سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
رئیس پارلمان لبنان:

توافق‌هسته‌ای ایران و۱+۵ به‌نفع منطقه‌است

يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب: 327438
رئیس پارلمان لبنان که توافق ایران و گروه ۱+۵ بر سر پرونده هسته‌ای تهران به نفع منطقه است و می تواند سرآغاز حل بحران سوریه باشد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه "النشره" نوشت: نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان با اعلام اینکه سفرش به ایران در شرایط کنونی منطقه در اولویت برنامه کاری وی قرار داشت، گفت: در این شرایط حساس منطقه این سفر بسیار به موقع و برای تقویت و تحکیم ایران و لبنان است.
بری که به دعوت مقامات پارلمانی ایران امروز وارد تهران شده است، گفت: چه کسی گفته که در سیاست تولدی وجود ندارد؟ در پی توافق حاصل شده درباره برنامه هسته ای تهران، اکنون سیاست از ایران متولد شده است.
نبیه بری همچنین تاکید کرد که توافق گروه ۱+۵ و ایران بر سر مساله هسته ای این کشور به نفع منطقه است و امیدواریم که این مساله سرآغاز حل و فصل بحران سوریه باشد.
رئیس پارلمان لبنان گفت: امیدواریم توافق مساله هسته ای ایران سرآغاز حل بحران سوریه شود و پس از آن نیز باب اعتماد سازی میان ایران و کشورهای عربی باز شود.
وی در ادامه تاکید کرد که اسرائیل از توافق حاصله میان ایران و گروه ۱+۵ بر سر مذاکرات هسته ای این کشور متضرر است زیرا چنین توافقی منجر به کمرنگ شدن نقش آن در خاورمیانه و کاهش اعتماد غرب به آن در منطقه می شود.
وی در ادامه افزود: آیا ما کشورهای عربی و مسلمانان از چنین توافقی و یا تولدی که ذکر کردم استفاده خواهیم کرد. ان شاء الله تاریخ از آن به نیکی یاد می کند.
سفر نبیه بری به تهران چند روز به طول خواهد انجامید و وی با مقامات مختلف ایران دیدار خواهد داشت.
منابع خبری پارلمانی لبنان در این باره اعلام کردند که پیش از این مقامات ایرانی از نبیه بری برای سفر به تهران دعوت به عمل آورده بودند و این دعوت با تاریخ باز بوده و محدود به مدت مشخصی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *