سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۱

پرتقال درجه یک کیلویی ۲۰۰۰ تومان

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 318796
رییس اتحادیه باغداران از برداشت حدود چهار میلیون تن پرتقال در سال جاری خبر داد و گفت: قیمت منطقی فروش هر کیلوگرم پرتقال درجه یک در بازار مصرف ۲۰۰۰ تومان است.
به گزارش جهان؛مجتبی شادلو - عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ قیمت تمام شده هر کیلوگرم پرتقال حدود ۵۰۰ تومان است که با احتساب هزینه‌های برداشت و حمل و نقل در مراکز عمده فروشی به حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان می‌رسد که قیمت منطقی پرتقال درجه یک برای مصرف کننده کیلویی ۲۰۰۰ تومان خواهد بود.

وی با بیان این‌که افزایش تولید انواع مرکبات در سال جاری باعث کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده این محصولات می‌شود، افزود: برداشت پرتقال از حدود آذر ماه آغاز می‌شود و تا اردیبهشت ماه برداشت انواع ارقام این محصول در کشور مانند والنسیا ادامه دارد.

رییس اتحادیه باغداران پیش‌بینی کرد: تولید انواع مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی، گریپ فورت، لیموشیرین، نارنج و ... از مرز هفت میلیون تن عبور کند.

سالانه حدود ۶۸ میلیون تن پرتقال در جهان تولید می‌شود که ایران پس از کشورهای پرتولیدی مانند برزیل و ‌آمریکا تا سال گذشته در رتبه هفتم تولید این میوه قرار داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *