يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اظهارنظر ابتکار درباره برنامه 100 روزه روحانی

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 324976
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: معضلات و مشکلات محیط زیست کشور در برنامه‌های ۱۰۰ روزه رئیس جمهور به صورت پررنگی دیده شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، معصومه ابتکار عصر امروز طی نشست با جمعی از واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی و مسئولان استان سمنان، اظهار داشت: دولت توجه به واقعیت‌‌هایی را که برگرفته از متن جامعه باشد در دستور کار قرار داده است و البته به طور مشخص اعلام می‌شود که حل و فصل مشکلات اقتصادی و تقویت مناسبات بین‌المللی در رأس این برنامه‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: گرچه این دو رویکرد به عنوان اقدامات اساسی دولت مدنظر است، اما معضلات و مشکلات محیط زیست کشور نیز در برنامه‌های ۱۰۰ روزه رئیس جمهور به صورت پررنگی دیده شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: بخشی از این برنامه‌ها تا امروز محقق شده و در همین راستا، شورای عالی حفاظت محیط زیست پس از هفت سال تعطیلی در کشور احیا و تشکیل شد.

* همه برای بهبود شرایط و اصلاح امور تلاش کنند

ابتکار با تأکید بر لزوم مشارکت جمعی در راستای بهبود شرایط و اصلاح امور، تصریح کرد: تمام کسانی که دست‌اندرکار امور مربوط به مردم و کشورداری هستند، امروز باید برای بهبود شرایط و اصلاح امور و کارآمدی دولت از فرصت‌های موجود استفاده کنند.

وی عنوان کرد: باید در استان سمنان نیز با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات، اقدامات اساسی صورت گیرد و دولت کنونی شاهد تحولات و رخدادهای مثبتی در این استان باشد.

* توسعه پایدار در استان سمنان محقق شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه توسعه پایدار در استان سمنان امر مهمی است که باید به آن توجه داشت، یادآور شد: انتخابات ۲۴ خرداد فرصت گرانقدری را برای کشور فراهم کرد تا با پشتوانه مردم‌سالاری دینی و قانون اساسی و نگاه مثبت مقام معظم رهبری، تحولات اساسی در کشور آغاز شود.

ابتکار ابراز داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در نامگذاری سال جاری به عنوان حماسه‌ سیاسی و حماسه اقتصادی، پیش‌بینی‌های بسیار خوبی داشتند و امروز باید تحولاتی که احساس می‌شود مورد نیاز جامعه است و مطالبه مردم نیز محسوب می‌شود، رخ دهد.

* دولتمردان میثاق حمایت از محیط زیست بسته‌اند

وی با بیان اینکه همه دولتمردان میثاق حمایت از محیط زیست بسته‌اند، اذعان داشت: در روز نخست تشکیل دولت، میثاق‌نامه‌ای توسط اعضای هیئت دولت بسته شد که در آن موارد متعددی آمده بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در این میثاق‌نامه، عهد و پیمانی برای حفظ سرمایه‌های آب و خاک و سرزمین از جمله منابع طبیعی و محیط زیست بسته شد که در نوع خود اولین‌باری بود که شاهد چنین میثاقی در مجموعه دولت بودیم.

* تدبیر و امید به جامعه بازگردد

ابتکار با بیان اینکه باید شرایطی را فراهم کرد که تدبیر و امید به جامعه برگردد، گفت:‌ امروز خواست و نیت اصلی مردم، بازگشت تدبیر و امید به جامعه است.

وی بیان داشت: نظام اجرایی کشور باید کارآمدی و اثربخشی مناسبی داشته باشد و به خصوص در مناسبات بین‌المللی، فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی با برنامه‌های مدون پیش رفت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: باید بتوان از فرصت به دست آمده در انتخابات ریاست جمهوری به خوبی به نفع مردم در شرایط فعلی استفاده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *