چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

دهقان: مذاکرات هسته ای به معنای دوستی با آمریکا نیست

حق غنی سازی و برداشتن تحریم ها خواسته ایران است
شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 327207
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی غنی سازی اورانیوم برای مصارف صلح آمیز را حق همه کشور ها دانست و گفت: ما می خواهیم آنها تحریم ها را بردارند و حق غنی سازی اورانیوم در ایران را به رسمیت بشناسند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد دهقان بعداز ظهر شنبه در آیین گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی در تالار وحدت دانشگاه باهنر کرمات انقلاب اسلامی ایران را ثمره تلاش های حضرت امام دانست و گفت: مهمترین دستاورد انقلاب که ریشه در نهضت هزار و ۴۰۰ ساله دارد تشکیل نظام دینی بود و بعد از ۳۰۰ سال تبلیغ بر علیه حکومت دینی امام خمینی(ره) با پشتوانه مردم انقلابی را تشکیل داد که یک نظام حکومتی کارامد است و بعد از هزار و ۴۰۰ سال یک نظام دینی کارامد را تشکیل داد.

نماینده مردم چناران ادامه داد: امام یک نظام بر مبنای مردم سالاری دینی تشکیل و آزادی را باز تعریف کردند و در حالی که عده ای آزادی را هرج و مرج و بی بندباری می دانستند امام آزادی را حق تعیین سرنوشت به دست خود مردم تعریف کردند.

وی افزود: امروز و بعد از گذشت ۳۴ سال ایران تنها کشور مستقل دنیاست و هیچ کشوری به اندازه ایران استقلال ندارد و امام( ره) برای این کشور در مقابل گردبادها زمینه تشکیل یک جامعه ولایی را فراهم کردند و این جامعه در ۳۵ سال گذشته انقلاب را حفظ کرده و موجب رونق آن شده است و این جامعه ولایی بود که زمینه پشتییانی از اصل و راه امام را فراهم کرد.

بسیج مستضعفین رمز ایجاد و تداوم جامعه ولایی

وی بسیج مستضعفین را رمز ایجاد و تداوم جامعه ولایی دانست و اظهارداشت: امام راحل(ره) با روح و تدبیر الهی خود در پنجم آذر سال ۵۸ دستور ایجاد بسیج مستضعفین را صادر کرد و مردم انقلابی را دور خود جمع کرد و بسیج محور تشکیل جامعه ولایی و دفاع از انقلاب است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بسیج را حلقه اتصال بین امت و ولایت توصیف کرد و افزود: هرچند که بسیج مختص زمان جنگ نیست و قبل از آغاز جنگ تشکیل شد اما افتخار بسیج بر این است که در دوران جنگ عظمت آفرید و فداکاری کرد و اگر بسیج نبود ما نمی توانستیم در مقابل همه ابرقدرت ها و صدام که به همه تجهیزات نظامی مجهز شده بود بیاستیم.

وی افزود: بسیج در جنگ شکوفا شد و نیروهای خود را پیدا کرد و از ۲۳۰ هزار شهید زمان جنگ اکثر انها بسیجی و از نیروهای داوطلب بودند و فرماندهان جنگ از روی همین صندلی های دانشگاه بلند شده بودند.

شهدا شجاع ترین و ملی ترین افراد جامعه هستند

دهقان شهدا را شجاع ترین و ملی ترین افراد جامعه معرفی کرد و گفت: در زمان جنگ آن هایی که ادعای ملی گرایی داشتند فرار کردند و این بسیجیان بودند که از خاک و ناموس و قانون این مملکت دفاع کردند و الان نیز عده ای از همین جانبازان که پرچم دار عزت و شرفند و آزادگان برگشتند و وارد دانشگاه شدند.

وی در ادامه یکی از دلایل تشکیل بسیج دانشجویی بعد از پایان جنگ در سال ۶۷ را شناخت و جمع آوری سرمایه دانست و گفت: شهدا و جانبازان مهمترین سرمایه های بسیج هستند که در جنگ تبلور پیدا کردند و یکی دیگر از دلایل تشکیل بسیج دانشجویی بعد از پایان جنگ این است که دیگر کسی نمی تواند بسیج را مختص زمان جنگ بداند.

انرژی هسته ای حاصل پیوند معنویت با علم

دهقان ادامه داد: عده ای در مقابل تشکیل بسیج دانشجویی مقاومت می کردند اما امام تشکیل آن را مانع طمع ورزی دشمن می دانست و به برکت کلام امام امروز هیچ تشکلی به اندازه بسیج دانشجویی سرمایه و قدرت ندارد و اگر امروز جهشی در حوزه علمی داریم به برکت بسیج دانشجویی است که معنویت را با علم پیوند داده و انرژی هسته ای را تولید کردند.

وی در ادامه به سرنوشت بنی صدر اشاره کرد و گفت: در ۳۵ سال گذشته هرکس از ولایت فاصله گرفته و در مقابل جامعه ولایی ایستاده است ساقط شده و کسی نمی تواند در مقابل خون شهدا ایستادگی کند.

مذاکرات هسته ای به معنای دوستی با آمریکا نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: تا زمانی که غربی ها دست از خوی استکباری خود برندارند دشمن ما هستند و عده ای خیال کردند که حالا که قرار است ما با ۱+۵ مذاکره کنیم پس این به معنی دوستی با آمریکاست و با ساده انگاری خواستند که شعار مرگ بر آمریکا حذف شود و مراسم ۱۳ آبان برگزار نشود که اگر هدف آنها کمک به دشمن نباشد ساده انگاری است و ما برای اینکه به دنیا نشان دهیم که اهل گفتگو و حق هستیم مذاکره می کنیم و آمریکا دشمن درجه یک ما است و ما برای کاهش این دشمنی مذاکره می کنیم.

وی افزود: حرف ما حق است و غنی سازی اورانیوم برای مصارف صلح آمیز حق همه کشور هاست و ما به دنبال ساخت بمب هسته ای نیستیم و مثل سال ۸۲ چراغ خاموش نیز حرکت نمی کنیم و پیشرفت های هسته ای خود را مدیون ایستادگی ملت هستیم.

پذیرش غنی سازی و برداشتن تحریم ها خواسته ایران در مذاکرات

وی به منطق قوی ملت ایران در بحث هسته ای اشاره کرد و گفت: ما می خواهیم آنها تحریم ها را بردارند و حق غنی سازی اورانیوم در ایران را به رسمیت بشناسند و ما نیز تضمین می دهیم که استفاده نظامی نکنیم و گام بعدی اعتماد سازی است و آنها می توانند نظارت داشته باشند و این حرف مستدل و منطقی ایران است.

منحصر کردن بسیج به یک جناح خاص ظلم به بسیج است

وی در ادامه همه مشکلات کشور را در خارج از مرزها ندانست و گفت: به فرموده امام این انقلاب پابرهنه هاست و اگر مسئولین از مردم فاصله بگیرند و خوی ساده زیستی را کنار بگذارند مملکت دچار مشکل می شود.

دهقان به اصل ۱۴۲ قانون اشاره و آن را یک قانون در همه کشورها با مفاسد اقتصادی پایین توصیف کرد و گفت: چرا عده ای با این قانون مخالفند در حالی که کشور اسلامی باید یک نظام اقتصادی شفاف داشته باشد و دانشجویان بسیجی باید این مطالب را از مسئولان مطالبه کنند.

وی در پایان بسیج را متعلق به یک قشر و گروه خاص ندانست و گفت: منحصر کردن بسیج به یک جناج خاص ظلم به بسیج است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *