شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

سانحه ای دیگر پس از تعطیلی دولت آمریکا

افسر بازنشسته آمریکایی ۲۰ گلوله در مقابل دادگاه فدرال «ویرجینیای غربی» شلیک کرد
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 318594
با گذشت ۱۰ روز از تعطیلی دولت فدرال آمریکا، یک افسر بازنشسته ارتش آمریکا که دیگر همچون قبل از حقوق به موقع و مزایا بهره‌مند نبود با سلاح گرم خود بیش از ۲۰ گلوله در مقابل دادگاه فدرال «ویرجینیای غربی» شلیک کرد و سپس کشته شد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» نوشت: یک افسر سابق آمریکایی در «ویرجینیا غربی» آمریکا بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی بیش از 20 گلوله به ساختمان دادگاه فدرال شلیک کرد و سپس به ضرب گلوله کشته شد.

بر اساس این گزارش، یکی از افسران پلیس و یکی از افسران امنیت دادگاه آمریکا این فرد مسلح را بعد از آنکه حدود ساعت 14:45 شروع به تیراندازی کرد، با گلوله کشتند.

«شان شورتفیگر» رئیس پلیس منطقه ویلینگ ضمن اعلام این خبر در یک کنفرانس خبری، هویت عامل مسلح را اعلام نکرد و فقط گفت که این افسر پلیس در سال 2000 از نیروی پلیس بازنشسته شده است.

«اندی مک کنزی» شهردار «ویلینگ» در ویرجینیای غربی گفت که مقامات پلیس به او گفته‌اند که عامل مسلح برای بیش از 20 سال برای آنها کار می‌کرده است.

«ویلیام ایلنفلد» دادستان آمریکایی که در این ساختمان فدرال کار می‌کرد هویت عامل مسلح را فاش کرد و گفت که نام او «توماس پیکارد» بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دو نفر از نگهبانان امنیتی دادگاه فدرال بر اثر برخورد شیشه‌های خورد شده ناشی از شلیک گلوله با آنها، تحت مداوا قرار گرفتند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که انگیزه عامل مسلح هنوز مشخص نیست اما از سه‌شنبه هفته گذشته که دولت فدرال آمریکا تعطیل شده است، بسیاری از کارکنان وابسته به دولت فدرال در دسته کارمندان غیرضروری قرار گرفتند و به مرخصی اجباری فرستاده شدند.

گرچه کنگره قانونی را تصویب کرد که در حین تعطیلی دولت فدرال نظامیان آمریکایی همچون قبل حقوقشان را دریافت کنند اما بازنشستگان ارتش آمریکا همچون قبل دیگر نمی‌توانند از حقوق به موقع و مزایا بهره‌مند باشند و همین امر می‌تواند انگیزه‌ای برای خشم این افسر بازنشسته ارتش آمریکا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *