جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

چند یوز ایرانی در اردکان باقی مانده‌است؟

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب: 328142
دبیر انجمن دوستداران محیط زیست اردکان گفت: این شهرستان با داشتن ۶۰ درصد یوز‌های ایرانی که فقط ۵۰ تا ۷۰ قلاده از آن باقی مانده باید مکانی داشته باشد تا مردم با حیات وحش منطقه آشنا شوند و برای حفظ آنها تلاش شود.
به گزارش جهانف علی سپهری در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار کرد: در شهرستان اردکان با وسعتی بیش از ۲۵۰۰۰ کیلومتر مربع و دارا بودن حیات وحش بسیار متنوع و ناشناخته، زمینه بسیار مناسبی برای احداث پارک حیات وحش وجود دارد.

وی اضافه کرد: شهرستان اردکان با دارا بودن دانشکده منابع طبیعی بهتر است مکانی داشته باشد که دانشجویان و استادان بتوانند تحقیقات خود را بر روی بعضی از موجودات حیات وحش راحت‌تر انجام دهند.

این پژوهشگر تصریح کرد: این شهرستان با داشتن ۶۰ درصد یوز‌های ایرانی که فقط ۵۰ تا ۷۰ قلاده از آن باقی مانده باید مکانی داشته باشد تا مردم با حیات وحش منطقه آشنا شده و به آن علاقه‌مند شوند و برای حفظ آنها و جلوگیری ازنابودی آنها تلاش کنند.

دبیر انجمن دوستداران محیط زیست اردکان افزود: اردکان تنها شهرستان استان یزد است که پارک ملی در آن وجود دارد و از مناطق چهارگانه حفاظتی یزد، سه منطقه پارک ملی سیاه کوه، منطقه حفاظت شده سیاه کوه و پناه گاه حیات وحش دره انجیر در این شهرستان هستند.

سپهری اظهار امیدواری کرد: در آینده بر تعداد مناطق حفاظت شده افزوده شود و با توجه به این امر داشتن چنین پارکی برای انجام مطالعات و فرهنگ‌سازی لازم و ضروری است.

وی گفت: این پارک مکان مناسبی برای گردشگران می شود و از مردم می‌خواهیم که با بسیج عمومی برای حفظ و نگه‌داری آن تلاش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *