چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

تأثیرگذاری علما به قشنگ حرف زدن نیست

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۷
کد مطلب: 324980
استاد حوزه علمیه قم گفت: تأثیرگذاری علما و روحانیان در مجالس و منابر خود به قشنگ حرف زدن نیست بلکه به مهارت انتقال پیام اصیل و ارزشمند است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله صفایی‌بوشهری عصر امروز در همایش آثار تقوا در اعمال و کردار عزاداران در حوزه علمیه ولیعصر (عج) گرمی، اظهار داشت: ما امروز باید بر مبنای ارزش‌ها و آرمان‌های جامعه و مطالبات جوانان و نوجوانان با آنان سخن بگوییم و در هر موضوعی ماهیت و اساس کار را به شایستگی تبیین کنیم.

وی با تبیین ویژگی‌های صراط مستقیم و معرفی کردن دوران طلبگی به عنوان دوران هویت‌یابی انسان، تصریح کرد: طلبگی که صراط انبیا و اولیاست همان صراط مستقیم الهی است و لازم نیست یک طلبه قشنگ حرف بزند بلکه باید در انسانیت‌بخشی به مردم مهارت لازم را داشته باشد.

صفایی‌بوشهری با اشاره به جایگاه زنان، خاطرنشان کرد: زنان ملکه عالم خلقت‌اند و از طرفی هم در مدرسه علمیه پیرو مکتب انبیا و اولیا هستند، طبعاً شیطان بیشتر در کمین روش و منش آنها و طالب سقوط معنویت آنها است پس باید بیشتر از دیگران مواظب باشند.

این مسئول اضافه کرد: انسان باید هر روز صبح دو امر یقینی را برای خویش تثبیت کند یکی حاضر دیدن خداوند در تمام عرصه‌ها و احوالات انسان و دیگر اینکه در روز قیامت کوچکترین اعمالمان مورد محاسبه واقع می‌شود و با تفکر و تعمق در این دو امر، دو چیز را از قلب خویش بیرون کند یکی دنیاگرایی و دیگر اینکه حتی برای بهشت هم طلبگی نکند و فقط هدف او لقا الله باشد.

وی با بیان اینکه در این بین باید معرفت و بصیرت حقیقی نصیب انسان مؤمن و آزاده شود، بیان کرد: آنچه که در این زمینه بر قلب و ایمان روشنی و حقیقتی واقعی می‌بخشد حرکت در مسیر سعادت و فضیلت الهی است که باید به دور از هرگونه غل و غش صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد اخلاق به ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و گفت: مردم جامعه از روحانیان، علما و طلاب انتظار دارند که مسائل پیش آمده در کربلا و حادثه عظیم عاشورا را بیشتر تبیین کنند که در این باب وظیفه علما و روحانیان خطیر و غیر قابل کتمان است.

صفایی‌بوشهری در پایان متذکر شد: نباید به ظواهر توجه و دقت کنیم بلکه ضرورت دارد بیشتر از ظواهر و آنچه که به عنوان مظاهر مادی و ظاهری محسوب می‌شود به عمق مبانی، محتوا و پیام حرکت عظیم عاشورا توجه کنیم تا بتوانیم پیرو و تابع امام حسین (ع) و عظمت قیام عاشورا باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *