يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 320054
نظامیان رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه، یک جوان فلسطینی را در شمال غرب رام الله در کرانه باختری رود اردن به شهادت رساندند.
به گزارش جهان، خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی و منابع امنیتی فلسطینی اعلام کردند نظامیان رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را در شمال غرب رام الله در کرانه باختری رود اردن کشتند.
 
سخنگوی ارتش اسرائیل ادعا کرد، این شهروند فلسطینی که بولدوزری را رانندگی می کرد، سعی داشت به یک پایگاه ارتش نزدیک رام الله حمله کند که به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی کشته شد.
 
این مقام نظامی اسرائیلی افزود، این شهروند فلسطینی توانست وارد پایگاه شود و به علت خطراتی که برای سربازان ایجاد کرده بود، بر اثر تیراندازی نظامیان کشته شد.
 
خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) نیز نوشت، «یونس احمد محمود الردایده العبیدی» (30 ساله) بر اثر جراحات ناشی از این تیراندازی، در بیمارستانی اسرائیلی جان باخت.
 
از سوی دیگر کانال یک تلویزیون اسرائیل اعلام کرد، راننده این بولدوزر ابتدا در مقابل دروازه پایگاه توقف کرد تا از نگهبان بخواهد به او اجازه ورود بدهد و زمانی که نگهبان برای درخواست مجوز، پشت خود را به او کرد، او به سمت حصارها یورش برد.
 
براساس این گزارش، فردی که به شهادت رسید، برادر «مرعی الردایده» بود که در مارس 2009 پس از حمله با بولدوزر به یک اتوبوس و یک خودروی پلیس، به ضرب گلوله نیروهای پلیس بیت المقدس کشته شد. در این حادثه دو نفر نیز زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *