سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

بررسی‌ اعمال‌ تحریم‌های‌ ضدایرانی در سنا

سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 327820
مجلس سنای آمریکا علی‌رغم توافق تهران با گروه ۱+۵ در ژنو، قصد دارد امکان تشدید تحریم ها علیه ایران را بررسی کند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از ریا نووستی نوشت: مجلس سنای آمریکا در ماه دسامبر (آذر و دی) موضوع امکان تشدید تحریم ها علیه ایران را بررسی خواهد کرد.

"هری رید" رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنای کنگره آمریکا در مصاحبه با رادیوی NPR ضمن اعلام این مطلب گفت: "ما هنگام پایان تنفس خود (۹ دسامبر) مساله ضرورت تحریم‌های شدیدتر را بررسی خواهیم کرد".

به گفته هری رید، ممکن است "تیم جانسون" رییس کمیته امور بانکی و "رابرت منندس" رییس کمیته روابط بین المللی مجلس سنا در مورد این مساله جلسه استماع برگزار خواهد کرد.

رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنای کنگره آمریکا خاطرنشان ساخت: "مطمئن هستم در صورت بروز ضرورت اعمال تحریم های شدیدتر، این کار را انجام خواهیم داد".

این اقدام سنا در حالی می‌خواهد صورت بگیرد که ایران و گروه "۱+۵" پس از ۵ روز رایزنی در ژنو به توافقی دست یافتند که طبق آن ایران کارها در چارچوب برنامه هسته ای را کاهش داده و دسترسی کارشناسان بین المللی به تاسیسات اتمی خود برای بازرسی های دقیق تر را تامین می کند و در مقابل تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی کاهش و تخفیف خواهد یافت و هیچگونه تحریم جدیدی علیه ایران در طول شش ماه آینده وضع نخواهد شد.

مرحله اول اجرای توافقنامه شش ماهه خواهد بود و طی آن برای رسیدن به توافق نهایی در خصوص فعالیت هسته ای ایران تصمیم گیری خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *