يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

قفل جدید در مدارس آمریکا برای مقابله با ورود مهاجمان مسلح

سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 322244
گروهی از دانش‌آموزان آمریکایی قفل جدیدی طراحی کرده‌اند که از داخل به راحتی روی در نصب شده و مانع از ورود افراد مهاجم به داخل محیط کلاس می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، پس از وقوع چند حادثه تیراندازی در مدارس آمریکا از جمله تیراندازی در مدرسه سندی هوک در ایالت کنتیکت آمریکا و کشته شدن ۲۰ کودک خردسال، طرح های مختلفی مانند جلیقه و کیف‌های ضد گلوله برای محافظت از جان دانش آموزان ارائه شد.

امکان قفل کردن درهای کلاس به دلیل حفظ مسائل ایمنی و مقررات آتش نشانی از داخل وجود ندارد و در صورت حمله فرد مهاجم، سرویس بهداشتی تنها محل امن برای پناه گرفتن دانش آموزان محسوب می شود.

جدیدترین فناوری عرضه شده در این زمینه، طراحی قفل هوشمندی برای درها است که مانع از ورود فرد مهاجم به داخل کلاس می شود.

گروهی از دانش آموزان دبیرستانی دستگاهی ساده و مبتکرانه طراحی کرده اند که ظرف کمتر از ۳۰ ثانیه بر روی در نصب شده و مانع از ورود افراد مسلح به داخل محیط کلاس می‌شود.

دستگاه Dead Stop متشکل از یک لوله پی وی سی است که بر روی لولای در قرار گرفته و با یک پین فولادی قفل می‌شود.

این دستگاه بر روی تمامی درها قابل نصب بوده و در مقایسه با قفل‌های پیچیده و گرانقیمت (در صورت تولید تجاری) قیمتی کمتر از پنج دلار خواهد داشت.

این تیم دانش آموزی موفق به دریافت حمایت مالی Lemelson-MIT برای اجرایی کردن طرح قفل Dead Stop شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *