يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

ماهواره دانشگاه امیرکبیر آماده پرتاب شد

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 321121
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از پیشرفت و پی گیری طرح های کلان ملی مصوب در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش جهان، دکتر علیرضا رهایی در حاشیه مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد دانش آموختگی دوره های اول و دوم این دانشگاه گفت: انجام طرح های کلان ملی که طرح های بزرگ و مورد نیاز کشور هستند از خرداد سال گذشته و با مصوبه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد.

وی افزود: این طرح ها هر کدام در یک بخش مورد نیاز هستند و می توانند مشکلات کشور را مرتفع کنند.

دکتر رهایی طرح های شبکه ملی اطلاعات را در مرحله مطالعات طراحی بیان کرد و گفت: مطالعات مفهومی این طرح پایان یافته است.

وی افزود: مطالعات مفهومی طراحی و ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره در شرف پایان و وارد مرحله طراحی شده است به گونه ای که شکل و بدنه هواپیما کاملا درآمده و مشخصات آن با همکاری چند دانشگاه که در این طرح فعال هستند استخراج شده است و کارهای آن به سرعت پیشرفت می کند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: زمینه هایی هم که در مورد شبکه هوشمند برق کشور و شبکه های هوشمند درون و برون شهری داریم یکی از مشکلات جدی مردم را برطرف کرده و زمینه را برای کاهش اتلاف وقت مردم در ترافیک و کاهش استهلاک در سرمایه های ملی فراهم می کند و شاید از نظر محیط زیست هم بسیار موثر باشد.

وی افزود:‌ پیشرفت بسیار خوبی در این زمینه داشتیم و فاز اول طرح در واقع به پایان رسیده است و به زودی با یک مجموعه هم اندیشی هایی که خواهیم داشت، نتایج انجام طرح ها را در اختیار مردم قرار می دهیم.

دکتر رهایی درباره ماهواره آت ست هم گفت: اجرای نمونه مهندسی و پروازی این ماهواره که برای شناخت حوادث طبیعی، مسائل آب و مطالعات جغرافیایی ماموریت دارد به پایان رسیده است و با همکاری خوبی که میان دانشگاه و سازمان فضایی کشور وجود دارد، مسئله پرتاب آن در اولویت قرار دارد به گونه ای که به محض آماده شدن پرتاب کننده، مراحل پرتاب آن طی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *