شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

توزیع گسترده«لشکر خوبان»باتقریظ رهبری

يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 325929
مدیرعامل شرکت ترنج از توزیع گسترده «لشکر خوبان» به همراه تقریظ مقام معظم رهبری بر این اثر همزمان با هفته کتاب توسط این مرکز خبر داد.
به گزارش جهان، یاسر احمدوند، مدیرعامل شرکت ترنج، در گفت‌وگو با تسنیم، از آغاز توزیع گسترده «لشکر خوبان» همزمان با آغاز هفته کتاب توسط این شرکت خبر داد و گفت: کتاب «لشکر خوبان» که حاوی خاطرات مهدی‌قلی رضایی است و به قلم معصومه سپهری به رشته تحریر درآمده، چند سال پیش توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده بود، اما در مدتی این کتاب در دسترس همه قرار نداشت تا اینکه تقریظ مقام معظم رهبری بر این اثر رونمایی شد.

وی ادامه داد: در چاپ جدید این کتاب تقریظ مقام معظم رهبری نیز منتشر شده و اثر با همان قیمت سابق خود توزیع می‌شود. بنا بر درخواست بسیاری که برای تهیه این کتاب در سطح کشور وجود داشت، تصمیم گرفتیم تا کتاب را در سطح کسترده توزیع کنیم.

مدیر اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی در ادامه یکی از مشکلات اساسی در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس را توزیع نامناسب آثار دانست و تصریح کرد: البته این مشکل تنها محدود به ناشران فعال در عرصه انقلاب و دفاع مقدس نمی‌شود، بلکه تمامی ناشران را درگیر خود کرده است. متأسفانه توزیع گره کوری است که برای حوزه نشر وجود دارد و تلاش‌ها هم تاکنون نتوانسته دردی در این زمینه را از بین ببرد. ناشران در کنار حمایت‌های معنوی نیازمند شبکه گسترده‌تر و بهتری برای توزیع هستند که تحقق این امر تلاش همه را می‌طلبد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000325/nf00325929-1.jpg

احمدوند در ادامه افزود: بنا بر همین مشکل مجمع ناشران انقلاب شرکت ترنج را تأسیس کرد تا حداقل کمی از نشکلات ناشران این حوزه رفع شود. توزیع «لشکر خوبان» نیز بر اساس یک نیاز در حال انجام است.

کتاب «لشکر خوبان» حاوی خاطرات مهدی قلی رضایی، از رزمندگان اطلاعات عملیات در دوران دفاع مقدس است که معصومه سپهری؛ نویسنده خاطرات نورالدین عافی در کتاب «نورالدین پسر ایران» آن را نوشته است.

در این کتاب اغلب خاطرات لشکر ۳۱ عاشورا گنجانده شده و به همین دلیل با خاطرات مهدی و حمید باکری نیز گره خورده است. راوی لشکر «مهدی رضا قلی» خوبان در زمان ورود به جنگ نوجوان بوده در نتیجه خاطرات او سرشار از شیطنت نوجوانی است که به مرور در مواجهه با سختی های طاقت فرسای صحنه نبرد جای خود را به استقامت یک رزمنده می دهد.

مقدمه معصومه سپهری نویسنده اثر بر این کتاب نشان از تاثیری است که خود از مواجهه با خاطرات راوی گرفته است. وی با سطرهای این کتاب، بهترین روزها و بهترین تصمیم ها را تجربه کرده است. نتیجه زحمات دوساله او کتابی است که از آن انتظار دارد خواننده را از پرسه زدن در کلمات خیالی به واقعیت زندگی در سالهای جنگ ببرد و راهی نو در زندگی اش بگشاید.

مقام معظم رهبری در یادداشتی که فروردین ماه سال جاری بر کتاب لشکر خوبان نوشتند و به تازگی از آن رونمایی شد، فرموده اند: «این نیز بخشی از آن تصویر عظیم و باشکوهی است که ما همواره آن را از دور دیده و تحسین کرده و بزرگ شمرده ایم بی آن که از ریزه کاری ها و نقش های معجز آسای تشکیل دهنده آن و رنگ آمیزی های بی نظیر جزء جزء آن، به درستی خبر داشته باشیم. این کتاب شرح این ریزه کاری های حیرت انگیز در بخشی از این تابلوی ماندگار و تاریخی است. آن چه درباره عملیات بدر و والفجر ۸ و کربلای ۵ و کربلای ۴ و بیت المقدس ۲ و ۳ در این کتاب آمده از بخش های برجسته تر آن است.

تقریظ مقام معظم رهبری پشت جلد چاپ چهاردهم کتاب «لشکر خوبان» را به خود مزین کرده است و علاقمندان می توانند نوشته های مقام معظم رهبری را با دست خط خودشان مشاهده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *