شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲

مواضع رسمی کشورهای ۱+۵ پس از پایان مذاکرات ژنو

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 320062
پس از پایان مذاکرات ژنو مقام های کشورهای حاضر در این مذاکرات در بیانیه هایی دیدگاه خود را درباره این مذاکرات بیان کردند.
مواضع رسمی کشورهای ۱+۵ پس از پایان مذاکرات ژنو
به گزارش جهان، پس از پایان مذاکرات ژنو مقام های کشورهای حاضر در این مذاکرات در بیانیه هایی دیدگاه خود را درباره این مذاکرات بیان کردند.

مهم ترین مواضع اتخاذ شده از سوی کشورهای غربی در این باره چنین است:

* ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس: امیدوارم مذاکرات به‌زودی به نتایج عینی منجر شود. لازم است نخست ایران گام‌های لازم را درباره برنامه‌اش بردارد و بعد، ما آماده خواهیم بود در عوض، اقداماتی متناسب اتخاذ کنیم.

* گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان: مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ امیدها را در مورد حل و فصل دیپلماتیک بحران هسته ای ایران بیشتر کرد. مذاکرات ژنو این امید ما را بیشتر کرد که بتوان راه حلی دیپلماتیک برای کاهش نگرانی های ما درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران پیدا کرد، اجرای مذاکرات جدی و عینی موفقیت آمیز بود، اکنون ما خواستار آن هستیم که هر چه زودتر این مذاکرات ادامه پیدا کنند.

* جن پساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: با توجه به اینکه مباحثات و مکالمات فنی ادامه دارد، من فکر نمی کنم ما بتوانیم این گفتگوها را در این مرحله یک موفقیت بنامیم. با این حال قطعا این گفتگوها مثبت است که زمینه برای برگزاری مباحثات فنی فراهم شده است.

* لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه: ما منتظر تغییری جدی هستیم. با توجه به شناختی که از ایران و رهبر این کشور (آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران) داریم، باید به صورت محتاطانه از این پیشنهاد استقبال کنیم.

* یک مقام بلند پایه صهیونیست در دفتر نتانیاهو (در گفت وگو با خبرگزاری رویترز در قدس اشغالی): درباره ایران باید بر اساس اقدامات این کشور و نه پیشنهادهای آن قضاوت شود. تا قبل از اقدامات جدی ایران و اثبات برچیده شدن برنامه هسته ای نظامی این کشور، جامعه بین المللی باید به تحریم های خود علیه ایران ادامه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *