يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲۱
۳۱

واکنش شریعتمداری به تکذیبیه ظریف

يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 319114
سخن از نوشیدن قهوه به جای شیرکاکائو نبود که اهمیت بازگویی نداشته باشد! پای عزت و اقتدار یک ملت در میان بود که نباید با اینگونه اقدامات نابجا به بازی گرفته شود.
واکنش شریعتمداری به تکذیبیه ظریف
به گزارش جهان، مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان "قهوه یا شیرکاکائو؟!" نوشت:

تیتر و خبر کیهان سه‌شنبه 16 مهرماه جاری که به اظهارات آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اختصاص داشت در فاصله کوتاهی پس از انتشار با تهاجم سازمان‌یافته و گسترده‌ای در داخل و خارج کشور روبرو شد. حجم انبوه این تهاجم با توجه به ظاهر ماجرا عجیب و غیرمنتظره به نظر می‌رسید و از پشت صحنه دیگری حکایت می‌کرد که به آن خواهیم پرداخت. در این هجوم کم سابقه که هنوز هم ادامه دارد، تمامی روزنامه‌های زنجیره‌ای، سایت‌های وابسته به فتنه 88، بسیاری از خبرگزاری‌های خارجی و شماری از مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی و اروپایی به میدان آمده بودند... و در این باره گفتنی‌هایی هست؛
1- یکی از نکات درخور توجه آن که رسانه‌های یاد شده به اصل ماجرا و متن خبر کیهان کمترین اشاره‌ای نمی‌کردند به گونه‌ای که انگار فقط برای دیکته‌نویسی علیه کیهان مأموریت یافته‌اند و گرنه، نقل بی‌کم و کاست اظهارات ظریف نمی‌توانست توجیه قابل قبولی برای آنهمه عصبانیت و آشفتگی باشد.
آقای ظریف نیز بدون هیچ توضیحی درباره این که کدام بخش از خبر کیهان را نفی می‌کند، با کلی‌گویی به تکذیب آن پرداخته و در صفحه فیس‌بوک خود آورده بود، با دیدن تیتر و خبر کیهان به اندازه‌ای تحت‌فشار عصبی قرار گرفته که راهی بیمارستان شده است! رسانه‌های داخلی و خارجی نیز همین بخش از اظهارات آقای ظریف را نقل کرده و با استناد به آن انبوهی از ناسزا و تهمت‌های ناروا را روانه کیهان کرده بودند.
و اما، به وضوح قابل درک بود که اینهمه واکنش داخلی و خارجی در مقابل تیتر و خبر کیهان نمی‌توانست منطقی و قابل توجیه باشد و همه شواهد حاکی از آن بود که این سکه روی دیگری نیز داشته است و دشمنان بیرونی و دنباله‌های فتنه‌گر داخلی آنها در پوشش حمایت از دولت محترم و دلسوزی برای وزیر محترم امور خارجه کشورمان، پروژه دیگری را دنبال می‌کرده‌اند و تیتر و خبر کیهان این پروژه- و یا دستکم مقدمات آن- را درهم ریخته است. این پروژه چه بود که دشمن به آن دل بسته و تیتر و خبر کیهان تیرک آن را کشیده بود؟!
2- در میان رسانه‌های یاد شده صرفنظر از برخی سایت‌های اجاره‌ای و تعدادی از روزنامه‌های زنجیره‌ای که بارها نشان داده‌اند، چشم و گوش بسته و برده‌وار در خدمت اصحاب فتنه 88 هستند، شمار دیگری از این رسانه‌ها با تلویحی نزدیک به تصریح از پروژه مورد نظر یاد کرده و به آن اشاره داشته‌اند پروژه‌ای که می‌دانیم روح جناب آقای ظریف هم از آن خبر ندارد و اگر داشت با آن لحن دور از انتظار به کیهان نمی‌تاخت و از تأکید کیهان بر صداقت ایشان تقدیر هم می‌کرد
سخن از نوشیدن قهوه به جای شیرکاکائو نبود که اهمیت بازگویی نداشته باشد! پای عزت و اقتدار یک ملت در میان بود که نباید با اینگونه اقدامات نابجا به بازی گرفته شود.
که جا داشت و نکرد! و اما صریح‌ترین اشاره به پروژه مزبور در یکی از سایت‌های چند زبانه- و از جمله فارسی زبان- وابسته به مراکز اطلاعاتی آمریکا آمده است. سایت «گویانیوز» که از آمریکا به روز می‌شود و نه فقط ارتباط خود با سازمان سیا را انکار نمی‌کند بلکه در پاسخ به اعتراض برخی از گروه‌های اپوزیسیون که چرا برای استخدام ایرانیان در سازمان «سیا» آگهی منتشر می‌کند؟ ابتدا سکوت کرده و سرانجام بهانه آورده بود که سازمان سیا یک سازمان اطلاعاتی برای گسترش دموکراسی است! و از این روی در میان اپوزیسیون به سایت «سیانیوز» شهرت دارد.
این سایت روز چهارشنبه 17 مهرماه با نقل-البته ناقص- ماجرا، طی تحلیلی که عصبانیت در آن موج می‌زد، ضمن فحاشی به کیهان آورده بود؛ کیهان با تیتر و خبر روز سه‌شنبه خود، به جام زهری که برای رهبری تدارک دیده شده بود لگد زد و محتویات آن را به زمین ریخت! سایت مورد اشاره از گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی با رئیس جمهور آمریکا به عنوان تغییر جدی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران یاد کرده و به همین علت از خبر کیهان به نقل از ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی، که گفته بود «مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان کری نابجا بود» به شدت برآشفته و از این اقدام کیهان با عنوان پنبه کردن همه رشته‌ها یاد کرده بود! و در همان حال بی‌آن که به دولت محترم و وزیر امور خارجه کشورمان کمترین ارادتی داشته باشد به حمایت موذیانه از دکتر ظریف پرداخته و با استناد به تکذیب خبر کیهان از سوی ایشان، دو حرکت نابجای مکالمه روحانی با اوباما و ملاقات طولانی ظریف با جان‌کری را ستوده بود! حرکت موذیانه‌ای که تمامی رسانه‌های مورد اشاره در صدر این یادداشت به گونه‌ای مشترک و هماهنگ تکرار کرده بودند.
3- اکنون سخنی با آقای ظریف در میان است و آن انتظار پیشگیری ایشان از سوء استفاده دشمنان بیرونی است. وزیر محترم امور خارجه به‌خوبی می‌دانند در صحت آنچه کیهان به نقل از ایشان آورده و به تیتر اول خود تبدیل کرده بود کمترین تردیدی نیست و تکذیب آن به گونه‌ای که اشاره شد فقط به نفع دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنهاست که متأسفانه برخی از آنان در حلقه‌های نزدیک به مرکزیت دولت محترم حضور دارند و برخی نیز در تغییر و تحولات پیش ‌روی برای نفوذ در این مجموعه خیز برداشته‌اند. تیتر و خبر کیهان پروژه دشمنان بیرونی را که برای اجرای آن به همکاری حلقه‌های نفوذی دل بسته بودند، درهم ریخته است و از این روی شایسته تقدیر است- که انتظاری نداشته و نداریم- و نه درخور تکذیب که شایسته نبوده و نیست...
4- و اما درباره تکذیب تیتر و خبر کیهان از سوی ظریف و رسانه‌های زنجیره‌ای اشاره به نکاتی ضروری است.
الف: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و برخی از اعضای کمیسیون‌های دیگر که در نشست روز یکشنبه حضور داشته‌اند، تیتر و خبر کیهان را تأیید کرده و تأکید می‌کنند که آقای ظریف در جلسه مزبور با صراحت گفته بود؛ گفت‌وگوی روحانی با اوباما و ملاقات طولانی من با جان‌کری از اقدامات نابجایی بود که در سفر نیویورک اتفاق
حضرت ایشان اولاً؛ اصرار داشته‌اند دولت از تکرار خطاهایی که مرتکب شده است خودداری کند و ثانیاً؛ مردم بدانند که این اقدامات نابجا مورد تأیید نظام نیست و دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها نیز به اینگونه حرکت‌ها دلخوش نبوده و دندان طمع خویش را علیه نظام و دولت محترم تیز نکنند.
افتاد و بعد از انتشار این خبر در کیهان، گلایه کرده بود که قرار نبود این خبر منتشر شود. بنابراین در صحت خبر کیهان تردیدی نیست و آقای ظریف هم خبر کیهان را با کلی‌گویی و تأکید به آن که نباید منتشر شود به اصطلاح تکذیب کرده بود.
ب: آقای ظریف مدعی است آنچه درباره دو حرکت نابجا گفته است محرمانه بوده و نباید منتشر می‌شد! و افزوده است؛ اگر رهبری مصلحت می‌دیدند، خودشان مصادیق حرکت‌هایی که «بجا نبوده است» را روشن می‌فرمودند. در این خصوص باید گفت؛ اولاً به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، جلسه آن روز محرمانه نبوده است. ثانیاً؛ رهبر معظم انقلاب طی سخنانی که عموم مردم مخاطب آن بودند از حرکت‌های «نابجا» در سفر نیویورک یاد کرده‌اند، بنابراین به طور طبیعی و منطقی می‌توان نتیجه گرفت که حضرت ایشان ضمن تقدیر از تحرک دیپلماتیک هیئت ایرانی در سفر نیویورک، گوشزد برخی اقدامات نابجا در این سفر را نیز ضروری می‌دانسته‌اند و نه محرمانه و غیر قابل گفتن.
ج: بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب، تلاش افکار عمومی برای یافتن اقدامات نابجای سفر طبیعی و منطقی بود و می‌توان گفت که در پی بیانات حضرت آقا، بازگو کردن این حرکت‌های نابجا برای مردم برعهده مسئولان محترم بوده است. مخصوصاً آن که اگر اقدامات نابجای سفر برای مردم بازگو نشود، این احتمال وجود خواهد داشت که برخی دیگر از اقدامات هیئت کشورمان که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب بوده است با تردید درباره نابجا بودن آن روبرو شود!
د: بدیهی است که تأکید رهبر معظم انقلاب درباره نابجا بودن برخی از اقدامات سفر آنهم برای عموم مردم از اهمیت این اقدامات نابجا حکایت دارد و به آسانی می‌توان حدس زد که حضرت ایشان اولاً؛ اصرار داشته‌اند دولت از تکرار خطاهایی که مرتکب شده است خودداری کند و ثانیاً؛ مردم بدانند که این اقدامات نابجا مورد تأیید نظام نیست و دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها نیز به اینگونه حرکت‌ها دلخوش نبوده و دندان طمع خویش را علیه نظام و دولت محترم تیز نکنند.
5- جناب ظریف و همه مردم شاهد بوده‌اند که مقامات آمریکایی و اروپایی و متحدان منطقه‌ای آنها از گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی و اوباما، با عنوان تسلیم ایران در برابر فشارها و تن دادن به خواسته‌های آمریکا یاد کرده‌اند و جریانات بدنام و بدسابقه داخلی با استناد به این مکالمه تلفنی نابجا آرزوهای برباد رفته خود در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را نزدیک به تحقق ارزیابی کرده بودند. بنابراین، آیا اعلام صریح این واقعیت که گفت‌وگوی آقای روحانی و اوباما، اقدامی نابجا بوده است، برای تصحیح حرکت دولت و ناامید کردن دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها ضرورت نداشت؟! ماجرا با اهمیت‌تر از آن بود که از دید مردم خون داده و خون‌دل‌خورده این مرز و بوم پنهان بماند و نابجا بودن آن به دشمنان طمع کرده و در توهم افتاده، ‌تفهیم نشود. سخن از نوشیدن قهوه به جای شیرکاکائو نبود که اهمیت بازگویی نداشته باشد! پای عزت و اقتدار یک ملت در میان بود که نباید با اینگونه اقدامات نابجا به بازی گرفته شود.
6- و بالاخره باید گفت؛ اضطراب آمیخته به عصبانیت دشمنان بیرونی و اصحاب فتنه از افشای اقدامات نابجای هیئت کشورمان در سفر نیویورک قابل درک است ولی تکذیب آن از سوی جناب ظریف کمترین توجیهی ندارد. چرا اصرار دارید آنچه برای دشمنان آشکار است از نگاه مردم پنهان بماند؟!...
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رهگذر
بالاخره آقایان کمی هم به شعارهای نه چندان دور خود پایبند باشند که، دانستن حق مردم است. آن هم موضوع به این مهمی
باسلام

چند نکته:

1 ـ اگر بعد از حضرت آقا یک مرد در این کشور وجود داشته باشد آقای شریعتمداری است.

2 ـ ای کاش در این کشور مردان بیشتری از این دست داشتیم.

3 ـ یاد آن جمله معروف (ظاهرا از قول امام صادق علیه السلام) افتادم که وقتی شخصی مراجعه کرد و حضرت به ایشان فرمود داخل تنور برو و شخص دیگر نگران شده بود، حضرت فرمود اگر چند نفر مثل ایشان داشتم قیام می کردم!!

4 ـ ...

البته می دانم که سایت محترم و مکرم جهان این مطالب را درج نمی کند ولی چه کنم که انسان باید حرفش را که حق است بزند.
ولی فک کنم بخشی از آن قابل درج باشد !!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
درود بر حسین شریعتمداری و یا همون طوفان مداری
salam
مطالب این آقا دفاع از تمایلات باندی و خیالات خودش در جهت تمایلات باندی است که همیشه در حال جنگ و فتنه است و ارزش خواندن نداشت
علی
میگم تو خود برادر حسین نیستی؟! چون بعید میدانم کسی غیر از خودش اینقدر قبولش داشته باشه!!!
فاطمه
اشتباه مثبت دادم!علی اقا برادر من ،اگه مردتر از شریعتمداری سراغ داشتید که تا حالا رو کرده بودین!!!اوعمار است...عمار
غح - ط
با سلام

اگر حرکتها و برنامه های نابجا در مذاکرات برای مردم ومسئولین مشخص نشود چطور میشود صواب و ناصواب بودن راه و حرکت را مشخص نمود؟ کاملا محرز است که این دولت با آمریکائیهادر یک زمینه هم عقیده شده است که نباید مردم را در جریان مذاکرات گذاشت! ومحتوای مذاکرات به مردم مربوط نمیشود و بعدا در فرصتی مناسب نتیجه مذاکرات را میشود به آنها خوراند که به تعبیری شاید همان جام زهری باشد که بخواهند به کام همه مردم برسانند!

ریاست محترم جمهوری و هیئت مذاکره کننده و دولتمردان بروند و خاطرات و مکاتبات و گزارشات 8سال دولت قبلی را مطالعه کنند به نظر نمیاید که فرصتی پیش آمده و آن دولت نتوانسته یا نخواسته که استفاده کند اما شاید گروهی که فتنه 88 را ایجاد کردند هماهنگیهای باغرب داشتند که این فرصت را از دولت قبلی بگیرند تا زمانهای بعد ! خدا عالم است !! اما یک نکته مهم این است که بارها آقای احمدی نژاد در سفرهای استانی اعلام کرد که گروه مذاکره کننده به خصوص آمریکائیها از ما میخواهند که مطالب رسانه ای نشود و در سکوت کامل مسائل جلو برود والان هم میبینیم که ای موضوع یکی از راهبردهای مهم مذاکرات شده وبا این تفاوت که این بار از سوی دولت ما هم پذیرفته شده است.

سوال: چه منافعی در پشت بی خبری مردم از مذاکرات برای آمریکا هست که همسو با منافع نظام شده است؟
چرا حضور آقای ظریف در کمیسیون که مذاکرات عمومی بوده و همان مطالب رسانه ای شده مورد نقد قرار گرفته و هیچ اطلاع بیشتری به مردم نداده و فقط اذهان مردم را نسبت به کار نا بجا روشن نموده باید باعث اذیت و رنج و درد و بیماری و ..... وزیر محترم باشد آیا واقعا سناریو هماهنگ شده غربی و تدبیری در کاراست ؟
جوال دوز
در کل با آقای شریعتمداری در اینکه آمریکا و ایادی اون چه در ایران چه در اون ور آب دوست نداشتن سخن مقام معظم رهبری مبنی بر نا به جا بودن تفسیر بشه موافقم.

چون تا وقتی موضوعی در لفافه بیان شده باشه میشه همه چیز رو بهش چسبوند یا حداقل از حساسیت انداختش. اما وقتی اعتراف از زبان کسی که خودش اشتباه رو کرده عیان بشه دیگه نمیشه گفت نه این نبوده و چیز دیگری بوده.

اصل سوزش اینوری ها و اونوری ها همین بوده و حالا که آقای ظریف این حرف رو خواسته یا نا خواسته در جمع نمایندگان زده و افشا شده تحت فشار همون ها کمر درد عصبیشون عود کرده و همین عصبیت باعث موضع گیری در مقابل کیهان شده.
Iran, Islamic Republic of
حرف حق جواب نداره.
فاطمه حسینی
برادر شریعتمداری در اخلاص و ارادت شما نسبت به نظام و رهبری تردیدی ندارم، اما متاسفانه بسیار پیش آمده که شما برای دفاع از نظام و رهبری به هر وسیله من جمله دروغ و تهمت به دیگران متوسل شده اید، و اجازه دهید این رویه شما را نپسندیم.
خواهرم چه دورغ و تهمتی
چرا نمی خواید به استدلالات و حرفهای این بابا بدون حب و بعض نگاه کنید؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
کاش حداقل یکی از آن دروغها را می نوشتید که خودتان دروغگو در نیایید خواهر من !!!!!!!
درود بر برادر شریعتمداری
علی
زنده باد عمارسیدعلی
اگه جلسه ی کمیسیون (همونطور که ظریف گفته این درخواست رو داشته) محرمانه بوده که مجلسی ها و کیهان مرتکب خلاف شده اند، اگر محرمانه نبوده پس لطف کنند و کل جلسه رو پخش کنند تا صداقت طرفین مشخص بشه.

حاج حسین اینقدر بقیه رو دروغگو و فتنه و گر و ... معرفی کرده که برای یکبار نام بردن از یه اصلاح طلب در کنار صداقت، انتظار تشویق داره
محمد
Iran, Islamic Republic of
مردم با رای خود همه چیز را نشان دادند کسی به وکالت ایشان نیازی ندارند
ایرانی
آقای شریعتمداری روزنامه ها و خبرگزاریها و رسانه هایی را که به قول خودش بر او تاخته اند را کلا خائن و فتنه جو و زنجیره ای خطاب کردند,درحالی که خود دکتر ظریف این مطالب را صراحتا تکذیب کردند و خواستار پخش بدون سانسور جلسه از سیما شدند باز هم اصرار بر این دارند که آن خبر دروغ نبوده و خبر کیهان واقعیت داشته!!!حسین شریعتمداری به خوبی میداند که واقعیت چیست و مردم هم همه چیز را میدانند.هرچند که اگر پنجاه میلیون جمعیت ایران نسبت به واقعیت و اوضاع خوب دیپلماسی وعلاقه به رابطه دوستانه با دنیا سخنی بگویند بدون شک آقای شریعتمداری همه پنجاه میلیون را عوامل فتنه و زنجیره ای خطاب میکند وخود را دلسوز نظام و آگاه به همه امور!!! بهتر است شما را به حال خود رها کنیم و شما هم به دلسوزیهای خود مشغول باشیدو همچنان به کوبیدن سر به دیوار از سر درماندگی ادامه دهید....امیدوارم جهان نیوز نظر من را به عنوان منتقد قرار دهد و فقط به تعریفها و تمجیدها نپردازد..سپاس
United States
جانا سخن از زبان ما میگویی.تنها دیپلمات با تدبیری که انقلاب به خودش دیده جناب ظریف هسن.در حالی که ما در آستانه ورود به یک مذاکره مهم هسیم کوبوندن وزیر امورخارجه به نفع منافع ملی که آقای شریعتمداری داره ازش دم میزنه نیس.
به آقای ظریف باید گفت قرار نیست رهبری مو به مو رفتار شما رو گوشزد کنه چون شما در حدی نیستید که ایشون خرج شما بشه.
ایشون به صورت کلی گفتن و همه هم خودشون منظور رو گرفتن. تشخیص شما هم برا ما هیچ اهمیتی نداره.
جهان سانسور نکن
وقتی اوباما گفت تحریم ها باعث شده که ایران پای میز مذاکره بیاد غرورم شکست
ما حاضر نیستیم به خاطر شکممان از عزتمان چشم بپوشیم
جانباز
احسنت بر این بصیرت از طرف مردمی که سالهاست با خون دل این انقلاب را حفظ کرده اند و اجازه نخواهند داد عظمت انقلاب را با عطسه بزهای امریکایی به هدر دهند .
Iran, Islamic Republic of
واکنش های کیهان هیچ ارزشی ندارد .
دوستدار نظام
من بی سواد یک پیشنهاد دارم بجای ای همه تحلیل ومحکوم کردن همدیگر،به نحوی که همه خودرا دلسوز انقلاب ومردم معرفی می کنند.وهمه از جانب مردم حرف میزنند .کا ر را به خود مردم بسپاریم وبایک همه پرسی در خصوص ارتباط با آمریکا به تمامی بحث ها خاتمه دهیم.اگر دلائل عدم نیاز به همه پرسی را به ایمیلم بفرستید خوشحال می شوم.
مجید مجد
United States
کامل و جامع بود
بابا اگرم قرار نبود پخش شه چه ربطی به کیهان داره
اونا خودشون برداشتن خبرو علنی کردن و کیهان هم منتشر کرد خلاص.
لسانصدق
United States
باباجون دو كلمه حرف حساب زدن كه اينهمه پيچ وتاب و چونه زدن احتياج نداره...
مجید مجد
United States
کیهان خواندنی و جذاب است حتی در خاک کشور کفر و ظلم یعنی آمریکا
Iran, Islamic Republic of
خود کیهان از اصحاب فتنه وتخریب کشور نیست ؟؟؟؟
ارمیا
د رود بر شریعتمداری
امین
انشاالله که دولت آقای روحانی از این به بعد عاقلانه تر عمل کنه
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمدار انسان محترمی است . اما همه چیز را سیاه و سفید می بیند و بلافاصله برای هر چیزی اسنادی را میسازد...
مهدی
Australia
سلام وبا تشگرازآقای شریعتمداری
ما اسم روزنامه کیهان (یاروزنامه شما)را صدا میزنیم ..
روزنامه خورشیدایران
بازهم ماتشگر میکنیم ازآقای شریعتمداری و
وازآقایانی که درروزنامه کیهان همکاری میکنند..