دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

نشست شورایعالی فضای مجازی با روحانی

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 323028
شورایعالی فضای مجازی بعد از گذشت نزدیک به ۹ ماه وقفه، امروز با حضور رئیس جمهور، سرپرست دبیرخانه این شورا و اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل جلسه می دهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شورایعالی فضای مجازی که در تاریخ ۱۷ اسفندماه سال ۹۰ و در راستای اهمیت ویژه فضای سایبری و مجازی با دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد، به عنوان نهادی بالادستی به رصد این فضا می‌پردازد و به عنوان سیاست‌گذاری کلان، علاوه بر سامان‌دهی به برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های این حوزه به تعیین راهبردهای نظارتی می‌پردازد و ظرفیت‌ و پتانسل‌های موجود در این بخش را همگرا و هم‌سو می‌کند.

حال بعد از گذشت نزدیک به ۹ ماه، جلسه این شورا امروز با حضور رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا، محمود واعظی به عنوان سرپرست دبیرخانه آن و اعضای حقیقی و حقوقی برگزار می‌شود تا علاوه بر مشخص شدن دبیر این شورای و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، راهبردهای سیاستی و نظارتی این شورا بار دیگر مرور و راهکارهای احصاء این راهبردها اتخاذ شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضاییه، رئیس سازمان صداوسیما، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، وزیر اطلاعات، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده ناجا اعضای حقوقی این شورا هستند.

حمید شهریاری، سید جواد مظلومی، مسعود ابوطالبی،کامیار ثقفی، رسول جلیلی، محمد سرافراز، علیرضا شاه‌میرزایی و رضا تقی پور اعضای حقیقی این شورا را تشکیل می‌دهند.

با توجه به اینکه پیش از این محمود واعظی به عنوان سرپرست دبیرخانه این شورا، محمدحسن انتظاری را قائم‌مقام خود معرفی کرده بود، احتمال انتخاب انتظاری برای دبیری شورایعالی فضای مجازی از سایر گزینه‌ها بیشتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *