جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

ترکیب مجلس آینده از نگاه الیاس حضرتی

اصلاح طلبان و اصولگرایان میانه رو اکثریت مجلس آینده را تشکیل می‌دهند
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 328126
مدیر مسئول روزنامه اعتماد در مشهد گفت: اگر فضا منطقی و معقول پیش برود، اصلاح طلبان و اصولگرایان میانه رو اکثریت مجلس آینده را تشکیل می‌دهند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، الیاس حضرتی عصر امروز در نشست دانشکده علوم اداری دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: در طول پنج ماه گذشته، رخدادهای مهمی رقم خورده است که توانستیم آن دوران خیلی سخت را پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: در این مدت تحولی در یک ملت رخ داد که همراه با مرحله‌ای از رشد عقلانی و علمی بود که نشان از آن دارد که ملت از دوران سختی‌ها، عقلانیت و اعتدال را به دست آورده‌اند که دستاورد بسیار بزرگی است و در واقع دوران جدید و دوران روند تکاملی انقلاب اسلامی است.

حضرتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: ملت ایران، جلودار خلق این حماسه بوده‌اند که به‌خاطر ایران، اسلام و انقلاب و برای رسیدن به منافع ملی با درک شرایط بین‌المللی و فشارهای دشمنان در انتخابات شرکت کردند.

وی تصریح کرد: نتیجه این امر شکل گیری یکدلی و دوستی در میان سران سه قوه است و پایه این همدلی در نظام و جامعه هم دیده می‌شود.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد گفت: اینها همه تلاش نیروهای تندرو برای انتخابات مجلس است و آنها محاسبه کردند که اگر فضا به همین شرایط باشد آنها انتخابات مجلس را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه این نیرو‌های تندرو به دو منظور این کار را انجام می‌دهند گفت: آنها برای اینکه فضای سال ۹۰ را برای جلوگیری از ثبت نام جریان‌های اصلاح طلب به وجود آورند، دست به این گونه اقدامات می‌زنند و همچنین در این فضای غبارآلود، رد صلاحیت‌ها گسترده‌تر می‌شود و آنها راحت‌تر می‌توانند در مجلس حضور پیدا کنند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد اظهار کرد: اگر فضا همین طور آرام و معقول باشد به جرأت می‌توان گفت مجلس آینده مجلسی هماهنگ با ۸۰ درصد تا ۹۰ درصد اصولگرا و اصلاح طلب میانه رو است.

حضرتی افزود: هدف دوم این جریان‌ها، ایجاد انشقاق بین دولت و رای دهندگان و اصلاح‌طلب‌ها است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *