يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

گزارش بانک مرکزی از کاهش تورم

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب: 329182
بانک مرکزی نرخ تورم آبان ماه سال جاری را ۴۰ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه را نیز ۳۱.۹ درصد اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بانک مرکزی با اعلام شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کشور، نرخ تورم آبان ماه را ۴۰ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه در این ماه را نیز ۳۱.۹ درصد اعلام کرد. طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ تورم در آبان ماه نسبت به ماه گذشته ۰.۴ درصد و همچنین تورم نقطه به نقطه نیز ۴.۵ درصد کاهش نشان می دهد.

در گزارش بانک مرکزی آمده است: براساس خلاصه نتایج به‌ دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران بر اساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۰، شاخص بهای کالاها و خدمـات مصرفی در منـاطق شهری ایران در آبان‌ ماه ۱۳۹۲ به عدد ۱۸۰.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۱ درصد افزایش داشته است.

این شاخص در آبان‌ ماه ۱۳۹۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۳۱.۹ درصد افزایش داشته است. نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به آبان‌‌ ماه ۱۳۹۲ نسبت به دوازده ماه منتهی به آبان‌ ماه ۱۳۹۱ معادل ۴۰ درصد است. گفتنی است، در روزهای گذشته مرکز آمار ایران تورم آبان ماه امسال را ۳۵.۹ درصد اعلام کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *