چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

مهرعلیزاده:تا زمانی که رقابت‌ها منفعتی و باندبازی باشد به کمیته ملی المپیک نمی‌آیم

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 332638
رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی می‌گوید تا زمانی که رقابت‌ها منفعتی و باندبازی باشد ترجیح می‌دهد در انتخابات کمیته ثبت‌نام نکند.
مهرعلیزاده:تا زمانی که رقابت‌ها منفعتی و باندبازی باشد به کمیته ملی المپیک نمی‌آیم
به گزارش جهان، محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگو با فارس، درباره آیین‌نامه اجرایی کمیته ملی المپیک که اخیرا به تصویب هیئت اجرایی رسیده و مغایرت آن با اساسنامه گفت: تا جایی که می‌دانم آیین‌نامه مغایرتی با اساسنامه ندارد و جزو اختیارات هیئت اجرایی است که آن را تنظیم کردند. از نظر حقوقی هم مشکلی در آن نمی‌بینم.

وی در پاسخ به این سوال که براساس این آیین‌نامه هاشمی‌طبا و نصرالله ساجدی نمی‌توانند در انتخابات کمیته ثبت‌نام کنند اظهار داشت: نباید موضوع را روی افراد ببریم. وقتی افراد محور اصلی می‌شوند چنین استنباط‌هایی پیش می‌آید. باید به صحیح بودن موضوع توجه داشته باشیم. وقتی شخصی از مسیرهای قانونی استفاده می‌کند تا از آن طریق وارد هیئت رئیسه شود و وقتی که رقابت‌ها در چنین سطحی قرار می‌گیرد این استنباط‌ها پیش می‌آید. باید فراتر از مصالح شخصی فکر کنیم.

رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه هاشمی‌طبا اظهار داشته در اساسنامه غلط ترجمه‌ای وجود دارد عنوان کرد: حضور افراد برای رای دادن و نمایندگی برای یکبار از فدراسیون در مجمع انتخاباتی کمیته مشکلی ندارد.

قدمی می‌گفت: آنهایی که کاندیدا می‌شوند باید عضو رسمی باشند. نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم. چرا باید ورزش در سطح رقابت‌های افراد باشد و برخورد فردی صورت بگیرد؟ برخی به هر شیوه می‌خواهند وارد کمیته شوند و برخی‌ها هم بر هر شیوه‌ای می‌خواهند بمانند.

مهرعلیزاده در ادامه به عضویت ۵۰ نفر در هیئت رئیسه فدراسیون‌های مختلف در زمان عباسی اشاره کرد و گفت: با عضویت این افراد این شائبه مطرح می‌شود که آیا آنها با هدف خاصی وارد شده‌اند؟ آیا آنها صلاحیت مدیریت ورزش را دارند؟

وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه خودتان تمایلی برای ثبت‌نام در انتخابات کمیته دارید یا خیر تصریح کرد: هنوز فکری در این باره نکرده‌ام اما تا زمانی که این رقابت‌ها منفعتی و باندبازی باشد حضورم به نفع ورزش نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *