شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

دیدار سری مذاکره‌کنندگان‌اسرائیل وفلسطین

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 332749
منابع بلندپایه فلسطینی از قصد مذاکره‌کنندگان اسرائیلی و فلسطینی برای برگزاری نشستی محرمانه در شهر اشغالی «قدس» به‌منظور بررسی پیشنهادهای اخیر وزیر خارجه آمریکا خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، منابع بلندپایه فلسطینی به روزنامه «الرساله» اعلام کردند طرفین فلسطینی و اسرائیلی قصد دارند نشستی محرمانه را در شهر قدس تا قبل از سفر «جان کری» به منطقه، برگزار کنند.

این منابع افزودند: «در این نشست که به‌درخواست طرف اسرائیلی برگزار خواهد شد طرفین درباره پیشنهادهای امنیتی که جان کری در سفر اخیرش مطرح کرده بود و نیز درباره راهکارهای توافقی درباره آن پیشنهادها، رایزنی خواهند کرد».

به‌گفته این منابع، این نشست در شهر قدس و با حضور «صائب عریقات» رئیس هیئت مذاکره کننده تشکیلات خودگردان و «تزیپی لیونی» مذاکره کننده ارشد صهیونیست‌ها برگزار می‌شود.

این منابع در عین حال خاطرنشان کردند، طرف فلسطینی کاملاً متقاعد شده است که این مذاکرات محکوم به شکست است؛ تاکنون بیش از ۲۲ نشست گفت‌وگوها که طی ۵ ماه گذشته تشکیل شده، بی‌نتیجه بوده است.

براساس این گزارش، کری قرار است اواخر ماه جاری (میلادی)، برای دهمین بار در چارچوب تلاش‌ها برای دستیابی به صلح بین‌ فلسطین و اسرائیل به منطقه سفر کند. اما مقامات فلسطینی می‌گویند: «فرصت دستیابی به این توافق براساس پیشنهادهای ارائه‌شده از جانب رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا نزدیک به صفر است و جان کری بایستی تغییراتی جوهری در طرحش انجام دهد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *