چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۶
۲۵
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان:

توافق نه آنقدرشیرین‌است ونه‌آنقدر تلخ‌ که‌ بگوییم جام‌زهر است/ تذکر رهبرانقلاب به‌تیم مذاکره‌کننده

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب: 330497
ویروس استاکس نت در مراکز هسته‌ای، بالا بردن سطح مطالبات از سوی گروه مذاکره کننده و پرهیز از دعواها گروهی و جناحی در مسئله هسته‌ای از اهم سخنان زاکانی در تبریز بود.
توافق نه آنقدرشیرین‌است ونه‌آنقدر تلخ‌ که‌ بگوییم جام‌زهر است/ تذکر رهبرانقلاب به‌تیم مذاکره‌کننده
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی امروز در جمع اعضای بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور استان آذربایجان‌شرقی، با واکاوی ابعاد مختلف توافق‌نامه ژنو اظهار کرد: این توافق‌نامه دارای متن و حاشیه‌هایی است که هر کدام از آنها در جای خودش مهم هستند، اما واقعیت این است که ما به دنبال استفاده صلح‌آمیز از منابع و موهبت‌های الهی هستیم که در این مسیر، دشمنان نظام اسلامی با سنگ‌اندازی و بهانه‌تراشی‌های واهی، به دنبال ایجاد نزاع و مجادلات هستند.

وی افزود: ما نه یک آرمان‌گرای محض هستیم که بخواهیم در افکار و آرمان‌های دست نیافتنی صِرف غوطه بخوریم و نه یک واقع‌گرای محض که هیچ توجهی به آرمان‌های خود نداشته باشیم. بلکه ما یک آرمان‌گرای واقعی هستیم که در کنار آرمان‌ها و ارزش‌ها به واقعیات هم توجه کرده و با عقل و تدبیر اقدام می‌کنیم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه با ذکر تاریخچه اقدامات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و بررسی تیم‌های مختلف مذاکره کننده گفت: مسئولان کشور ما از دهه ۶۰ تصمیم گرفتند که در بحث هسته‌ای ورود پیدا بکنند که این مسئله به طور رسمی در سال ۸۰-۸۱ به صورت رسمی توسط رئیس وقت دولت اصلاحات، اعلام شد، وقتی دشمنان نظام با این اعلام غیرقابل باور متوجه شدند که دانشمندان ما تا چه حد در این امر پیش رفته‌اند و این علم در کشور بومی شده است، تصمیم گرفتند با انواع ترفندها و توطئه‌ها جلو ایران را بگیرند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000330/nf00330497-1.jpg

وی افزود: یکی از این اقدامات ارسال ویروس استاکس نت بود که حدود ۴ هزار سانتریفیوژ را از مدار خارج کرد، اما بلافاصله دانشمندان جوان ایران توانستند آنها را بازسازی و دوباره در مدار قرار دهند.

زاکانی اضافه کرد: ترور دانشمندان هسته‌ای و تحریم‌های فلج کننده از دیگر اقداماتی بود که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا صورت دادند، اما در عمل هیچ نتیجه‌ای عاید آنها نشد و در خلال این مدت، کشور ما با استفاده از فرصت به دست آمده، توانست صنعت هسته‌ای را توسعه و به مرز غیرقابل بازگشت برساند.

وی در خصوص مذاکرات صورت گرفته گفت: اولا کشورهای اروپایی از ابتدا، موافق مذاکره نبودند و همواره از موضع برتر ‌و همراه شرط و شروط با ما برخورد می‌کردند و حتی در مذاکرات سعد‌آباد که آن زمان مسئولیت تیم مذاکرات با دکتر روحانی بود با برخورد تحقیرآمیز، سعی می‌کردند ملت ایران را فاقد شایستگی برای داشتن فناوری هسته‌ای اعلام کنند حتی در فیلم مستندی که از بی بی سی و در حضور آقای ظریف پخش شد علنا گفته شد که شما لیاقت حتی یک سانتریفیوز را ندارید.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000330/nf00330497-3.jpg

وی ادامه داد: در مسیر مذاکرات، چهار تیم به ترتیب با مسئولیت دکتر روحانی، دکتر لاریجانی، دکتر جلیلی و دکتر ظریف ،ایفای نقش کردند‌.

زاکانی اظهار کرد: در دوره آقای جلیلی در مذاکرات آلماآتی ۱و۲، ترکیه، مسکو و بغداد این‌ها تمایلی برای مذاکره جدی نداشتند تا جایی که شرط گذاشتند اولا سایت فردو باید تعطیل شود دوما، سوخت غنی شده ۲۰ درصد هم باید از کشور خارج بشود و سوما،از این پس حق غنی‌سازی ۲۰ درصد را هم ندارید.

وی گفت: اما وقتی به دنبال این درخواست‌ها با ۲۰۰ کیلو سوخت ۲۰ درصد غنی‌سازی ایران مواجه شدند ‌تقاضای تداوم مذاکرات را دادند.

نماینده مردم تهران گفت: از طرف دیگر، آمریکا هم آشکارا اعلام می‌کرد تا زمانی که به صورت مستقیم در مذاکرات هسته‌ای شرکت نکند این مذاکرات هیچ فایده‌ای برای طرفین نخواهد داشت، بر این اساس دکتر روحانی به همراه آقای ظریف، خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده و در این خصوص برای مذاکره مستقیم با آمریکا هم مجوز می‌گیرند که در نهایت منجر به توافق‌نامه ژنو شد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000330/nf00330497-2.jpg

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: این بیانیه حاوی فرصت‌ها و تهدیداتی است نه آن قدر شیرین است و نه آن قدر تلخ که بگوییم جام زهر است، کسی می‌تواند در این مسیر موفق شود که بتواند از فرصت‌های فراهم آمده در این توافق‌نامه استفاده لازم را ببرد، برای اینکه ما بتوانیم حقانیت خودمان را ثابت کنیم باید راه و اهداف خودمان را یکی بکنیم. این مسیر هنوز آغاز راه است و باید مشخص کنیم که کجا می‌خواهیم برویم و در کدام نقطه قرار بگیریم، باید افکار عمومی روشن کرد.

وی افزود: نقد کردن ایرادی ندارد اما ایجاد هرگونه شکاف و دو دستگی و اختلاف در این مسیر بسیار خطرناک است، اینجا جای دعواهای گروهی و جناحی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در موقعیت و شرایط کنونی، باید بلد بود که چگونه حرف زد و چگونه در ادامه مسیر از اهداف کوتاه نیامد، تا در ازای حق طبیعی، فرصتی را به دست آوریم تا با ساخت درونی نظام، به چانه‌زنی بپردازیم (تولید برای توسعه، وارد برای تعادل). اخیرا مقام معظم رهبری به تیم مذاکره‌کننده تذکر داده‌اند که در مذاکرات آتی، سطح مطالبات خودتان را بالا ببرید.

زاکانی گفت: الان کشورهای غربی و آمریکا هم دارند این کار را با ما می‌کنند، درست چند روز بعد از مذاکرات، اروپایی‌ها ۱۷ تحریم جدید را بر ضدجمهوری اسلامی ایران وضع کرد و یا آمریکایی‌ها که با حرف‌ها و سخنان تند و درشت، ما را تهدید می‌کنند. اگر کوتاه بیاییم آنها ریشه همه چیز را خواهند زد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000330/n00330497-t.jpg

به گزارش جهان به نقل از آناج، علیرضا زاکانی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه موسوی و کروبی باید محاکمه شوند، افزود: در خصوص این اشخاص نمی توانم حکمی بگویم اما به دلیل سنگین بودن جرمشان ضروری است که در دادگاه محاکمه شوند.

وی تاکید کرد: طی شکایت هایی که از محمود احمدی نژاد صورت گرفته است، وی باید در دادگاه حضور یابد و در خصوص اتهاماتی که به وی وارد شده پاسخ گو باشد.

وی با اشاره به حوادث تاریخی ۱۶ آذر سال ۳۲ و ۱۳ آبان سال ۵۸ اظهار کرد: دانشجویان امروز کشور باید از تجارب تاریخی روزهای حماسی ۱۶ آذر و ۱۳ آبان در مبارزه با استکبار جهانی بهره ببرند.

فعال سیاسی با اشاره به اینکه دانشجوی امروز عدالت طلب و آزادیخواه است و خصلت های بیگانه ستیزی در وی برجسته است، ادامه داد: دانشجوی امروز باید با روحیه وطن پرستی خود از منافع ملی ایران در مقابل کشورهای بیگانه دفاع کند و به عنوان عنصری فعال آینده این کشور را رقم بزند.

پيش از سخنان دکتر زاکاني، دکتر اورنگي رييس سازمان بسيج اساتيد استان آذربايجان شرقي و دکتر فخر معاون فرهنگي دانشگاه پيام نور تبريز، در گزارشی از حوزه هاي کاري خود ارايه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
در تاریخ همیشه حق در هیاهوی باطل حق نما پنهان مانده است. ....
احمد
در این توافق تنها باید عدم انحراف از مسیر صلح آمیز هسته ای برای طرف مقابل ثابت شود نه کوتاه آمدن از حقوق و نه برگشتن از راه رفته . و بعد از اثبات این امر ثابت باید تمامی مضایق از سر راه کشور برداشته شود در غیر این صورت آنان ما را وادار به پذیرش بازگشت از راهی که با سختی و افتخار رفته ایم و آنها به ما گفته بودند شما حق ندارید و ماآن موقع گوش نکردیم ! خواهند نمود واین سر افکندگی خفت باری است .
داداش
... ایا مگر میشد از این تلختر هم پیمانی را به ملت قهرمان و انقلابی مومن و مسلمان ایران اسلامی ..کرد ....
حسین
کاشکی اول فکر می کردید بعد حرف می زدید ...
پس چیه ؟

جام عسله ؟
Kuwait
اما کا تهای هدیه 100 میلیونی از تامین اجتماعی عین زهر در کام مردم است
این که تکذیب شد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
تنها راه پيروزي در مذاكرات هسته ايي و احقاق حقوق ملت ايران و وادار كردن غربي ها به پذيرش حق هسته اي ايران رفتار به روش خود آنها و اعمال فشار و تهديد به بستن تنگه هرمز و عدم اجازه خروج نفت به مقاصد كشور هاي 1+5 .تا اينكه به حقوق حقه ملت ايران احترام بگذارند .
Iran, Islamic Republic of
جناب رضایی، اتفاقا بسته شدن تنگه ی هرمز آرزوی آمریکاست.
ببیند اگر بخواهد نفت از تنگه ی هرمز به کشورهای 1+5 نرسد باید تنگه ی هرمز به صورت نظامی بسته شود که با توجه به قدرت نظامی کشورهای مقابل ما، تنها راه آن استفاده ی گسترده از مین های دریایی است.
در صورت مین گذاری تنگه ی هرمز هیچ کشتی نمی تواند از تنگه ی هرمز عبور کند، نه تنها کشورهای 1+5 .
یکی از کشورهایی که بسیار به نفت خلیج فارس وابسته است کشور چین است. از طرفی آمریکا با متشنج کردن اوضاع در پاکستان انتقال نفت ایران از طریق لوله به چین را نمی دهد. عدم انتقال نفت خلیج فارس به چین، این کشور را به مرز نابودی می کشاند و ناخواسته او را مجبور می کند به روسیه حمله کند تا نفت سیبری را برای حیات خود تصاحب نماید. این حمله باعث نابودی چین و روسیه می شود. یعنی خود همدیگر را نابود می کنند. همانیکه آمریکا می خواهد.
آمریکا که از جهانی چند قطبی می ترسد و در صدد راهی جهت فرار از آنست و چین و روسیه را از رقبای درجه ی یک خود می بیند آرزوی روی دادن این اتفاق را دارد.
حمله چین به روسیه باعث پادشاهی صد ساله ی آمریکا بر جهان می شود. آنهم فرمانروایی بی دغدغه و با خیالی آسوده.
Iran, Islamic Republic of
این تحلیل بسیار ضعیف و غیرعلمی است و بیشتر شبیه تحلیلهای voa و bbc است تا بگویند برایشان بسته شدن تنگه هرمز مهم نیست.
یعنی چینی ها نمیفهمند که نتیجه درگیریشان با روسیه چیست و آمریکا و شما می دانید؟
دشمن نه تنها چنین آرزویی ندارد بلکه از بسته شدن تنگه هرمز وحشت دارد و می داند که ایران نه تنها با مین گذاری که با بسیاری راهکارهای دیگر می تواند تنگه هرمز را ببندد.
لازم نیست با این تحلیلها نشان بدهید که بسته شدن تنگه هرمز مهم نیست و حتی خطرناک است. این برگ برنده ای است که در زمان لازم از آن استفاده خواهد شد.
بستن تنگه هرمز قطعا اخرین راه ایران خواهد بود و اگر به او.ن مرحله برسیم یعنی دیگه رویارویی با نظام سلطه به حد اعلی رسیده و دیگه فقط نفع در اینه که بیشترین ضربه به ابرقدرتها بخوره که بستن تنگه قطعا بیشتری ضرر رو برای اونا داره
فکر میکنی اگه تنگه ی هرمز را ببندیم اونا برامون کف میزنند؟؟؟
یه قطعنامه برامون صادر میکنند و با اجماع جهانی بهمون حمله میکنند.
وقتی بنزین در امریکا چند سنت گران شد کاخ سفید در محاصره ی گروه 99 درصد قرار گرفت.
نقطه ضعف امریکا مردم رفاه طلب انجا هستند.
اگه به هر دلیل صدمه ای به اقتصاد امریکا وارد بشه دولت امریکا ساقط میشه.
البته باید واقع بین بود و نقاط حساس خودمان را هم در نظر داشته باشیم.
Iran, Islamic Republic of
بارک اله استاد ....
حسین
اینو طرح مبتکرانتو برای مسابقه بهترین و.... ارسال کن
طبق قانون اساسي ودين اسلام تمامي متخلفين بايستي محاكمه شوند مفسيدين اجتماعي ، سيساسي ، اقتصادي و دزدان بيت المال
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی هم اهل اعتدال و تدبیر و امید شدن؟؟؟
....زاکانی از این دست آدم ها نیست.
حسین
ببین وضع شما ها به کجا رسیده که اعتدال رو نا پسند می دونین حقا که افراطی هستید
نويد
آقاي زاكاني فقط نگييد بايدمحاكمه شوند ، يكبار هم همايش بزاريد بگيد برا چي محاكمه نميشوند؟!
تکلیف کارتهای هدیه به نمایندگان چی شد؟
عبدالله
....با چند تا شعار در زمان احمدینژاد این مسائل شکل گرفت و ایشون این تشکیلات را به راه انداخت
مدرس اخلاق..چه می گوید.
دانشجو
آقا این برنامه با دانشجویان بود و اجرا کننده بسیج دانشجویی... برنامه بسیج اساتید این برنامه نبود و عکس ها هم مربوط به جلسه با دانشجویان است...
درود بر اعتدال واقعی