دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

"دادگاه جهرمی به زودی برگزار می‌شود"

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب: 319480
سخنگوی قوه قضائیه نسبت به خبر بازداشت یکی از افراد رده بالای دولت قبل اظهار بی اطلاعی کرد و در مورد پرونده خاوری و جهرمی گفت: دادگاه جهرمی به زودی برگزار می‌شود و خاوری نیز زمان خروج از کشور، حکم مأموریت داشته و متهم نبوده است.
به گزارش فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری خود در پاسخ به این سئوال که جهرمی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود نحوه خروج خاوری از کشور را باید از اژه‌ای پرسید، گفت: ما باید برای پرداخت این موضوع به زمان حادث شدن اتفاق بازگردیم، روزی که خاوری قصد خروج از کشور را داشت اتهامی متوجه او نبود چرا که پرونده در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد.

وی تاکید کرد: خاوری برای خروج از کشور از طرف دولت مأموریت داشت و دولت رسماً به ما اعلام کرد که خاوری برای انجام ماموریت از کشور خارج می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: حتی اگر بحث ماموریت نیز نبود باید بدانیم که در آن زمان اتهام خاصی متوجه خاوری نبوده است.

اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سئوالی در مورد سرنوشت پرونده جهرمی و اینکه وی مدعی شده است که بی‌گناه است گفت: باید بدانیم که هیچکس نمی‌گوید من متهم هستم؛ دادگاه جهرمی انشاالله بزودی برگزار می‌شود چرا که کیفرخواست به دادگاه رفته است.

اژه‌ای در مورد پرونده مهدی هاشمی و اینکه خواهر او فائزه مدعی شده بود که اتهامات به مهدی پوچ هستند، گفت: همانگونه که قبلاً گفتم از هر متهمی که سئوال کنید می‌گوید من بی‌گناه هستم.

وی ادامه داد: پرونده مهدی هاشمی یک بار با صدور کیفرخواست به دادگاه رفت اما به دلیل نقص در پرونده باردیگر به دادسرا بازگشت.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: زمانیکه کیفرخواست صادر می‌شود قاضی دادسرا فرد را مجرم شناخته که برای او کیفرخواست صادر کرده است.

محسنی اژه‌ای همچنین از جلسه روز گذشته بازپرس با مهدی هاشمی خبر داد و گفت: پرونده به زودی تکمیل می‌شود و به دادگاه می‌رود و هرچه دادگاه حکم کند ما مطیع نظر دادگاه خواهیم بود.

دادستان کل کشور همچنین در مورد اینکه آیا برای فیلمی که احمدی‌نژاد در مجلس پخش کرد کیفرخواستی صادر شده است یا خیر، گفت: در این مورد کیفرخواستی صادر نشده است.

وی در مورد حادثه بزرگراه تهران قم نیز گفت: این حادثه دارای چند بعد است که یکی از آن مربوط به دستگاه قضا و ما باید مقصر حادثه را شناسایی کنیم.

دادستان کل کشور همچنین ادامه داد: اینکه چه عواملی نیز در این حادثه دخیل بوده از نظر اینکه بتوانیم جلوی حوادث دیگر را بگیریم و پیشگیری از وقوع جرم انجام شود نیز بی ربط به دستگاه قضاء نیست.

وی همچنین در مورد اینکه روند تحویل اجساد این حادثه به اعضای خانواده‌شان زمان برده است، گفت: به دلیل سختی شناسایی، مرجع تشخیص دادن هویت جنازه باید در مورد هویت نظر می‌‌داد که این کار زمان‌بر بوده است بنابراین اتفاق غیر عادی‌ای رخ نداده است.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: دادستان قم را مسئول رسیدگی به این پرونده کرده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *