌کنند؟!

*** مطهری: احمدی‌نژاد منشأ فتنه است.

--- پاسخ: چهار مورد سؤال در مورد ثروت فرزندان هاشمی و ناطق نوری اسمش می‌شود فتنه اما اردوکشی خیابانی و به آتش کشیدن اموال عمومی و حمله به پایگاه نظامی و ... انتقاد و اعتراض نام دارد!

*** مطهری: فتنه ۸۸ در ایران حکم هولوکاست در اروپا و آمریکا را پیدا کرده است که فقط یک سخن باید گفته شود و کسی حق تحلیل متفاوت و تحقیق درباره ریشه‌ها و عوامل گوناگون آن را ندارد.

--- پاسخ: اگر فتنه ۸۸ حکم هولوکاست را داشت که "فقط یک سخن باید گفته شود و کسی حق تحلیل متفاوت و تحقیق درباره ریشه‌ها و عوامل گوناگون آن را ندارد"، شما الان اینقدر آزادانه حقایق فتنه را وارونه جلوه نمی‌دادید و رئیس‌جمهور را اینگونه تهدید نمی‌کردید و در مقابل رهبری نظر صد در صد مخالف درباره فتنه نمی‌دادید و بعدش آزادانه زندگی نمی‌کردید!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
براي ريگي چرا دادگاه تشكيل داديد؟يه ضرب اعدامش ميكردين.
نويد
جواب كل متن :
ماده 12 قانون مجازات اسلامي :حكم به مجازات واجراي آن بايد از طريق دادگاه صالح به موجب قانون وبارعايت شرايط وكيفيات مقرر در آن باشد.
بنده خدا
United States
آدم اینجور وقتها به آقا حق میده که فریاد بزنه: این عمار؟!؟ تفاوت بصیرت و بینش پدر و پسر چقدر زیاده!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
احسنت عالی بود...
رحمت بر اقای نویسنده، کسانی که در ذهنشان یه اپسیلون فکر می کنند اقای مطهری شایسته است که دزد را به کلانتری ببرد، پیشنهاد می کنم برنامه پارک ملت قبل از انتخابات مجلس را با حضور ایشون، اقای میرکاظمی و اقای فدایی ببینند و بفهمند که ایشون دلسوز کشور و نظامند یا ...؟
اراکی
احسنت پاسخ جامع و کاملی بود والبته گوش شنوایی آقای مطهری برای آن ندارند . خود بزرگ بینی چشم و گوش این نماینده مجلس را بسته و کور کرده است .
سیدمحمدعلی
Iran, Islamic Republic of
آفرین به جواب های محکم و درست این نویسنده.

آقای مطهری خودتون را به خواب نزنید!! بسه دیگه!!

فرصتتون یک روزی تموووووم میشه ها....

بازار دین فروشیه یا وجدان فروشی؟؟!!
محمد
اقدام علی مطهری خود از مصادیق تشویش و تحریک اذهان عمومی علیه حاکمیت ، دولت و مسئولین جمهوری اسلامی است و قانون برای آن مجازات تعیین کرده است . رییس مجلس و دیگر نمایندگان باید بعنوان یک تخلف و جرم بارز با ایشان برخورد کند . شورای نگهبان هم باید این نوع برخوردهای نماینده مذکور را در تعیین صلاحیت وی مورد نظر قرار دهد .
شما که میگویید موسوی و کروبی طرفدار ندارند. پس چرا انقدر از آشوب طرفدارانشان می ترسید؟
باسلام
احسنت!ً
خودتون ببريد وبروزيدووووووووووو
Iran, Islamic Republic of
پاسخ هایت نشان دادچقدر منطق داری و حقوق می دانید؟ همین تفکرات شما است که احمد شهید را گستاخ می کند تا بگوید در ایران حقوق بشر نیست. می دانم که جهان حذف می کند ولی امیدوارم به اطلاع نویسنده برساند
علی
از الان دارن برای انتخابات آتی برای خودشون یار جمع میکنن! یکی نیست به این بابا بگه بابا! تو یکی بخاطر آبروی پدرت بازم رای میاری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عباسی
هزار آفرین برصاحب این قلم متقن ومحکم.
خوب بازی را دوباره راه انداخته اید . و ما مردم فقیر وبیچلره که به نان شب نیازمندیم ورنگ خیلی از مواهب خدا راندیده ایم وسفری نرفته ایم وجایی را ندیده ایم .با اینکه در اوج فقر ونداری تا بالاترین درجات تحصیل پیش رفته ایم اما ندید وبدیدیمواقایان از سر شکم سیری فرمایشلت می فرمایند.ایا ایران با این همه منابع نیروی انسانی و معادن ونفت ودریا وکوه و...باید اینگونه باشد. و... واقایان هر روز یا نوع بازی راشروع کنند . شما را به خدا کمی هم به فکر ما مردم فقیر وبیچاره باشید ...