چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

لغو ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی ترکیه

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 318486
ترکیه سرانجام ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی و ادارات دولتی را به عنوان بخشی از بسته اصلاحات پیشنهادی نخست وزیر این کشور لغو کرد.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی‌وی، ترکیه روز گذشته (سه‌شنبه) سرانجام ممنوعیت حجاب در اماکن و ادارات دولتی را به عنوان بخشی از بسته اصلاحات پیشنهادی "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر این کشور به منظور گسترش دموکراسی لغو کرد.

بنا براین گزارش، لغو ممنوعیت حجاب که در بخش‌ قضایی، ادارات پلیس و یا ارتش اعمال نخواهد شد، اندکی پس از انتشار در روزنامه‌های رسمی اجرایی خواهد بود.

اردوغان روز سه‌شنبه در سخنانی در پارلمان ترکیه در جمع قانون گذاران حزب حاکم گفت: ما اکنون یک قانون قدیمی را که بر خلاف روحیات مردم بود، لغو کردیم. این گامی در جهت اصلاحات می‌باشد.

وی همچنین در ادامه افزود: دوران تیره سرانجام به پایان رسید... زنانی که روسری بر سر می‌کنند مانند کسانی که حجاب ندارند، اعضای جامعه ما هستند.

رجب طیب اردوغان هفته گذشته یک بسته پیشنهادی اصلاحات دموکراتیک را به منظور ارتقاء حقوق اقلیت‌های کرد مطرح کرد و در عین حال از این فرصت برای کاهش محدودیت‌های سکولارها استفاده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *