يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱

حکایت‌نامگذاری‌صحن حضرت‌زهرا(س)درنجف

يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب: 328938
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران گفت: برای صحن عظیم نجف نام های زیادی پیشنهاد شد اما سرانجام با نظر آیت الله العظمی سیستانی این صحن به نام حضرت زهرا(س) نامگذاری شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید حسین هاشمی در حاشیه دیدار با امام جمعه ورامین اظهار داشت: مردم ورامین در بازسازی عتبات عالیات نقش فعالی داشتند و در اعزام نیروهای فنی نیز در رده های بالا قرار دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران افزود: زمانی که قرار شد صحن بزرگی در نجف و در جوار حرم امام علی(ع) ساخته شود، نامهای متعددی برای نامگذاری این صحن پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: برخی پیشنهاد دادند این صحن به نام امام زین العابدین(ع) نامگذاری شود و عرب ها هم پیشنهاد کردند که نام جوادالائمه(ع) برای این صحن در نظر گرفته شود.

هاشمی اضافه کرد: در جلسه ای که اعضای ستاد بازسازی خدمت مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سیستانی بودند، یکی از عزیزان پیشنهاد داد که نام حضرت زهرا(س) بر این صحن گذاشته شود که آیت الله العظمی سیستانی با این پیشنهاد موافقت و با استقبال از نامگذاری صحن به نام حضرت زهرا(س)، دستورهای لازم را صادر کردند.

این مسئول عنوان داشت: امروز نیز شاهد هستیم که بانوی بی نشان عالم، دارای یک صحن باعظمت در نجف اشرف است که ارادتمندان آن حضرت مشغول تکمیل این بنای به یادماندنی هستند.

وی بیان داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در هیچ یک از دانشگاههای جهان کرسی شیعه شناسی وجود نداشت اما پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، کرسی شیعه شناسی در تمام دانشگاهها ایجاد شد و امروزه بسیاری از پایان نامه های دانشجویان در اروپا درباره شیعیان و فرهنگ تشیع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همون ناشناس بهتره
Iran, Islamic Republic of
مسوولین ستاد بازسازی لطفا خبر رو کامل بیان کنند
...