دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
رئیس بانک مرکزی:

سرمایه‌های سرشار خارجی در راه است!

منبع: مشرق
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب: 550351
اگر صحبت‌های آقای سیف ناظر به برجام هست، مشخص نیست جماعت برجامیان چه زمانی قصد دارند دست از این وعده‌ها و خوشبینی‌های بیجا به برجام بردارند و برای واقعیت برجام یا همان بیدستاوردی و شکست آن تصمیم بگیرند؟!
سرمایه‌های سرشار خارجی در راه است!
به گزارش جهان نيوز؛ ولی‌ا... سیف، رئیس بانک مرکزی به تازگی طی اظهاراتی در آیین آغاز اجرای دو برنامه ایجاد اشتغال در کشور در محل سازمان برنامه و بودجه از در راه بودن سرمایه‌های خارجی سرشار برای اقتصاد ایران خبر داده و آن را ناشی از انسجام و و هماهنگی در دولت برای رسیدن به اهداف کلان اقتصادی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانسته است.
به گزارش ایرنا، او همچنین از امضای قراردادهای جدید تامین مالی خارجی در روزها و هفته‌های آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد با جذب این منابع جدید، فضای مناسبی برای اشتغال و تولید در کشور ایجاد شود.
 
سیف گفته است:
اکنون شاهد امضای قرارداد فاینانس در اقتصاد ایران هستیم و از سمت خارجی ها، تقاضای بالایی برای تامین مالی اقتصاد ایران وجود دارد، صف گشایش فاینانس اکنون برای اقتصاد ایران تشکیل شده است و بسیاری از کشورها، خواستار حضور در اقتصاد ایران هستند و در آینده نزدیک، خبرهای خوبی را منتشر خواهیم کرد.[۱]

*اگر صحبت‌های آقای سیف ناظر به برجام هست، مشخص نیست جماعت برجامیان چه زمانی قصد دارند دست از این وعده‌ها و خوشبینی‌های بیجا به برجام بردارند و برای واقعیت برجام یا همان بیدستاوردی و شکست آن تصمیم بگیرند؟!

و اگر هم ناظر به برجام نیست و آقای سیف سرمایه‌گذاری‌های جدید را ناشی از برنامه‌ریزی منهای برجام دولت می‌داند؛ باز هم مشخص نیست چرا از ابراز این مسئله استنکاف کرده است؟!

در صحبت‌های سیف همچنین این گزاره به چشم می‌خورد که جذب سرمایه‌های تازه وعده داده شده، از اهداف اقتصاد مقاومتی است!
اگرچه می‌توان به این مسئله با دیده خوشبینی نگریست و نتیجه گرفت که منظور سیف گره زدن ناصیه اقتصاد مقاومتی ایران به سرمایه‌گذاری خارجی که گلویش در مشت آمریکاست، نیست! اما گزاره‌هایی هم وجود دارد که موجب بدبینی می‌شود.

حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به تازگی در همین باره گفته است: «اقتصاد مقاومتی همه جا در دولت مطرح است ولی در جمع‌بندی جلسات آن در دولت گفته می‌شود سیاست‌زدایی از اقتصاد و ارتباط و تعامل با کشورهای خارجی راه حل بهبود اقتصاد است.»[۲]
پیش از این و در ایام دولت یازدهم نیز «محمد شریعتمداری» معاون اجرایی رئیس‌جمهور روحانی طی اظهاراتی، تحقق اقتصاد مقاومتی را به رفع تحریم‌ها منوط دانسته بود.[۳]

1_ http://www.irna.ir/fa/News/82667238
2_ http://fna.ir/a0x0b2
3_ http://www.farsnews.com/13940724000818
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *