چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۴
۴

یکی از شهدای گمنام مدفون در کهف‌الشهدا شناسایی شد

سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 322405
مجید ابوطالبی یکی از شهدای مدفون در کهف‌الشهدای ولنجک تهران پس از گذشت بیش از ۳۱ سال از شهادتش شناسایی شد.
به گزارش جهان به نقل از  تسنیم، مجید ابوطالبی یکی از شهدای مدفون در کهف‌الشهدای ولنجک تهران پس از گذشت بیش از ۳۱ سال از شهادتش شناسایی شد.

شهید مجید ابوطالبی متولد ۱۳۳۴ است و در سال ۱۳۶۱ در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسیده است.

پیکر مطهر این شهید در ایام فاطمیه سال ۱۳۸۶ به همراه چند شهید دیگر با هماهنگی بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در خیابان ولنجک تهران مدفون شده بود.

شناسایی این شهید گمنام حکایت غریبی دارد. قریب یک ماه پیش با توجه به رؤیایی که مادر شهید می‌بیند، پس از نمونه‌گیری و آزمایش خون و مطابقت آن با نمونه دی‌ان‌اِی ذخیره شده از استخوانهای شهید، پیکر شهید مجید ابوطالبی شناسایی می‌شود.

فرید ابوطالبی بردار کوچک شهید نیز در سال ۱۳۶۷ در تک عملیاتی دشمن در منطقه شلمچه به شهادت رسیده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همرزم شهيد فريد ابوطالبي برادر كوچك شهيد مجيد ابوطالبي
هرچه داریم، به برکت جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌هاست، به برکت روحیه‌ی شهادت‌طلبانه امثال برادران شهیدان ابوطالبی است. خوشا به حال آن عزیزان، و گوارا باد بر آنها این نعمت بزرگ الهی آنها با شهادت، اجرشان را گرفتند. سردار شهید والا مقام مجید ابوطالبی فرزند ارشد حاج حسین ابوطالبی است که در آبان سال 61 به شهادت رسید . شهید فرید ابوطالبی دیگر برادر این شهید والامقام است که وی نیز در واپسین ماههای جنگ در اواخر خرداد سال 1367 در منطقه عملياتي جنوب در سن هیجده سالگی به همراه پسر خاله کوچکتر از خود هر دو با تیر مستقیم دشمن به فیض شهادت نایل آمدند و در قطعه 26 گلزار شهدا در بهشت زهرا (س) آرمیده اند. دکترحمید ابوطالبی دیگر برادر این خانواده معظم است ایشان نیز از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس، مدیر کل سیاسی سابق وزارت امور خارجه، و اکنون نیز معاون سیاسی رئیس دفتر رئیس جمهور می باشد. چهارمین برادر این خانواده شهید پرورحاج وحید ابوطالبی است ایشان نیز از سرداران مخلص نیروی انتظامی است که در دوران دفاع مقدس با بیش از 60 ماه حضور در جبهه مسئولیت تیپ مهندسی رزمی فاطمه الزهرا(س) قرارگاه صراط المستقیم در مناطق عملیاتی شلمچه و فاو عراق را عهده دار بوده است.
حمید
Iran, Islamic Republic of
باسلام
چندی پیش یکی ازشهدای گمنام مدفون در پارک شهر اردکان -حدود دو ماه پس از خاکسپاری - نیز به همین شیوه شناسایی گردید.
بنری هم در آن مکان نصب و توضیحات کامل ارائه شده است .
روحشان شاد
محمد
شادی روح این شهید و تمام شهدا صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم