يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

نظر رییسی درباره مجازات بدل از حبس

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب: 325200
شورای قضایی استان اصفهان با حضور معاون اول قوه قضاییه تشکیل جلسه داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی در سفر به اصفهان، اظهار کرد: کلید رفع مشکلات کشور در دست خود ملت ایران است و نه بیگانگان. درست است که قوه قضاییه در برخورد با ناهنجاری‌ها در خط مقدم این جبهه است، اما هر مشکلی از طریق دستگاه قضایی قابل حل نیست و کار فرهنگی نسبت به اقدام قضایی تقدم دارد.

وی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: حبس‌زدایی از مهمترین سیاست‌های قوه قضاییه است و تمام قضات در بخش‌های دادسرا و محاکم باید بر جایگزینی مجازات‌های بدل از حبس و تحقق هرچه بیشتر این سیاست همت گمارند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به بهره‌مندی دادگستری استان اصفهان از قضات شریف و با تجربه، افزود: با همدلی و همگرایی مدیران دستگاه قضایی و بهره‌مندی از این ظرفیت ارزشمند استانی باید در حل مشکلات و به روز شدن برخی پرونده‌های معوقه تلاش شود؛ چرا که دادگستری این استان لایق رسیدن به یک الگوی کشوری است.

وی در پایان بر حفظ سلامت دستگاه قضایی استان تاکید کرد و برخورد جدی با فرد یا افرادی که قصد تهدید این سلامت را دارند، خواستار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *