دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

جانشینان احتمالی نهاوندیان در اتاق ایران

آغاز رایزنی‌ها برای انتخاب رئیس جدید
شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 327102
با استعفای نهاوندیان از ریاست اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران، رایزنی‌ها برای انتخاب رئیس جدید پارلمان بخش خصوصی آغاز شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ۲۶ آبان ماه بود که محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از هیات نمایندگان درخواست کرد تا با موافقت آنها بتواند از ریاست پارلمان بخش خصوصی کناره گیری کند. دلیل اصلی نیز افزایش مشغله‌های وی در دولت تدبیر و امید و در سمت رئیس دفتر رئیس‌جمهور بود.

حال قرار بر این است که اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران باز هم پای صندوق بروند و با رای خود، رئیس جدید را انتخاب کنند؛ به همین دلیل هم اکنون بازار رایزنی ها برای کسب رای و انتصاب فرد جدید در سمت رئیس پارلمان بخش خصوصی داغ است.

در این میان، جلسات مستمری میان تشکل‌های بخش خصوصی با ریش سفیدان و صاحب رای‌های اتاق ایران تشکیل می‌شود و گروه‌های مختلفی تشکیل شده اند تا بتوانند در تعیین رئیس جدید نقش آفرینی کنند.

گزینه های مختلفی هم برای ریاست جدید اتاق ایران مطرح هستند که محتمل‌ترین آنها، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، غلامرضا شافعی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد و محسن جلال پور نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کرمان به شمار می‌روند.

البته به علاء میرمحمد صادقی هم پیشنهاداتی شده است که گفته می شود وی این پیشنهادها را نپذیرفته است.

حال قرار است که در یک جلسه با حضور اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در خصوص رئیس جدید تصمیم گیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *