شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - 25 May 2024
 
۳
۲

چرا باید در نرمش قهرمانانه چنگ و دندان آمریکا را شکست؟

علی فروغی
پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 322688
آمریکا بداند حرف ما همان حرف امام است که فرمود: راهی جز مبارزه نمانده است و باید چنگ و دندان ابر قدرتها خصوصا آمریکا را شکست داد.
جهان نيوز - علی فروغی: از اولین بازی‌های رسانه‌ای اصلاح طلبان می‌توان به تحریف نگاه رهبری در 26/6/92 اشاره کرد. رهبری در این بیانات مثال کشتی گیری را زدند که ممکن است در خود نرمش نشان دهد اما این نرمش باید قهرمانانه باشد. در واقع در کشتی مقابل هیچ حریفی عقب نشینی نمی‌کند. بلکه ممکن است با طراحی عملیات، دستی به عقب ببرد که با همان دست ضربه‌ای به حریف وارد کند، نه اینکه از زمین مبارزه عقب نشینی کند.

مسئله‌ای که جریان رسانه‌ای اصلاح طلبان و غفلت اصولگرایان به کج فهمی این مفهوم دامن زده است. فرق نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری با استراتژی دولت آقای روحانی دست در همین نقطه است.

مقام معظم رهبری معتقدند باید برای حمله دورخیز کرد. یعنی دست را به عقب برد تا ضربه‌ای محکم‌تر زد ولی دولت روحانی به عقب می‌رود تا صرفا به عقب رفته باشد. درست است که در هر دو عقب رفتن وجود دارد اما استراتژی این 2حرکت متفاوت است.

با شتاب دولت اعتدال و اشتیاق عجولانه‌ آنان برای عقب نشینی، خیلی زودتر از شرایط معمولی به نقطه افتراق رسیده‌ایم. حال نوبت به جریان اصیل انقلاب اسلامی است که با در دست گرفتن مسیر انقلاب اسلامی در سیاست خارجی درست در همین نقطه، انقلابی‌تر از همیشه ضربه محکمی را به آمریکا وارد کند.

رأس هرم اجرایی استراتژی عقب نشینی وزیرخارجه، محمدجواد ظریف است. وی آنقدر ضعیف است که با یک تیتر حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان کارش به بیمارستان می‌کشد. بسیار روشن است که چنین شخصی نمی‌تواند در مقابل آمریکا بایستد و نه تنها در مقابل آمریکا که در برابر جریان مردمی و مکتبی داخلی با اندک فعالیتی شیرازه کار را از دست خواهد داد.

حال با این مقدمات فوق از تبیین نگاه راهبردی مقام معظم رهبری که اتفاقا بر خلاف تصور رایج از نرمش قهرمانانه، اشاره به دورخیز برای ضربه به حریف را دارند، ضعف دولت و در کنار آن قوت مبنایی، جمعیتی، رسانه‌ای و تشکیلاتی نیروهای ارزشی در داخل کشور و ظرفیت‌های بین المللی انقلاب اسلامی مانند لبنان، عراق، افغانستان، آمریکای لاتین و . . . فرصت بسیار مناسبی است تا درسی اینچنینی به 2 جریان بدهیم.

اول آمریکا بداند حرف ما همان حرف امام است که فرمود: راهی جز مبارزه نمانده است و باید چنگ و دندان ابر قدرتها خصوصا آمریکا را شکست داد.

دوم جریان‌های وابسته داخلی است تا بدانند عدول از آرمانها و عبور از خطوط قرمز انقلاب اسلامی هیچ گاه محقق نخواهد شد و این از اصول ثابت حرکت ملت ایران است.

جریان حقیقی قدرت در ایران پس از انقلاب علی‌الخصوص در این برهه با تجهیز و آمادگی جبهه انقلاب اسلامی در سالیان گذشته هیچگاه به دست یقه سفیدان وابسته نبوده است و خواهند دید که ماه عسل دولت اعتدال و غرب خیلی زود به پایان خود خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ولگرد
احسنت
ناشناس
United States
ای ول بابا گل گفتی