دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۱۴
۲۳
ادعای یک نشریه اصلاح‌طلب افراطی؛

رییس دفتر روحانی عضو انجمن حجتیه است!

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 320088
به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان افراطی بیشتر به جای آنکه نگران نفوذ انجمن حجتیه‌ای‌ها در ارکان دولت باشند نگران آن هستند که مشی معتدل نهاوندیان و نیز نزدیکی وی به روحانی، مانع رشد آنها در دولت شود.
رییس دفتر روحانی عضو انجمن حجتیه است!
به گزارش جهان، اصلاح طلبان افراطی که با انتصاب محمد نهاوندیان به عنوان رئیس دفتر رییس جمهور، پروژه تسلط بر نهاد ریاست جمهوری را شکست خورده یافته بودند و با طرح بعضی مسائل همچون دوشغله بودن سعی در حذف وی داشتند، در جدیدترین اقدام خود با استناد به یک مصاحبه، نهاوندیان را علاقمند به انجمن حجتیه دانستند!

البته به نظر می رسد اصلاح‌طلبان افراطی بیشتر به جای آنکه نگران نفوذ انجمن حجتیه‌ای‌ها در ارکان دولت باشند نگران آن هستند که مشی معتدل نهاوندیان و نیز نزدیکی وی به روحانی، مانع رشد آنها در دولت شود.

ماهنامه «مهرنامه» وابسته به طیف افراطی جریان اصلاحات، در مطلبی به بهانه بررسی پرونده آیت‌الله طالقانی و جریان چپ، کوشیده تا ضمن برجسته‌سازی رابطه دوستی محمد نهاوندیان و مجتبی طالقانی، رئیس دفتر فعلی رئیس جمهور را مرتبط با انجمن حجتیه محسوب کند.

مجتبی طالقانی در این گفتگو ضمن تاکید بر آشنایی خود با نهاوندیان در مدرسه علوی به تشریح فعالیت‌های سیاسی‌شان پرداخته و می‌گوید: «محمد نهاوندیان از دوستان صمیمی من بود، با اینکه از نظر فکری اختلاف داشتیم. به اضافه صادق کرداحمدی، عبدالله اسفندیاری، حسین دائرالاسلام که مجاهد شد و حسین فلسفی برادرزاده فلسفی واعظ نزدیک بودم. یکی از معلم‌ها دکتر رضا فیض بود که در ابتدا به ما خیلی نزدیک بود. جلساتمان را در خانه افراد می‌گذاشتیم، جلساتی با عنوان نهج‌البلاغه. مثلا بعضی از جلساتمان را در خانه محمد نهاوندیان که طرف‌های فرهنگ بود، می‌گذاشتیم. یعنی در واقع این جلسات از طرف ما، جلسات تحقیقاتی و پژوهشی بود ولی برای افرادی مثل دکتر توانا یک نوع یارگیری بود برای انجمن حجتیه. بعد هم که گرایش‌های مختلف پیش آمد، بخشی از بین ما به سمت حجتیه رفتند مثل محمد نهاوندیان.»

گفتنی است این اقدام در حالی صورت می‌پذیرد که پیش از این برخی از رسانه‌ها از تلاش اصلاح طلبان برای هدف قرار دادن و حذف نهاوندیان سخن به میان آورده و تاکید کرده بودند که این اقدام در راستای مدیریت رفتاری حجه الاسلام حسن روحانی است.

به گزارش جهان، البته رابطه برخی چهره‌های سیاسی و مذهبی کشور با انجمن حجتیه، شائبه ای است که هر چند وقت یک بار منتشر می شود و به نظر می رسد برای آنکه یک بار برای همیشه از میان برود لازم است تا با پاسخگویی مواجه شود. در همین راستا از آقای نهاوندیان انتظار می‌رود، نسبت به پاسخگویی به این شبهه اقدام شایسته را به عمل آورند.
https://jahannews.com/vdcivuapvt1aru2.cbct.html
jahannews.com/vdcivuapvt1aru2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصلاحات خودش هم با بهاییت وهم با حجتیه در ارتباط است اون وقت به بیچاره نهاوندیان گیر می دهند
دکتر اسلامی
بنام خدا
ضمن انکه بعضا اصلاحات چی ها اصولا با اسلام و امام مشکل دارند که از عملکرد انها کاملا میشود به کنه افکار ضد مذهبی و ضد انقلابی انها پی برد . انها مفتون غرب و مقهور قدرت انها بوده و قائل به ذات لایزال الهی و عظمت حق سبحانه الله تعالی نیستند
همین افراطیون بودند که از رییسشون هم عبور کردند وکشور رابه لبه پرتگاه بردند
چرا همه چیز رو سیاسی می کنید؟بله ایشون از اعضای سابق حجتیه بوده.متاسفانه بر خلاف نظر صریح حضرت امام بسیاری از حجتیه ای ها در سالهای اخیر در پستهای حساس به کار گیری شدند.
به نظرم شما هم کار درستی نکردید که این موضوع را بازنشر میدید. اینجوری ذهن ها مخدوش میشه
درود بر نهاوندیان
به به! تازه چند شغله هم هست.
امیر
درست است که اصلاح طلبان تندرو از این مساله سو استفاده کرده اند، ولی با یک جستجوی ساده در می یابید که پدر آقای نهاوندیان جزو بنیانگذاران انجمن حجتیه بوده است. من به عنوان یکی از فارغ التحصیلان دبیرستان علوی از نزدیک با آقای نهاوندیان و خانواده ایشان اشنا هستم و انتصاب ایشان به انجمن خلاف واقع نیست.
Iran, Islamic Republic of
دومخ ردادی ها فقط به درد دریا میخورند
دائر الاسلام غلط است آن شخص که بعدها منافق شد، حسين داعی الاسلام است.
رضایی
نباید با هر موضوعی جناحی و ازموضع سلبی برخورد کرد، ادعایی در خصوص گرایشات دکترنهاوندیان به انجمن مطرح شده؛ باید بررسی شود که این ادعا درست است یا خیر؟ اگر این ادعا درست باشد که واقعا جای نگرانی است که یک عنصر با گرایش انجمنی در چنین جایگاه مهمی قرار گرفت؛ بهتر است که خود آقای نهاوندیان در این خصوص توضیح دهد.
Iran, Islamic Republic of
اینکه اظهر من اشمس هستش که ایشون از بزرگان انجمن هستند !! واقعا که .
ایرانی
مگر نهاوندیان انجمن حجتیه در دولت پست بالایی ندارد اگر خوب است چرا به احمدی نژاد گیر میدادید که واویلا او انجمنی است!!!
عزیزان بی غیرت اصلاح طلب!
حجتیه ای بودن - اگرچه پرت بودن از معیار حق را نشان می دهد- بسی بهتر از سکولار بودن است که شمایید!
همه دردتان این است که این بنده خدا آدمیست مذهبی، شما هم مرگتان این است که می خواستید خدا را اصلاح کنید نشده !!!....پس خفه لطفا
نام انجمن حجتیه و انتساب به آن در این سال ها شده است مرغی که برای عروسی و عزای همه جناح ها سر می برند! بدون آن که از واقعیت آن اطلاع دقیق و روشنی داشته باشند. مطالبی هم که در این موضوع روی اینترنت قابل رویت است نوعا copy & e paste های قدیمی از روی یکدیگر است
هومن افشار
United States
کاری به گوینده مطلب که مهرنامه است ندارم .
اما این مطلب حقیقت داره و من منتظر بودم که دیر یا زود این مطلب رو یکی بگه ...
حالا یکی پیدا شه به جهان نیوز بگه که جرئت دارید الآن هر روز از نفوذ جریانهای انحرافی فکری در دفتر رئیس جمهور بگید و مقاله بنویسید....
جلال
ببخشيد شما اصلاح طلب معتدل هم ميشناسيد كه از واژه اصلاح طلبان افراطي استفاده كرديد؟!
Iran, Islamic Republic of
در کابینه دولت یازدهم ببینید کدامیکشان در فتنه 88 شرکت نکردند که اصلا چنین موردی در کابینه دکتر روحانی یافت نمی شود.
كريميان
Iran, Islamic Republic of
با سلام . بله ايشان سابقه انجمن حجتيه دارند . در زمان رژيم ستم شاهي علاوه بر اينكه عضو اين انجمن بودند اخوي ايشان كه مدتي هم بعد از انقلاب در سمت هاي مختلف و منجمله سفير ايران در آذربايجان بود به شدت در همان زمان قبل از انقلاب براي عضو گيري انجمن حجتيه فعال بود و تعداد قابل توجهي از جوانان فاميل ما را به انجمن حجتيه كشاند .
مگر ابطحی و مشایی عضو انجمن حجتیه نبودند مثل اینکه رئیس دفترهای رئیس جمهورها باید عضو انجمن حجتیه باشند!
Iran, Islamic Republic of
البته در اينكه اصلاح طلبان به فكر حذف اعتداليون هستند شكي نيست .اما نبايد در خصوص مسائل يك موضع قابل دفاع داشته باشیم. دوشغله بودن جايز است يا خلاف؟ حضرت علی (ع) مي فرمايند نبينيد كه ميگويد! ببينيد چه مي گويد! اين در مورد دوشغله بودن كه مسلما خلاف است و انتظار ميرود در برخورد با همه افراد جامعه يكسان برخورد شود كه عين عدالت اجتماعي است كه اسلام عزيز وعده داده است و جمهوري اسلامي بعنوان پرچم دار اسلام ناب محمدي (ص) دكترين به حق حكومت اسلامي را محقق ساخت و انتظار است همه ابعادش روز به روز ترقي كند و نه تنزل.

در مورد افكار انجمن حجتيه نيزتمام كساني كه هم اكنون گهگاهي نامي از آن برده ميشود ميتوانند در همين سايت جهان نيوز چند خط نظر دهند و موضوع را تمام كنند لذا همه موضع حضرت امام در خصوص همه جريانات فكري اوايل انقلاب را ميدانيم .اصولگرايان و اصلاح طلبان متاسفانه در مسير رقابت منفي افتاده اند و براي محكوم نمودن يكديگر مسائلي را دستاويز قرار ميدهند كه به نوعي ميتوان گفت خط قرمز هستند بنابراين پيشنهاد ميشود اين دو جريان در اثبات و يا رد مواضع يكديگر حقوق ديگران را سلب و يا به دفاع از ناحق نپردازند .اين يك اشتباه جبران ناپذير و استرات‍‍ژيك است .
خاکریزبصیرت
Iran, Islamic Republic of
جدای از مسئله دار بودن این موضوع باید درک کنیم و به حقیقت اذعان کنیم کسانیکه سوار بر قطار انقلاب شده اند بعضا افرادی هستند که نفاق در وجودشان در حال جوشش است و ادای انقلابی ها را در می آورند.حال آنکه اشتباهاتشان به حساب انقلابی هاو حزب اللهی های مقتدر اما مظلوم گذاشته میشود.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا بیخود گرین کارت نمی دهد !!!!!خخخخ