يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

تعبیر مظفر از شیشه عمر کاخ سفید

مشخص بودن ماهيت جاسوسي آمريكا براي ملتهاي دنيا
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 323501
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: شيشه عمر كاخ سفيد با گروگانگيري ۵۳ جاسوس آمريكايي و تسخير لانه جاسوسي شكست و روزنه هاي اميد آنان براي منحرف ساختن انقلاب اسلامي از مسير اصلي خود مسدود شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حسين مظفر، ظهر دوشنبه در مراسم راهپيمايي ۱۳ آبان ماه در صحن جامع رضوي با بيان اينكه تسخير لانه جاسوسي نمادي از تحقير و شكسته شدن اباهت پوشالي آمريكايي ها بود، افزود: پس از تسخير اين سفارتخانه، نظام سلطه ديگر اميدي براي سلطه در اين كشور نداشت و تلاش هاي آنان براي براي منحرف ساختن انقلاب اسلامي از مسير اصلي خود راه به جايي نبرد.

دست زدن به اقدامات ضد انقلابي در لانه جاسوسي

وي ادامه داد: آمريكايي ها تجربه كودتاي ۲۸ مرداد را داشتند و گمان كردند مي توانند شاه فراري را دوباره به ايران بازگردانند به همين دليل با حمايت ليبرال هاي ميان رو در ايران و انجام عمليات هاي گسترده در لانه جاسوسي كه مركزي براي معاندان شده بود به اقدامات ضد انقلابي دست مي زدند.

وي اظهار كرد: سفارت آمريكا از سال ۵۷ تا ۱۳ آبان ۵۸ به مركز فرماندهي عليه ملت ايران در حمايت از مخالفان تبديل شد و ملت ايران احساس خطر كرده و به تسخير اين لانه جاسوسي دست زدند.

آمريكا نمي تواند با اتهامات پوشالي ايران را وادار به عقب نشيني كند

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: دخالت آمريكا و حمايت از شاه و پناهندگان، حمايت از كودتا ۲۸ مرداد و مسدود كردن دارايي هاي ايران، اعمال تحريم ها، بسيج كردن ۵۰ كشور و استفاده از دلارهاي نفتي براي سرنگوني انقلاب اسلامي در قالب جنگ تنها بخشي از جنايت هاي آمريكا عليه جمهوري اسلامي بوده است.

وي با تاكيد بر اينكه آمريكايي ها امروز بايد چهره خود را بازسازي كنند، تصريح كرد: آمريكا نمي تواند با اتهامات پوشالي ايران را وادار به عقب نشيني و مسئولان را به سمت و سوي باج خواهي بكشاند زيرا جمهوري اسلامي از آرمان هاي خود كوتاه نخواهد آمد.

مظفر يادآور شد: پروژه ايران هراسي براي فشار آوردن به اين نظام توسط غرب دنبال مي شود تا اقتدار و ملت ايران تضعيف شود و در اين راستا نبايد به لبخندهاي آمريكا اعتماد كرد زيرا اين لبخندها حكايت باز شدن دهان تمساح است.

سه حادثه بزرگ ۱۳ آبان ۴۲، ۵۷ و ۵۸

وي با اشاره به ۱۳ آبان ماه تصريح كرد: ۱۳ آبان ماه يكي از رويدادهاي بزرگ تاريخ ساز كشور است كه وقايع بزرگ و سرنوشت سازي را در سينه خود به ثبت رسانده و هريك از اين رويدادها فصل نويني را در تاريخ انقلاب اسلامي گشوده است.

وي افزود: سه حادثه بزرگ ۱۳ آبان ۴۲، ۵۷ و ۵۸ اگر چه به صورت همزمان روي نداده اما از نظر ماهيت در مسير واحدي قرار دارد.

وي ادامه داد: در هريك از اين سه رويداد ملت ايران در يك طرف و در طرف مقايل استكبار جهاني و سرسپرده هاي مستكبران صف آرايي كرده اند و هريك از اين وقايع برگ زريني در كارنامه ملت ايران است.

وي با بيان اينكه زشت ترين و پليد ترين اقدامات توسط آمريكايي ها و نظام سلطه عليه جمهوري اسلامي انجام گرفته است، افزود: نخستين رويداد تاريخي در اين رابطه مربوط به حادثه دستگيري حضرت امام خميني در ۱۳ آبان ۴۳ است كه بر اين اساس امام راحل خروش انقلابي خود را عليه مصوبه ذلت بار كاپيتولاسيون اعلام كرد زيرا اين مصوبه به مستشاران آمريكايي مصنونيت مي داد تا اگر هر جنايت و قتل و غارتي انجام دادند پليس ايران حق دستگيري و محاكمه نداشته باشد.

صدای آزادی خواهی و استكبار ستيزی امت ايران اسلامي به گوش جهانيان رسيد

وي تصريح كرد: بر اساس مصوبه كاپتيولاسيون هر فرد آمريكايي اگر جنايتي مرتكب مي شد حق محاكمه در اين كشور را نداشت و پرونده او بايد به آمريكا ارسال مي شد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: در آن زمان تعداد مستشاران بنا به يك روايت ۵۰ هزار نفر و در روايتي ديگر ۷۰ هزار نفر مي رسيد و برتمام زواياي كشور و اركان تصميم سازي كشور در ابعاد سياسي و اقتصادي دخالت داشتند و اين مصوبه دست مستشاران آمريكايي براي تجاوز خبيثانه در اين كشور را باز مي گذاشت.

مظفر با اشاره به حادثه دوم كه مربوط به ۱۳ آبان ماه سال ۵۷ است، تصريح كرد: اين حادثه در سالهاي پيروزي انقلاب اسلامي صورت پذيرفت و دراين روز صدای آزادی خواهی و استكبار ستيزی امت ايران اسلامي به گوش جهانيان رسيد.

وي ادامه داد: خروش دانش آموزان و آمدن آنها به خيابان ها و همرامي با ملت موجب شد خون جديدي در كالبد جامعه اسلامي دميده شود.

دانش آموزان پايه هاي كاخ ستم شاهي را لرزاندند

وي افزود: امام خميني در ۱۳ آبان ۵۷ زنگ خطر را به صدا درآورد و ضمن ايراد سخنراني افشاگرانه اي، علماي تهران، مشهد و شيراز را دعوت به اعتراض كرد و از علماي بزرگ خواست تا مردم را آگاه كنند و سكوت نكنند.

وي ادامه داد: در آن سال سنگ فرش هاي منتهي به خيابان دانشگاه با خون جوانان ما رنگين شد و دانش آموزان با خروش انقلابي خود پايه هاي كاخ ستم شاهي را لرزاندند و انقلاب را مستحكم تر ساختند.

وي تصريح كرد: رويداد سوم نيز مربوط به ۱۳ آبان سال ۵۸ است و بعد از انقلاب اسلامي مسئله فتح لانه جاسوسي آمريكا به دست فرزندان برومند اسلام و دانشجويان و پيروان خط امام و رهبري اتفاق افتاد و اين امر نقطه عطفي در مناسبت ايران و آمريكا به شمار مي رود.

تسخير سفارت لانه جاسوسي اقدامي احساسي نبود

مظفر بيان كرد: تسخير سفارت لانه جاسوسي اقدامي احساسي بدون توجه به ريشه هاي تاريخ جنايت آمريكا نبود و اين امر واكنش خشم آلودي بود كه عليه دشمني هاي آمريكا در طول تاريخ معاصر ايران اسلامي صورت پذيرفت.

وي با تاكيد بر اينكه تسخير لانه جاسوسي آخرين روزنه هاي نظام سلطه را مسدود كرد، يادآور شد: برخي از ياران انقلاب اسلامي نسبت به تسخير اين سفارتخانه دچارترديد شدند اما جوانان و دانشجويان ولايت مدار در مسير آرمان هاي نظام اسلامي گام برداشته و اين لانه جاسوسي را تسخير كردند.

وي بيان كرد: كارتر پس از تسخير اين سفارتخانه در خاطرات خود اعتراف كرد كه دستگيري جاسوس هاي آمريكايي يكي از دشوارترين لحظات زندگي او بوده است و در طول ۴۴۴ روز اسارت، فضاحت آمريكايي ها سردمداران كاخ سفيد را برآن داشت تا حمله نظامي را در دستور كار خود قرار دهند.

ماهيت جاسوسي آمريكا براي ملتهاي دنيا مشخص است

وي ادامه داد: در ابتدا آمريكايي ها با هشت هيليكوپتر به طبس آمدند تا حمله نظامي خود را در ايران آغاز كنند اما فرمان الهي بر ماسه هاي طبس صادر شد و آنان گرفتار طوفان شن شدند.

وي تاكيد كرد: سپاهيان شيطان بزرگ در طوفان شن با شكت مواجه شدند و اراده خداوند موجب دفاع از ملت مظلوم ايران اسلامي شد.

وي با اعلام اين مطلب كه امروز ماهيت جاسوسي آمريكا براي ملتهاي دنيا مشخص است، افزود: شبكه هاي جاسوسي آمريكا در ايران منهدم شدند و جمهوري اسلامي هرگز اجازه دخالت و جاسوسي را به هيچ كشوري نخواهد داد.

به گفته وي نظام اسلامي همواره در برابر سلطه گران ايستاده است و امروز استقلال اين نظام به رخ جهانيان كشيده مي شود.

تاريخ شكل گيري آمريكا از آغاز تاكنون مملو از جنايت هاي بسياري بوده است

وي تصريح كرد: تاريخ شكل گيري آمريكا از آغاز تاكنون مملو از جنايت هاي بسياري بوده است طوري كه آنان ضمن پيروي از سياست چماغ و هويج مي گويند گزينه هاي ديگر نيز براي مذاكره با ايران روي ميز است.

وي بيان كرد: مسئله آمريكا با ايران بر مسئله انر‍ژي هسته اي نيست زيرا آنان يقين دارند كه ايران به دنبال انرژي صلح آميز هسته اي است و گزارشهاي نمايندگان آژانس بين المللي اين حقايق را به اثبات مي رساند بنابراين آنها در پي عقب نشيني ايران هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *