جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

عراقچی پس از دیدار با آمانو چه گفت؟

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب: 322182
معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت‌وگوهایش با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مفید، سازنده و رو به جلو خواند.
به گزارش جهان، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با فارس، مذاکراتش با آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مفید، سازنده و رو به جلو خواند.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان ظهر امروز (دوشنبه) به وقت تهران به منظور دیدار و گفت‌وگو با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد وین پایتخت اتریش شد.

وی ساعت ۱۳ به وقت وین (۱۵:۳۰ به وقت تهران) با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس در مقر این نهاد بین‌المللی دیدار کرد.حمید بعید‌ی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه و رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس نیز در این دیدار حضور داشتند.

آمانو در این دیدار مذاکرات امروز را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: هدف مذاکرات ایران و آژانس دست یافتن به پاسخ سئوالات باقی مانده است.

وی با اشاره به پیچیده و زمانبر بودن مذاکرات ایران و آژانس ابراز امیدواری کرد که با همکاری دو طرف به یک راه حل دست یابند.

عباس عراقچی نیز عنوان کرد: وقت آن رسیده که ایران و آژانس رویکرد جدیدی را اتخاذ کنند.

عراقچی پیش از انجام این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس محور گفت‌وگوهایش با آمانو را ادامه همکاری‌ها با آژانس برشمرد و گفت که رویکرد جدید ایران در مذاکره با آژانس و حل و فصل ابهامات و سؤالات فیمابین ایران و آژانس در این دیدار ارائه خواهد شد.

معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین عنوان کرد که در دیدارش با آمانو درباره آخرین وضعیت مذاکرات ایران و ۱+۵ نیز گفت‌وگوها خواهد کرد.

قرار است دوازدهمین دور مذاکرات فنی و حقوقی ایران و آژانس نیز پس از این دیدار در ساعت ۱۵ به وقت وین (۱۷:۳۰ به وقت تهران) به ریاست هرمان ناکارتس معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها و رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس در مقر این نهاد بین‌المللی آغاز و به مدت ۲ روز ادامه یابد.

مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ نیز قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هشتم و نهم آبان ماه) برگزار شود و حمید بعیدی‌نژاد ریاست هیئت ایرانی را عهده‌دار خواهد بود و کارشناسانی از وزارتخانه‌های نفت، تجارت و صنایع، و راه و مسکن، بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی در هیئت ایران حضور دارند.

براساس توافقات حاصله در مذاکرات اخیر ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا،‌ آلمان،‌ فرانسه، انگلستان،‌ روسیه و چین) در ژنو که طی روزهای ۲۳ و ۲۴ مهر ماه (۱۵ و ۱۶ اکتبر) در این شهر برگزار شد، قرار شد پیش از نشست بعدی که قرار است ۱۶ و ۱۷ آبان (۷ و ۸ نوامبر) در همین شهر برگزار شود، کارشناسان هسته‌ای، علمی و امور تحریم ۶ کشور و جمهوری اسلامی ایران برای بررسی اختلاف نظرات و تهیه و تدوین قدم‌های عملی تشکیل جلسه دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *