دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱

پیام تسلیت نوری‌المالکی برای حسن‌روحانی

نخست وزیر عراق، در نامه‎ای به روحانی شهادت کارکنان ایرانی در عراق را تسلیت گفت
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 331399
نخست‌وزیر عراق در نامه‌ای به حسن روحانی، شهادت تعدادی از کارکنان و مهندسان ایرانی شرکت نفت و گاز در استان دیاله عراق را تسلیت گفت.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه السومریه نیوز نوشت: نوری المالکی، نخست وزیر عراق در تلگرافی به حسن روحانی رئیس جمهور ایران شهادت تعدادی از مهندسان ایرانی و کارکنان بخش نفت و گاز عراق در استان دیاله را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

علی الموسوی، مشاور رسانه ای نخست وزیر عراق گفت: نوری المالکی در این نامه اعلام کرد که نوری المالکی این اقدام تروریستی را محکوم کرد و قول داد جنایتکاران را مجازات کند.

روز جمعه گذشته ۱۸ نفر از کارکنان و متخصصان بخش گاز و نفت در استان دیاله عراق که ۱۵ نفر از آنها ایرانی بودند در حمله مسلحانه افراد ناشناس کشته شدند.

افراد مسلح ناشناس با به کار گرفتن سه خودرو به کارگران و مهندسان ایرانی و عراقی شاغل در منطقه «الندی» در ۷۵ کیلومتری شمال شرقی بغداد حمله کردند.

این حمله شهادت ۱۵ ایرانی و ۳ عراقی و زخمی شدن ۷ نفر دیگر را در پی داشت که ۵ نفر از آنها ایرانی هستند و همگی آنان در ایجاد خطوط لوله گاز ایران به عراق فعالیت داشتند.

گفتنی است که این حمله تروریستی در روز جمعه با سالروز بازداشت «صدام حسین»، دیکتاتور معدوم عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی مصادف بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *