سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

حملات جداگانه آمریکا به لیبی و سومالی

يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 317746
یک مسئول آمریکایی ضمن اعلام عملیات نظامیان آمریکایی در سومالی علیه «جنبش الشباب» این کشور، از دستگیری یکی از رهبران القاعده در لیبی خبر داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که پس از حمله به یک مجتمع تجاری در شهر «نایروبی» کنیا، نظامیان آمریکایی روز گذشته دو حمله در لیبی و سومالی اجرا کردند.

وی می‌افزاید: در این حملات نظامیان آمریکایی فردی را بازداشت کردند که یکی از رهبران بارز و برجسته سازمان القاعده به شمار می‌آید و گفته می‌شود، در بمبگذاری در دو سفارت آمریکا در کنیا وتانزانیا در سال ۱۹۹۸ دست داشته است.

این مسئول آمریکایی که نخواست نامش افشا شود، ادامه داد: فردی که «انس اللیبی» خوانده می‌شود و یکی از عناصر ارشد سازمان القاعده به شمار می‌آید، طی حمله نظامیان آمریکایی به منطقه «براوه» سومالی بازداشت شد.

واشنگتن اللیبی که به نظر ۴۹ ساله می‌آید را متهم به بمبگذاری در دو سفارتخانه‌اش کرده که در جریان آن ۲۲۴ نفر کشته شدند و برای در اختیار دادن اطلاعات و اخباری از وی ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

سی‌ان‌ان سپتامبر سال گذشته در خبری اعلام کرده بود که اللیبی در «طرابلس» پایتخت لیبی مشاهده شده است.

این مسئول آمریکایی در ادامه توضیح داده که در عملیات روز گذشته رهبر جنبش «الشباب» سومالی که هدف قرار گرفت و زخمی شد، نه بازداشت و نه کشته شده است.

اما سخنگوی جنبش الشباب در این‌باره تنها به بیان اینکه یکی از عناصرش در مبادله آتش کشته شده و این جنبش توانسته این حمله را دفع کند، اکتفا کرد.
گفته شده برای عملیات نظامی «براوه» از یک هفته و نیم پیش برنامه‌ریزی شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *