دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱
۱۴
بیانیه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

مبارزه‌ با شیطان‌ بزرگ‌ یک‌ اصل است/ چرا عده‌ای پیشینه خبائث آمریکا را فراموش کرده‌اند؟

يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 319193
دبیران استانی و مسوولین دفتر مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای متذکر شدند: چارچوب ها و سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی تغییری نکرده و همچنان عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی حاکم است.
مبارزه‌ با شیطان‌ بزرگ‌ یک‌ اصل است/ چرا عده‌ای پیشینه خبائث آمریکا را فراموش کرده‌اند؟
به گزارش جهان، نشست فصلی دبیران استانی و مسئولین دفتر مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در این بیانیه ضمن گرامیداشت ایام پر خیر و برکت ماه ذی الحجه و بزرگداشت مراسم باشکوه حج ، آورده شده است: باید فضایی پر از معنویت، اخلاق، صمیمیت و انسجام را در تمام شئون اجتماعی و سیاسی حاکم نماییم. وجود اعیاد بزرگ غدیر و قربان و روز با عظمت عرفه و دعاى بسیار گرانبهاى امام حسین(ع) در این روز که دارای مضامین عمیق الهی است؛ شکوه و عظمت خاصّى به این ماه بخشیده، و لذا شایسته است امت حزب الله از فضاى سرشار از معنویّت این ماه بهره مند شده و در جهت خودسازى و تهذیب نفس همت گمارند که قطعا پیشرفت هاى مهمّى را برای جامعه اسلامیمان به ارمغان خواهد آورد.

دبیران استانی و مسوولین دفتر مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خوب است دولتمردان و تمامی فعالین سیاسی وقتی سخن از مذاکره و حرفهای اینچنینی دارند پیشینه دشمنی آمریکا حداقل از مرداد ۱۳۳۲ تاکنون را یک مرور اجمالی نمایند، آورده‌اند: چارچوب ها و سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی تغییری نکرده و همچنان عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی حاکم است. البته تاکتیک ها به اقتضای زمان تغییراتی خواهد داشت بر این مبنا لازم است برخی گروهها و جریانهای سیاسی از شتابزدگی و عکس العمل های عجولانه پرهیز نمایند تا با مشاهده حضور پرشورتر مردم در مراسم ۱۳ آبان- روز ملی مبارزه با استکبار جهانی- موضع ملت قهرمان و ظلم ستیز ایران اسلامی را متوجه شوند.

در ادامه این بیانیه به غفلت برخی افراد در فراموشی خبائث آمریکا اشاره شده و آمده است: مگر همین چندی پیش نبود که افشا شد دولت آمریکا در سالهای ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۷ سلاح های شیمیایی در اختیار رژیم بعث عراق قرار می داد تا علیه ملت ایران و نظام اسلامی به کار گیرد پس چرا عده‌ای غافلانه خبائث آمریکا را به فراموشی می‌سپارند؟

این بیانیه دخالت در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، نقش امریکا در تشکیل و تقویت ساواک، حمایت از اقدامات رژیم شاه در سرکوب مردم، حضور و مداخله مستقیم در همه شئون و امور ایران، حمایت از تجزیه طلبی و تروریسم، جاسوسی و مداخلات سفارت امریکا، حمله طبس، کودتای نوژه و مشارکت نظامی مستقیم آمریکا در مخاصمه علیه ایران، تحریک عراق به حمله نظامی به ایران و اقدامات جانبدارانه امریکا به نفع عراق در طول جنگ و کمک‌های مستقیم آمریکا به عراق، ترور عزیزترین رهبران فکری و اجرایی این مردم(شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر و...)، تجاوز به حریم هوایی ایران، انهدام هواپیمای ایرباس، فشارها و تحریم‌های اقتصادی، تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به دانش و فناوری هسته‌ای، راه اندازی جنگ ژئوپلیتیک ( محروم ساختن ایران از مزایای ناشی از موقعیت) بر ضد ایران، اختصاص بودجه برای براندازی جمهوری اسلامی ایران، دخالت امریکا در انتخابات ایران و شکل دهی فتنه ۸۸ را بخشی از توطئه های بی پایان نظام سلطه علیه مردم و نظام اسلامی دانست و افزود: مناسب است مذاکره کنندگان در پای هر میز مذاکره‌ای پیشینه توطئه های نظام سلطه را مرور نمایند.

این بیانیه با اشاره به مفهوم «نرمش قهرمانانه» آورده است: مذاکره و فعالیت دیپلماسی باید در چارچوب این رویکرد و راهبرد حکیمانه «نرمش قهرمانانه» باشد. بدین مفهوم که حقوق واقعی ملت ایران، احیا شود و در افکار عمومی جهان، جبهه معارض انقلاب به حق واقعی ملت ایران گردن بگذارد. مذاکره بایستی دفاع از حقوق حقه مردم باشد، جلوی زیاده خواهی آمریکا را بگیرد. در این رهگذر، فعالین عرصه دیپلماسی کشورمان، بایستی در این چارچوب حرکت کنند و به افکار عمومی به طور شفاف و دقیق گزارش بدهند که قرار است در مذاکره چه دستاوردی برای ملت ایران به ارمغان بیاید؟

بیانیه پایانی نشست فصلی دبیران استانی و مسوولین دفتر مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مبارزه ملت ایران با جریان استکبار و آمریکا شیطان بزرگ یک اصل است که ناشی از ماهیت انقلاب اسلامی است، می‌افزاید: بی تردید، آمریکا دشمن است و هدف بلند مدت خود را براندازی قرار داده است(هر چند ناتوان است). لذا راهبرد مبارزه با نظام سلطه، تا تغییر رفتار اصولی آمریکا و تغییر ماهیت آن، همچنان پابرجاست. بر این اساس اقدام نپخته در طرح موضوع نظرسنجی پیرامون این موضوع، محل تامل بسیار است. اینکه یک اصل اساسی نظام را به نظرسنجی که اعتبار آن در سطح این مسائل زیر سوال است، منطقی و عقلانی نیست. انجام نظرسنجی بدین شیوه چه جواب مثبت و چه منفی باشد در حوزه سیاست خارجی باب غلطی است که تبعات خطرناکی دارد امیدواریم دولت مردان به آن توجه کنند.

در ادامه این بیانیه تذکر داده شده است که ایجاد شکاف‌، تفرقه و جدایی در میان جریان‌های ارزشی مربوط به گسست‌ها بداخلاقی ها و اتفاقات حداقل چند انتخابات گذشته بایستی با مدیریت صحیح سامانی مناسب پیدا کند. البته در این راه، آسیب شناسی گذشته، ضروری و الزامی است لیکن باید بهانه‌ها را به کنار نهاد. باید این فضاى صمیمیت و مهربانى را که امروز مبتنی بر فرمایشات ارزشمند امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب، ایجاد شده را حفظ و گسترش دهیم. باید هر گونه اظهار نظر اختلاف برانگیز در میان نیروهای انقلاب مورد نقد جدی و بی رحمانه قرار گیرد و طرح مسایل اختلاف‌ انگیز، ممنوع دینى و شرعى تلقی شود.

دبیران استانی و مسوولین دفتر مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه «استحکام ساخت درونى کشور و نظام» از جمله کلید واژه‌هایی که رهبر انقلاب در چند سخنرانی خود از دو سال گذشته تاکنون بر آن تاکید دارد، ادامه دادند: اگر کشورمان در درون خود داراى استحکام و قدرت جدى باشد، رابطه و نگاه به بیرون نیز مى‏تواند براى آن کشور و نظام مفید، سازنده و پربهره باشد. راه نیل به استحکام درونى نظام و کشور، تهیه یک نقشه راه بومى و مرتبط با مسائل خاص کشورمان است. لذا الگوى اسلامى ایرانى پیشرفت را مى‏توان نقشه راه رسیدن به این مهم تلقی شود. در عین حال براى یافتن استحکام درونى، باید یکى از اولویت‏هاى اصلى کشور را تولید درون‏زاى علم براى حل مسائل داخلى و بین‏المللى قرار داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خود را مکلف می داند از دولت یازدهم حمایت نماید و لذا تلاش دارد با نقد خیرخواهانه و نظارت مستمر بر عملکرد رییس جمهور محترم و دولت ایشان در جهت خدمت رسانی به مردم و کارآمدی بیش از پیش نظام اسلامی گام بردارد.در این راه امیدواریم دولت محترم به ظرفیت های درونی کشور بیشتر از گذشته توجه نماید تا بتواند ضمن تقویت استحکام درونی نظام، حمایت بیش از پیش مردمی را در جهت سیاستهای خود همراه داشته باشد. لازم است دولت محترم با انتخابی آگاهانه، به بازسازی شرایط موجود بپردازد و کشور را مجدد در مسیر تحقق اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله هدایت نماید.

در بیانیه پایانی نشست فصلی دبیران استانی و مسوولین دفتر مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به مسائل مختلفی پیرامون بایدها و نبایدهای جهت گیریهای دولت یازدهم که همزمان با روی کار آمدن این دولت مطرح شد، آمده است: رایزنی‌های فراوانی در حوز‌ه‌ی اولویت‌بندی نیازهای جامعه صورت گرفت، اما به اجماع گروه کثیری از کارشناسان، رفع معضل اقتصادی، معیشتی، بیکاری و ایجاد فرصت‌‌های شغلی فراوان، مهم‌ترین چالش پیش رو و اولویت این دولت به شمار می‌رود.

در پایان این بیانیه آمده است: جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی امیدوار است، دولت محترم، با تکیه بر سرمایه گرانقدر دفاع مقدس و روحیه ایثارگری که در مردم وجود دارد در مواجهه با چالش‌ها، بحران‌ها و مشکلات تحمیلی ناشی از سناریوهای جبهه معاندین نظام به‌ویژه در عرصه تهدید‌های استکباری، گامهای استواری را بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پیشینه خبائث خودمان را هم نباید از یاد برد فقط دیگران بد هستند ما خوبیم تفکر احمق ها است. ما در حق آمریکا بدی می خواستیم آنها در حق ما بدی می خواستند. حالا آنها زورشان بیشتر بود بیشتر بدی کردند دلیل نمی شود که آنها بدند ما خوب
ایران در سالهای استعمار توسط احمق های خبیثی چون تو اداره شد که حالا نمی تونن فلسفه مقاومت در برابر ظالم رو درک کنن.
ملت با حکومت شاه بر سر اعتقادات و کشورداری اختلاف پیدا کرد و شاه بجای گرفتن طرف مردم رفت در دامن غرب و فکر کرد مثل سال 28 می تونه دوباره با زور غرب حکومت کنه و نهایتا با کمک خدا شاه رفت و مردم افتان و خیزان و با همه کم و کاستی ها سعی کردن اسلام رو پیاده کنن و تا الان هم جلوی هر قدرتی که مانع بوده ایستادن. اما همون موقع امریکا جلوی این تصمیم ملی ایستاد و برای دفاع از حکومت شاه و در مخالفت با انقلاب از هیچ توطئه ای فروگذار نکرد تا اینکه خودش یک جانبه قطع رابطه کرد و بعد ما از اون قطع رابطه استقبال کردیم. اما الان یه خامی مث تو مردم و حکومتو به حماقت متهم می کنه و میگه ما زورمون به اونها نرسید اتفاقا ما مثل خار در چشم استکبار و مثل استخوان در گلوی ظالمان نشسته ایم و همین هست که اونا رو عذاب میده و مرعوبینی مثل تو هم از روی ترس حقو به جانب دشمن تفسیر می کنن.
برات متاسفم
سعید معتمد
برات متاسفم ---خجالت بكش
ما که بدی به امریکا نکردیم
...
United States
دیگه این همه بودجه رسانه و فلان و بیثار رو شما تاثیر می زاره دیگه
خجالت و تاسف به خاطر همه تفکرات وطن فروشانه
محمد
ما کجا بدی کردیم نادان؟!
نادان ما کجا بدی کردیم؟!
کجا ما بدی کردیم نادان؟!
کجا بدی کردیم ما نادان؟!
اون زورش بیشتر بود، پس بیشتر بدی کرد؟!
غلط کرد با تو.
Iran, Islamic Republic of
بعد از تحمل 4 ساله احمدی نژاد دیگر تحمل نظرات ...را نداریم
مجید مجد
United States
ما هم کلا هیچ وقت تحمل شماهارو نداریم
یه مشت ادمای متعصب به خارجیون
حق شما همون ... و یک مشت گدا و گشنه البته از قدیم گفته اند...
وقتی به سفارت ديگران حمله مي كنيد فكر اينجاشم بكنيد
اخه ادم ناحسابی مگه سال 32 ما سفارت امریکا رو گرفته بودیم که اون بر ضد ملت کودتا کرد و مملکت ما رو چاپید و چقد ادم کشت
حمله به سفارت امریکا که توسط خود اصلاحطلبان انجام شد که حالا همگی جاسوس اون شدن پس از اول هم جاسوس امریکا بودن
این عده فراموش نکردن بلکه چون مزدور و جاسوس امریکا هستن اینطوری حرف میزنن