شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

۱۴۰ هزار شغل در آستانه از دست رفتن

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 324140
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دلیل شرایط نامناسب ایجاد شده در بخش تولید، تعدادی از واحدهای صنعتی در آستانه تعطیلی قرار دارند و ۱۴۰ هزار شغل درآستانه از دست رفتن است که تنها با تدبیر، برنامه ریزی، تغییر روشها و سیاستها، کار و تلاش می توان این وضع را تغییر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی ربیعی در سفر یک روزه به استان قزوین پنجشنبه شب با شرکت در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان از وضعیت کنونی در بخش تولید و اشتغال ابراز نگرانی کرد و تغییر وضعیت کنونی را ضروری دانست.

ربیعی در این نشست که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس و استاندار در استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: برای اینکه بتوانیم اشتغال را بدرستی و منطقی حل کنیم کانون های مختلفی را طراحی کرده ایم که به دولت داده ایم تا بتوانیم بدون هدر دادن وقت و حتی یک ریال هزینه با نگاه کارشناسانه در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم و باید از حرکت های غیر کارشناسی به شدت دوری کنیم و با تدبیر پیش برویم و با استفاده از دیدگاه و نقطه نظرات همه صاحبان اندیشه و فعالان بخش تولید بهترین راهکار را برای حل مشکلات بکار گیریم.

ربیعی بیان کرد: صنایع جانبی باید در کنار معادن فعال شود و با ساماندهی چند گروه تخصصی در وزارتخانه از کسانی که درک درستی از شرایط دارند برای حل مشکل اشتغال کمک بگیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امروز دیگر مجبور به موفق شدن در این کار هستیم زیرا در غیر این صورت فقط دولت آسیب نخواهد دید بلکه کشور و نظام متضرر می شود لذا لازم است از این وضعیت بیرون آئیم و شرایط را تغییر دهیم و الگویی در رشد و توسعه هم مطرح کنیم.

ربیعی گفت: چرا باید از ترکیه، کره و مالزی عقب بمانیم در حالی که ظرفیت منابع انسانی و خدادادی در کشور بوفور یافت می شود و با بهره گیری از ظرفیت های نهفته کشور قادریم مشکلات را حل کنیم.

این مسئول یادآورشد: در حالی که دو میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار داریم و مشکل تورم و بیکاری نگران کننده است اگر دوباره خطا کنیم و نتوانیم به مشکلات پاسخ دهیم آسیب خواهیم دید و این کار مسئولیت دولت نیست بلکه مسئولیت نظام است.

برآیند مدیریت کشور قابل قبول نیست

ربیعی گفت: آن چه از برآیند مدیریت در حال حاضر داریم برازنده نظام اسلامی نیست و باید از وضعیتی که حتی فرهنگ ما را نفتی کرده دوری کنیم.

وی اظهارداشت: فروش نفت مهم است و باید شرکتها را بین المللی کنیم اما باید تلاش کرد تا عامل اصلی توسعه و پیشرفت را شناسایی و با بهره گیری از آن در مسیر رشد قرار گیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ارزش وقت را باید بدانیم و خیلی کارکنیم و از همه مسئولان انتظار داریم دلسوزانه به مسائل نگاه کنند و کار را جدی بگیرند تا وضعیت را به نقطه قابل قبولی برسانیم.

همه ایرانیان بیمه می شوند

ربیعی گفت: با کارهای دردست اقدام در یک برنامه چهار ساله همه ایرانیان بیمه خواهند شد تا یادگاری ارزشمند از دولت یازدهم بر جای بماند.

۱۴۰ هزار شغل در معرض تعطیلی است

ربیعی گفت: کمبود نقدینگی، افزایش واردات و فروش نرفتن کالاهای تولیدی داخل کشور از دیگر مشکلات کشور است که متاسفانه حدود ۱۴۰ هزار شغل در کشور در واحدهای در معرض تعطیلی در حال از بین رفتن است که برای حل آن نیازمند نگاه کارشناسی هستیم.

وزیر تعاون، کار و ر فاه اجتماعی همچنین اظهارداشت: یک گروه را تعیین کرده ایم تا در زمینه قوانین کار کنند تا هر جا نیاز بود برای اصلاح بررسی شود که در بخش گمرک برنامه داریم و در یک برنامه دیگر برای ورود مواد اولیه مورد نیاز واحدها با پولهایی که در چین و هند داریم اقدام خواهیم کرد تا وارد گمرک شود.

ربیعی گفت: اگر غیر کارشناسی عمل می کردیم تورم تا ۵۰ درصد هم بالا می رفت لذا از فشار به مسکن و تزریق نقدینگی خودداری می کنیم تا تورم بالا نرود و خشوبختانه با سیاست های پیش بینی شده آثار کاهش تورم بتدریج در جامعه احساس می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما اگر نمي خواستيد كه خزانه را از جیب مردم پر كنيد اين طور نمي شد چرا بي خودي هر چيز را گران كرديد از جمله خانه خودرو وووو چرا بي خودي ارز را 300 تومان كرديد و چرا الان نميخواهيد كه قيمتها بر گردد شما نه تنها با اين كار كاري براي مردم انجام نمي دهيد شما تا يك ريال پس انداز مردم را از دستشان در اورديد به حلقوم دلالها و بساز بفروش ها و خودرو سازان داديد اگر قيمها برگردد مردم تمايل به خريد مي كنند و سازندگان مي سازنند