جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

اقدام اوباما پیش از انتخابات به نفع خود

کاخ‌سفید قبل از انتخابات ۲۰۱۲ به نفع خود تصویب قوانین را به تعویق انداخت
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 331508
یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که کاخ‌سفید، تصویب یکسری قوانین مهم را تا بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ به تعویق انداخت تا از هرگونه جنجال و جدال قبل از انتخابات جلوگیری کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، طبق اسناد و مصاحبه‌ها با مقامات کنونی و سابق دولت آمریکا، کاخ سفید قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا، تصویب یکسری قوانین در خصوص محیط زیست، ایمنی کارگران و خدمات درمانی را به حالت تعویق درآورد تا از این رو از بروز جنجال و بحث جلوگیری کند.

این مقامات اعلام کردند که کاخ‌ سفید به برخی از مقامات آمریکایی دستور داده بودند ارائه پیشنهادات به کاخ سفید را به مدت یک سال به تعویق اندازند تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا جنجال به پا نشود.

واشنگتن‌پست ادامه داد، این تعویق‌ها به این مفهوم است که قوانین به تعویق می‌افتادند یا هرگز صادر نمی‌شدند. این قوانین به تعویق افتاده شامل اصول مهم قانون مراقبت‌های درمانی به صرفه، اقدامات لازم برای محافظت دولت فدرال از بهداشت آب، کنترل آلودگی دیگهای بخار صنعتی و محدود کردن قرارگیری مقابل سیلیکا خطرناک در محل کار می‌شد.

این اسناد و گزارش‌ها در حالی منتشر شده است که دولت اوباما به طور مداوم اعلام کرده بود که هرگونه تعویق تا زمان بعد از انتخابات تصادفی بوده است و چنین تصمیماتی بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی اتخاذ شده است اما هفت نفر از مقامات سابق و کنونی دولت اوباما به روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست اعلام کردند که انگیزه پشت بسیاری از این تعویق‌ها به وضوح سیاسی بوده است زیرا مشاوران ارشد اوباما در تلاش بودند از هرگونه بحث و جنجال و جدال قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا جلوگیری کنند.

بر اساس این گزارش، تعداد و میزان تعویق‌ها در دوران اوباما بسیار بیشتر از دوران ریاست‌جمهوری‌های پیش از او بوده است.

این یافته‌ها در گزارش جدید کنفرانس اداری آمریکا (ACUS)، یک سازمان مستقل که به دولت فدرال در خصوص موضوعات نظارتی مشورت می‌دهد.

این گزارش بر اساس مصاحبه‌هایی با چندین نفر از مقامات ارشد که در دفتر اطلاعات و امور نظارتی (OIRA) کار می‌کنند و ناظر بر اجرای قوانین فدرال است به دست آمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *