سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۶
۵

دیدار با فعالان فتنه در برنامه‌ رسمی هیئت اروپایی! +تصویر

سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 331912
برخلاف اظهارنظر مسئولان دعوت کننده از هیئت پارلمانی اروپا به ایران، سایت پارلمان اروپا در گزارش 20 آذر خود از برنامه این هیات برای ملاقات با 'جعفر پناهی' و 'نسرین ستوده' خبر داده بود.
دیدار با فعالان فتنه در برنامه‌ رسمی هیئت اروپایی! +تصویر
به گزارش جهان، ورود هیئت پارلمانی هشت نفره اتحادیه اروپا به ایران و دیدار آن‌ها با دو تن از محکومین امنیتی که در جریان فتنه ۸۸ نقش برجسته‌ای را در آشوب‌افکنی ایفا کرده‌ بودند، موجی از اظهارات و واکنش‌های مسئولان ذی‌ربط را به همراه داشته است؛ اما در این میان آنچه که بیش از هر چیز سوال برانگیز و حتی ابهام آمیز به نظر می‌رسد، هماهنگی انجام شده از سوی نهاد یا نهادهایی است که ترتیب انجام این دیدار را داده بودند و حالا شاید به نوعی از قبول مسئولیت این دیدار شانه خالی می‌کنند.

مجلس: تنظیم برنامه‌های هیئت اروپایی هیچ گونه ارتباطی به مجلس ندارد

"کاظم جلالی" عضو هیئت رئیسه مجلس نسبت در این باره به اقدام هیئت پارلمانی اروپا در دیدار با دو تن از چهره‌های تابلودار فتنه ۸۸ واکنش نشان داد و صریحا اعلام کرد: "مجلس شورای اسلامی هیچ گونه مسئولیتی را در این خصوص نمی‌پذیرد، چون در این زمینه هیچ گونه هماهنگی با ما نشده بود".

واکنش دستگاه دیپلماسی

در همین حال، "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،در پاسخ به سوالی در خصوص دیدار هیئت پارلمانی اروپا با برخی از محکومین حوادث سال ۸۸ گفت: سفر هیئت‌های پارلمانی خارجی به کشورمان و همچنین کلیه برنامه‌های آنها در چارچوب دیپلماسی پارلمانی فی ما بین مجلس شورا ی اسلامی و پارلمان‌های کشورها و مناطق و با نظر مجلس شورای اسلامی تنظیم می‌شود.

اما اکنون برخلاف اظهارنظر مسئولان دعوت کننده از هیات پارلمانی اروپا به ایران، سایت پارلمان اروپا در گزارش 20 آذر خود از برنامه این هیات برای ملاقات با 'جعفر پناهی' و 'نسرین ستوده' خبر داده بود.

این تصویر را نسیم منتشر کرد
http://www.nasimonline.ir/Images/News/Larg_Pic/26-9-1392/IMAGE635228808780854091.jpg

http://www.nasimonline.ir/Images/News/Larg_Pic/25-9-1392/IMAGE635228302554192951.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


كاظم جلالي ومجلس پاسخگو باشد
میثم
نکته جالب اینجاست که این عده خیلی دور گرفتن.
Iran, Islamic Republic of
این پیر پاتالها دیگه کی هستند
فرهنگ اسلامي ايرانيمون رو هيچ وقت فراموش نكنيم.
حمید
Iran, Islamic Republic of
از قرار معلوم فقط گرفتن هدیه کارت از تامین اجتماعی به اقایان ربط دارد !