دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

سخنانی که «سی‌ان‌ان» سانسور کرد

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۷
کد مطلب: 328271
شبکه تلویزیون «سی‌ان ان» آمریکا دو بخش مهم از مصاحبه نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در خصوص اوضاع سوریه که شامل حمایت اکثریت مردم از «بشار اسد» و اقدامات گروه‌های مخالف مسلح در این کشور بود را حذف کرد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، شبکه تلویزیونی آمریکایی سی. ان. ان از مصاحبه "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، اظهارات وی در مورد اراده مردم سوریه و اینکه بخش اعظم آنها همچنان از "بشار اسد" حمایت می‌کنند و همچنین سخنان وی در مورد مانع تراشی‌های گروه‌های مسلح مخالف در ارائه کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه را حذف کرد.
 
بدین ترتیب از برنامه معروف روز سه شنبه "کریستین امانپور" با نماینده روسیه در سازمان ملل ، دو مسئله مهم حذف گردید که یکی از آنها مربوط به نقش بشار اسد در سوریه بعد از روند تشکیل دولت انتقالی بود.
 
ویتالی چورکین در مصاحبه اصلی که متن کامل آن در سایت سفارت فدراسیون روسیه در آمریکا منتشر شده، در پاسخ به سئوالی در این مورد گفته بود: این مردم سوریه هستند که باید این تصمیم را بگیرند. واقعیت این است که اکثریت مردم سوریه همچنان از رئیس جمهوری این کشور حمایت می‌کنند و این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد.
 
وی گفته بود: پس باید اجازه داد خود مردم سوریه با گفت‌وگوهای ملی راه توقف مناقشه در این کشور را پیدا کنند.
 
شبکه سی. ان. ان همچنین تفسیر ویتالی چورکین از غیرقابل قبول بودن قرار دادن پیش شرط از سوی مخالفان برای آغاز روند مذاکرات صلح در ژنو و همچنین ارزیابی وی از اقدامات گروه‌های مسلح مخالف در ممانعت از ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم سوریه را حذف کرد.
 
به گفته این دیپلمات بلندپایه روس، هم اکنون در ژنو رایزنی‌هایی در سطح کارشناسان برای نشان دادن عکس العمل مناسب جامعه بین الملل به بحران انسانی کنونی در سوریه در حال انجام است.
 
نماینده روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرنگار «ایتارتاس»، با ابراز تاسف از اینکه مصاحبه وی سانسور شده و بخش مهمی از آن حذف گردیده، گفت: تنها بخش‌های نه چندان مهمی از این مصاحبه در خصوص راه حل مناقشه سوریه از این شبکه پخش گردید که این برخورد باعث تاسف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *