جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

دو روایت کاربردی از حضرت عیسی(ع)

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 333374
عیسى‌بن مریم علیه‌السلام از کنار قریه‌‌‏اى عبور کرد که همگى به غضب الهى نابود شده بودند. آن حضرت یکى از آنها را زنده کرد و علت را جویا شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روز ۲۵ دسامبر ۲۰۱۳ مطابق با چهارشنبه ۴ دی ماه ۱۳۹۲ به سالروز ولادت حضرت عیسی بن مریم علیه‌السلام از پیامبران اولوالعزم معروف شده است.

به همین مناسبت، دو روایت زیبا از ایشان به نقل از امامان معصوم (ع) ذکر می‌کنیم.

۱. در روایات اسلامى در حالات «عیسى بن مریم» علیه‌السلام آمده است: «از کنار قریه‌‏اى عبور کرد که همگى به غضب الهى نابود شده بودند. یکى از آنها را زنده کرد و از او سؤال نمود: اعمال شما چگونه بود که چنین بلایى دامنتان را گرفت. در پاسخ گفت: پرستش بت، محبت دنیا، ترس کم، آرزوى دراز و غفلت آمیخته با لهو و لعب‏.» (اخلاق در قرآن، آیت الله مکارم شیرازی، ج‏۲ ص ۳۴۸)

۲. از حضرت عیسی علیه‌السلام سؤال شد که با چه کسی همنشین باشیم؟ فرمود: «من یذکّرکم الله رؤیته و یزید فی علمکم منطقه و یرغّبکم فی الاخرة عمله؛ در مجلس کسی حضور یابید که دارای سه ویژگی باشد: اول: دیدار او شما را به یاد خدا اندازد. دوم: گفتار و اندیشه او بر منطق و دانش شما بیفزاید. و سوم: کردار او شما را به آخرت تشویق کند.» (تحف العقول، ص۴۴؛ بحار الانوار، ج۷۴، ص۱۴۹)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *