يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۳ مشخص شد

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 318790
"سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی" امروز (جمعه) به طور رسمی به عنوان برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۳ معرفی شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیش از این نیز یکی از رسانه‌های نروژ امروز اعلام کرده بود، "سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی" که وظیفه اجرا و نظارت بر نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه را بر عهده دارد، احتمالا جایزه صلح نوبل سال ۲۰۱۳ را دریافت می‌کند.

شبکه "ان. ار.کی" نروژ اعلام کرده بود که "سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی" که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد، برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۳ خواهد شد.

برندگان جوایز نوبل در سایر رشته ها توسط کمیته های اعطای جایزه نوبل در سوئد تعیین و اعلام می‌شوند اما تعیین برنده جایزه صلح نوبل برعهده یک کمیته پنج نفره منتخب پارلمان نروژ است.

برای سال جاری، علاوه بر سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی، "ملاله یوسف زی"، دختر پاکستانی به خاطر دفاع از حق تحصیل دختران، "دنیس ماکوگ"، پزشک متخصص زنان در جمهوری کنگو به دلیل مبارزه برای حمایت از قربانیان تجاوز، "برادلی منینگ" نظامی آمریکایی به خاطر قرار دادن دهها هزار سند محرمانه دولت آمریکا در اختیار سایت ویکی‌لیکس از جمله نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل بودند.

جایزه نوبل بیش از یک میلیون دلار ارزش دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سینا
Iran, Islamic Republic of
چرا صلح نوبل رو به بشار اسد بخاطر نابود کردن سلاح‌های شیمیایی ندادند؟