دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
توصیه آیت‌الله مکارم به دانشگاه‌هادرباره حجاب

برخی فکر می‌کنند هرچه از اروپا بیاید حق است

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 333623
آیت‌الله مکارم شیرازی بر ضرورت توجه جدی به مسأله حجاب در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: در مقابل کسانی که می‌گویند دوران حجاب گذشته نباید حالت انفعالی گرفت.
برخی فکر می‌کنند هرچه از اروپا بیاید حق است
به گزارش جهان به نقل از رسا، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار جمعی از اساتید و مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی ساوه، با تأکید بر این‌که مسلمانان در گذشته رهبری علمی جهان را بر عهده داشتند، گفت: مسلمانان در علوم و فنون مختلف سرآمد بودند و بزرگترین اساتید را به جهان معرفی می‌کردند.

وی با بیان این‌که امروز دانشگاه از غرب به شرق آمده است، ابراز کرد: دانشگاه با صبغه غربی وارد ایران شده است.

این مرجع تقلید بر ضرورت جداسازی علوم از فرهنگ غربی تأکید کرد و اظهار داشت: ما باید علوم مختلف را از دیگر کشورها بگیریم اما فرهنگ غربی که آمیخته با علوم آنها است را کنار بگذاریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که علم و دانش مقید به وطن خاصی نیست، افزود: مؤمن به دنبال علم است و هرکجا که آنرا پیدا کند از آن استفاده می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر ضرورت اسلامی سازی دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: پس از انقلاب در این مورد کارهایی انجام شده اما کافی نیست.

وی ادامه داد: تعامل اساتید حوزه و دانشگاه به اسلامی سازی دانشگاه‌ها کمک می‌کند و در سایه این تعامل می‌توان علوم غربی را به اسلامی تبدیل کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی از نا امیدی‌ها در میان دانشجویان، ابراز کرد: باید دانشجویان را با این مسأله که اسلام مهد علم بوده و علم از طریق مسلمانان به اروپا منتقل شده، توجه داد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این‌که استقلال سیاسی تابع استقلال اقتصادی و استقلال اقتصادی تابع استقلال فرهنگی است، اظهار کرد: دین تنها برای نجات در آخرت نیست و با دین می‌توان دنیا را ساخت.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ اسلامی بر دانشگاه که سرچشمه مدیریت کلان در کشور است حاکم نشود استقلال فکری خود را از دست می‌دهد و به دنبال آن سایر استقلال‌ها نیز از دست می‌رود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که حوزه و دانشگاه محصولات امروز و آینده کشور را تأمین می‌کنند، گفت: باید کسانی در این دو حوزه تربیت شوند که لیاقت اداره کشور را داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت توجه جدی به مسأله حجاب در دانشگاه‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: در مقابل کسانی که می‌گویند دوران حجاب گذشته نباید حالت انفعالی گرفت؛ برخی فکر می‌کنند هرچه از اروپا بیاید حق است در حالی که فرهنگ غنی اسلامی و اهل بیت(ع) حق است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که ایران اسلامی به برکت اسلام و انقلاب به قدرت رسیده است، افزود: امروز ایران اسلامی به جایی رسیده که رییس جمهور آمریکا بزرگترین دغدغه فکری خود را موضوع ایران می‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *