پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 6 Jun 2024
 
۳
۳
به دلیل انتصاب حایمان فتنه 88؛

فرجی‌دانا باید در صحن علنی پاسخ‌گو باشد

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب: 323708
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اعضای این کمیسیون از توضیحات و پاسخ‌های وزیر علوم قانع نشدند گفت: فرجی‌دانا باید در صحن مجلس پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.
به گزارش جهان، زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص حضور وزیر علوم در جلسه امروز این کمیسیون، گفت: وزیر علوم به دلیل پاسخ‌گویی به دو مورد سوال به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دعوت شده بود که یکی در مورد انتصاباتی است که انجام داده و افرادی که در جریان فتنه نقش مستقیم داشتند را مسئولیت‌ داده است.

وی ادامه داد: وزیر علوم توفیقی را به عنوان مشاور ارشد خود و جعفر میلی‌منفرد را به عنوان معاونت آموزشی وزارتخانه و همچنین مقاری و سمنانیان که از عناصر بسیار فعال و سیاسی جزء جریان افراطی اصلاحات بودند به مسئولیت‌هایی منصوب کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره سابقه سمنانیان، اظهار داشت: سمنانیان یکی از اساتید دانشگاه تربیت‌مدرس بود و در زمانی که محسن کدیور دانشجوی دکترای این دانشگاه بود و به اتهام فعالیت سیاسی و امنیتی علیه نظام بازداشت شد و پس از آزادی سمنانیان برای وی جشن آزادی گرفت که اکنون کدیور به آمریکا پناهنده شده و از امکانات دولت آمریکا و سازمان سیا ارتزاق می‌کند.

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: سمنانیان در خصوص پرونده کدیور برای عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه تربیت‌مدرس نیز تخلف دیگری انجام داد و از وزارت اطلاعات در مورد وی استعلام نگرفت و به جای وی درمورد فرد دیگری استعلام کرد و سوابق آن فرد را در پرونده کدیور گذاشت و اکنون به ریاست عالی هیئت‌امنای دانشگاه‌ها که نقش اصلی در تعیین سمت و سوی اعضای هیئت‌امنای دانشگاه‌ها برعهده دارد، منصوب شده است. لذا کمیسیون آموزش به این انتصاب اعتراض داشت که فردی همراه با کدیور و آغاجری که هر دو پرونده‌‌های سیاسی و امنیتی علیه نظام دارند هم‌پیمان، هم فکر و هم‌نظر بوده و نباید به این مسئولیت مهم گمارده شوند.

وی ادامه داد: وزیر علوم در مورد انتصاب توفیقی و میلی‌منفرد که در جریان فتنه ۸۸ تحصن و سخنرانی کرده بودند و حتی نظام را متهم به دروغ‌گویی کردند، می‌گفت که این آقایان هیچ نقشی در فتنه نداشتند و از سوابق آنها در فتنه اظهار بی‌اطلاعی و انکار می‌کرد. در حالی که سخنرانی توفیقی در تمامی سایت‌ها پخش شده و شخص میلی‌منفرد نیز گفته بود که بنده دستگیر شدم و با وساطت حاج‌ آقای محمدیان مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آزاد شدم اما فرجی‌دانا با کمال جسارت صراحتا اعلام می‌کرد که توفیقی و میلی‌منفرد در فتنه حضور نداشتند، پس مشخص است که فرجی‌دانا نمی‌خواهد حقیقت را بگوید و آن را کتمان می‌کند و صراحتاً خود را به تغافل می‌زند و کسانی را در وزارت علوم منصوب می‌کند که نقش بارزی در فتنه داشته که این برای ما قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: وزیر علوم در جلسه کمیسیون اعلام کرد که آقای روحانی نقشی در این انتصابات نداشته و شخصا این انتصابات را انجام داده است. نظر نمایندگان نیز این بود که هر فردی که وزیر می‌شود تمام اقدامات و انتصابات بر عهده او قرار دارد.

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: مورد دیگری که از فرجی‌دانا سوال کردیم سخنان جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم مبنی بر بازگرداندن ۴۰۰ دانشجوی ستاره‌دار بود. سرپرست وزارت علوم اعلام کرده بود در عرض ۴۰ روز پرونده آنها را بررسی کرده و آنها را به دانشگاه بازگردانده که وزیر علوم تعداد دقیق آنها را ۲۶۴ نفر اعلام کرد که به لحاظ قانونی مشکلاتی داشتند و باید برای آنها تصمیم‌گیری می‌شده است.

وی افزود: از ۲۶۴ نفر ۱۳۸ نفر بررسی شدند و نمره علمی آنها به حدنصاب نرسیده بود لذا اجازه ادامه تحصیل پیدا نکردند و ۱۲۶ نفر نیز مسائل فعالیت‌های سیاسی ضدنظام و محکومیت امنیتی داشتند که گزینش آنها را رد کرده بود و ما از وزیر علوم سوال کردیم چرا افرادی که در درگیری‌های خیابانی و حتی روز عاشورا و با آتش کشیدن اموال عمومی نقش مستقیم و فعال داشتند با کدام دلیل و مدرک در عرض ۴۰ روز به دانشگاه‌ها برگشتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این کمیسیون پرونده این افراد و تخلفات آنها را از فرجی‌دانا خواست و سوال کردیم که کدام دادگاه و مرجع دارای صلاحیت حکم برائت برای این ۱۲۶ نفر صادر کرده است که بتوانند در رشته‌های تحصیلات تکمیلی جای ۱۲۶ نفر از جوانان ما را اشغال کنند که از این ۱۲۶ نفر ۲۷ نفر در مقطع دکترا و ۹۹ نفر در مقطع کارشناسی‌ارشد به تحصیل بازگشتند و اگر اقدامات ضدامنیتی داشتند با چه دلیلی باید از امکانات مالی و آموزشی نظام استفاده کنند در حالی که بر ضد نظام فعالیت می‌کردند.

طبیب‌زاده در پایان تصریح کرد: وزیر علوم هیچ پاسخی برای این سوالات نداشت و عنوان کرد که اطلاعی از پرونده‌های این افراد ندارد لذا نمایندگان از توضیحات فرجی‌دانا قانع نشدند و فرجی‌دانا باید در صحن مجلس پاسخ‌گوی سوالات نمایندگان مجلس باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقایان نماینده واقعا وقتی شنیدم به فرجی دانا رای اعتماد دادید تعجب کردم
حواستون رو جمع می کردید تا وزیر چند روزه رو به مجلس نمیکشوندید
حالا حالاها باید بکشید از بی تدبیری خودتون
وزرا بدجوری شما رو دور زدند
به امید بیداری و وحدت اصول گرایان
آفرین به طیب زاده ، نماینده حق گوی مجلس.
فکر کرد چون وزیر شد می تونه زیر حرفش بزنه و کسی جرات نداره از او ایراد بگیره . تازه فهمیده همچین چیزی نیست.