دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

رئیسی: برخی اجرای عدالت رانمی‌خواهند

سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب: 318304
معاون اول قوه قضاييه با اشاره به متفاوت بودن جامعه اسلامي با جوامع ديگر گفت: جامعه اسلامي اجازه لانه کردن فساد در هيچ کجا را نمي‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي پیش از ظهرسه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت:جامعه اسلامی اجازه نمی‌دهد که فساد در هیچ کجای جامعه اسلامی لانه کند. چنین جامعه ای مطلقا فساد را نمی‌پذیرد و با آن برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی اجرای عدالت را نمی‌خواهند، اظهار کرد: هر چیزی که از عدالت خارج شود، فساد به بار می‌آورد و جامعه‌ای که رو به عدالت است، از فساد مبرا است.

رئیسی ادامه داد: دستگاه‌ها در نظام پیشگیری از جرم باید به گونه‌ای عمل کنند که انگیزه جرم به وجود نیاید یعنی با نظام‌های اخلاقی و تربیتی، وجدان کاری طوری عمل کنند که این پدیده شکل نگیرد.

معاون اول قوه قضاييه تصریح کرد: بر همین اساس زمینه باید به گونه ای فراهم شود که کسی قصد انجام عمل مجرمانه‌ای دارد نتواند کاری انجام دهد.

وی تاکيد کرد: جامعه اسلامي وجود فساد در جامعه را نمي‌پذيرد و با چنگ و دندان با آن مبارزه خواهد کرد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: يکي از اهداف مهم نظام اسلامي بعد از دعوت به سوي خداوند، اجراي عدالت اجتماعي است.

معاون اول قوه قضاييه درباره مباحث مديريتي اظهار کرد: يکي از تفاوت‌هاي اصلي مديريت اسلامي با ساير مديريت‌ها در ديگر نظام‌ها اين است که مدير قبل از هر چيز خود را در محضر خدا مي‌بيند و خود را در مقابل او پاسخگو مي‌داند.

وی در اين ديدار با تقدير از تلاش هاي رييس كل قبلي دادگستري استان سمنان سيدمحسن مظهري را به عنوان رييس كل جديد دادگستري استان سمنان معرفي كرد.

احمد سياوش پور رييس كل قبلي دادگستري استان سمنان به عنوان رييس كل دادگستري استان گيلان منصوب و مشغول به كار شده است.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان نيز در اين ديدار كه عباس رهي استاندار قبلي سمنان نيز حضور داشت از تلاش هاي سياوش پور و همكاران وي در دستگاههاي مرتبط به قوه قضاييه در استان سمنان تقدير كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *