سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

واکنش جامعه مدرسین به انفجار لبنان

پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 326806
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت انفجار تروریستی اخیر در لبنان، این اقدامات را باعث انزجار جهانی بیشتر از سرکردگان جریان‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی عنوان کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بیانیه جامعه مدرسین حوزه که با امضای آیت الله محمد یزدی منتشر شده، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انفجارهای تروریستی در لبنان را که با هدف فتنه مذهبی و ایجاد تنش برای القای سیاسی از سوی گروه‌های افراطی تکفیری با تحریک عوامل صهیونیستی صورت می‌پذیرد را محکوم نموده و این‌گونه اقدامات را سبب نفرت و انزجار جهانی بیشتر از سرکردگان جریانهای تکفیری و رژیم صهیونیستی می‌داند.

خاطرنشان می‌گردد کشتار، ترور و فجایع انسانی از منظر اسلام مذموم و دارای حرمت است و رهبران و مدعیان پیروان سلف صالح (وهابیت) را که با فهم ناصواب از اسلام در جهت تخریب چهره اسلام که پروژه‌ای صهیونیستی است گام بر می‌دارند را به عقلانیت، اعتدال و گفتگو برای شناخت حقیقت اسلام دعوت می‌نماید.

با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام میان برادران اهل قبله، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر خارجی خواندن جریان‌های موسوم به تکفیری از دایره اسلام تاکید می‌نماید و اسلام را دینی برای اکمال ارزش‌های والای انسانی همراه با همزیستی مسالمت‌آمیز با دیگر ادیان الهی می‌داند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت رایزن محترم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و برخی از شهروندان عزیز لبنانی را تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای مجروحین این حادثه تروریستی بهبودی کامل را از خداوند متعال مسالت می‌نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *