سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

حذف وزرای حزب الله غیرممکن است

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 335609
رئیس مجلس نمایندگان لبنان اعلام کرد که کنار گذاشتن حزب‌آلله از دولت این کشور به معنای حذف جنبش امل و اکثریت شیعیان از ساختار سیاسی این کشور است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه السفیر نوشت: نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان لبنان در واکنش به طرح‌های پیشنهادی مطرح در مورد چگونگی ترکیب کابینه آینده این کشور گفت: در حال حاضر راه‌حل مورد بررسی، گزینه تقسیم مساوی پست‌های وزارتی بین جریان ۱۴ مارس،‌ ۸ مارس و افرادی بی‌طرف است،‌ اما وی به شخصه طرح پیشنهادی دیگری را که ارتباطی با این راه‌حل ندارد،‌ پیگیری می‌کند.

وی همچنین در واکنش به اتهام زنی جریان ۱۴ مارس که مدعی شده است جریان ۸ مارس خواهان خالی ماندن منصب ریاست جمهوری و عدم تشکیل کابینه جدید این کشور است تأکید کرد که حتی در شرایط کنونی نیز از دید جریان ۸ مارس هیچ مانعی برای برگزاری سریع انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد؛ در موضوع تعیین هیأت دولت جدید این کشور نیز مشکل خاصی از بابت این جریان مطرح نیست.

بری در ادامه اظهار داشت که تلاش ۱۴ مارس برای حذف حزب‌الله از کابینه آینده این کشور به مثابه کنارگذاشتن جنبش امل است و این رویکرد به معنای حذف اکثریت شیعیان لبنان از ساختار سیاسی این کشور است. وی افزود در صورت وقوع چنین امری، جریان ۱۴ با عواقب آن‌ مواجه خواهد بود. بری با اشاره به این‌گونه تلاش‌‌ها این پرسش را از ۱۴ مارس مطرح کرد که «آیا گروه‌های مخالف خواستار این هستند که ما از مسلک و اصول خود خارج شویم؟».

لازم به ذکر است پس از ترور محمد شطح مشاور ارشد سعد حریری رهبر حزب المستقبل و از سران جریان ۱۴ مارس، این جریان به صورت یکصدا با اتهام‌زنی به حزب‌الله لبنان، حذف وزرای وابسته به این حزب را پیش‌شرط هرگونه توافق برای تشکیل دولت آتی این کشور اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *