جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

جدال ۴ مدعی برای یک جام

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 333394
مرحله نهایی لیگ برتر کشتی آزاد شامل دیدارهای نیمه نهایی، رده‌بندی و فینال فردا (پنج‌شنبه) برگزار می‌شود.
جدال ۴ مدعی برای یک جام
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پس از حدود ۲ ماه برگزاری لیگ برتر کشتی آزاد و پایان مرحله گروهی این مسابقات سرانجام صبح و عصر فردا مرحله نیمه نهایی و فینال رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد و ۴ تیم مدعی و برتر مرحله گروهی باید با یکدیگر پیکار کنند.

در رقابت‌های فردا ابتدا ۲ تیم گاز مازندران و استیل آذین‌ایرانیان از ساعت ۹ صبح با هم رو‌در‌رو می‌شوند و پس از آن نیز تیم خونه به خونه بابل با ثامن الحجج سبزوار جدال خواهد داشت.

با توجه به این که سوای تیم سوای گاز مازندران ۳ تیم دیگر حاضر در این مرحله سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده‌اند باید در انتظار دیدارهایی حساس با چاشنی حاشیه باشیم. مربیان هر ۳ تیم طی روزهای اخیر از شرایط داوری در مرحله گروهی گله‌مند بودند و با توجه به این موضوع کوچکترین اشتباهی در این زمینه می‌تواند جنجال آفرین باشد.

گاز حریف راحت استیل آذین؟

در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی، تیم استیل‌آذین ایرانیان باید به مصاف گاز مازندران برود. شاگردان ابراهیم مهربان که با ۲ پیروزی برابر ثامن سبزوار نشان دادند شانس زیادی برای رسیدن به قهرمانی این فصل دارند با صدرنشینی در گروه اول و کسب ۵ پیروزی پی در پی به نظر می‌رسد برابر گاز مازندران کار چندان سختی پیش‌رو ندارند و از هم اکنون باید این تیم را در فینال دید، هر چند گازی‌ها هم تیم خوبی دارند اما در اختیار نداشتن نفرات خارجی در تیم گاز می‌تواند این تیم را تا حد زیادی از رسیدن به فینال دور کند.

استیل‌آذین با نفرات شاخصی همچون گادیسوف، سات، چارگوش، میرزایی، نجاتیان، جلالی‌بهار و آذرشکیب یکی از شانس‌های اصلی برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ است و در سوی مقابل نیز تیم گاز مازندران با کادرفنی بسیار مجرب و البته ۴ کشتی‌گیر قهرمان جوانان جهان خود قصد دارد در بین بزرگان لیگ شگفتی‌ساز شود.

به هر شکل در صورت حضور استیل‌آذین در فینال مسابقات باید در انتظاری دیداری زیبا بین این تیم و خونه به خونه یا ثامن الحجج سبزوار باشیم.

تیم یزدانی باز هم ۶ بر یک می‌برد؟

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر کشتی آزاد تیم ثامن الحجج سبزوار به مصاف خونه به خونه بابل خواهد رفت. ثامنی‌ها با هدایت پژمان درستکار و محسن کاوه پس از ۲ قهرمانی پیاپی به دنبال کسب سومین عنوان قهرمانی در لیگ هستند و در سوی مقابل نیز تیم خونه به خونه بابل پس از کسب یک عنوان نایب قهرمانی قصد دارد در دومین حضورش این‌ بار عنوان قهرمانی را با مربی جوان خود به دست آورد. رضا یزدانی که برای نخستین بار در طول عمرش توانسته به عنوان سرمربی در لیگ برتر حضور داشته باشد در هر ۶ بازی مرحله گروهی با نتیجه ۶ بر یک برابر رقبا پیروز شده تا اکنون به عنوان یکی از تیم‌های مدعی در لیگ برتر به حساب بیاید.

ثامنی‌ها نیز هرچند یکی از تیم‌های پر قدرت لیگ به حساب می‌آیند اما امسال طراوت سال‌های قبل خود را ندارند. آنها از نفراتی مثل حیدرقلی‌نژاد، گویگوریف، مرتضی علی یف، کمروند، حسین خانی، امینی، امیری، گاتسالوف و هادی در ترکیب خود بهره می‌برند. خونه به خونه نیز از لبدوف، شعبانوف، جوکار، دلیری و اکگول بهره می‌برد و البته صادق گودرزی را نیز به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

برنامه مرحله نهایی رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد به شرح زیر است:

وزن‌کشی

چهارشنبه ۴ دی ۹۲، ساعت ۱۷ تا ۱۷:۳۰، خانه کشتی ورزشگاه آزادی تهران

باسکول شماره یک: تیم اول گروه یک (استیل آذین ایرانیان) و تیم دوم گروه ۲ (گاز مازندران)

باسکول شماره ۲: تیم اول گروه ۲ (خونه به خونه بابل) و تیم دوم گروه یک (ثامن الحجج سبزوار)

مسابقات ضربدری صبح روز ماه از ساعت ۹ صبح و مسابقات رده‌بندی و فینال عصر همان روز از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

مرحله نیمه نهایی

پنج‌شنبه ۵ دی ۹۲، سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران

مسابقه ۱: تیم اول گروه یک (استیل آذین ایرانیان) - تیم دوم گروه ۲ (گاز مازندران)، ساعت ۹

مسابقه ۲: تیم اول گروه ۲ (خونه به خونه بابل) - تیم دوم گروه یک (ثامن الحجج سبزوار)، ساعت ۱۰

دیدار رده‌بندی

پنج‌شنبه ۵ دی ۹۲، ساعت ۱۴، سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران

بازنده مسابقه ۱ - بازنده مسابقه ۲

دیدار فینال

پنج‌شنبه ۵ دی ۹۲، ساعت ۱۷:۲۰، سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران

برنده مسابقه ۱ - برنده مسابقه 2
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *