شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

سید صولت مرتضوی شهردار مشهد شد

آیین نامه انتخاب شهرداران در حال بازنگری است
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 319249
قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور با اعلام این خبر که حکم سید صولت مرتضوی به عنوان شهردار مشهد از سوی وزیر کشور امضا شد، گفت: آیین نامه انتخاب شهرداران در وزارت کشور در حال بازنگری است.
به گزارش جهان، حسینعلی امیری در گفتگو با مهر درباره مراحل امضا شدن حکم شهرداری سید صولت مرتضوی در شهرداری مشهد از سوی وزیر کشور اظهار کرد: وزارت کشور اگرچه کارش مدیریت سیاسی است اما وارد ماجراهای سیاسی نمی شود ضمن این که در این دوره همه جریانات سیاسی داخل و معتقد به نظام می توانند به فعالیت های خود در چارچوب قانون ادامه دهند و بنایی برای جلوگیری از فعالیت آنان وجود ندارد.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه دلیل این چند روز تاخیر در امضای حکم آقای مرتضوی به عنوان شهردار مشهد به هیچ عنوان سیاسی نیست، تصریح کرد: هم در قانون انتخاب شهرداران و هم در آیین نامه موضوع مدرک تحصیلی برای انتخاب شهردار قید شده است و براساس آئین نامه ای که مربوط به سال ۷۷ است این موضوع همواره مد نظر قرار می گیرد. مثلاً کسی که مدرک تحصیلی کامپیوتر و IT ندارد هر چند این موضوع در آیین نامه سال ۷۷ قید نشده است اما چون یکی از کارهای شهرداری ها فعالیت در حوزه IT است داشتن مدرک در این حوزه یکی از الزامات شهرداران محسوب می شود.

امیری با بیان اینکه آیین نامه انتخاب شهرداران از سوی وزارت کشور در حال بازنگری است تاکید کرد: البته قانون انتخاب شهردارانی که مدرک تحصیلی مرتبط ندارند اما سابقه کار در وزارت کشور، استانداری و فرمانداری را دارند با استفاده از ظرفیت های قانونی و اختیارات وزیر کشور مانعی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مدرک تحصیلی شهردار منتخب مشهد که از سوی شورای شهر برگزیده شده است لیسانس الهیات است، خاطرنشان کرد: اما با توجه به این که وی سابقه فرمانداری، استانداری و معاونت وزیر کشور را در سابقه کاری خود دارد به نوعی با حوزه شهرداری هم در ارتباط است.

قائم مقام وزیر کشور گفت: بنابراین با استفاده از اختیارات وزیر کشور و ظرفیت های قانونی موجود امروز حکم شهرداری آقای مرتضوی در شهر مشهد از سوی وزیر کشور امضا شد و از امروز به طور رسمی آقای مرتضوی شهردار شهر مقدس مشهد است و ما علاوه بر آرزوی موفقیت از وی التماس دعا نیز داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *