پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۱

ایران؛ میزبان قدرتمندترین زنان جهان+عکس

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 317583
رسانه‌های بیگانه سعی دارند ورزشکاران زن ایرانی را افرادی معرفی کنند که هیچ اعتقادی به مقررات کشور ایران، مقدسات و احکام دین اسلام ندارند؛ اما ورزشکاران زن ایرانی در رفتار خود سیلی محکمی بر دهان آنان زدند.
به گزارش جهان، وبلاگ حدیث زندگی نوشت:

«طلا که نگرفتم، لا اقل با چادرم دل رهبرم را شاد کنم» این جمله پر معنا از زبان یک بانوی ورزشکار ایرانی (سمیه حیدری) جاری شده که توانست با اقتدار به فینال مسابقات آسیایی راه یابد اما با ناداوری طلا را از دست داد.

حجاب فقط چادر نیست اما چرا او این جمله را گفته؟ مثلاً اگر مثل بقیه ورزشکاران زن با حجاب اما بدون چادر بالای سکو می‌رفت آیا کاری خلاف شرع انجام داده بود؟ مطمئناً خیر.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000317/n00317583-t.jpg

جواب را از سخنان خودش استخراج می‌کنیم: «من از بچگی چادری بودم و اعتقاد دارم که انسان نباید هر کاری را به هر قیمتی انجام دهد؛ نظرم این بود که اگر مدال بگیرم حتماً با چادر بر روی سکو حاضر شوم و نذر کردم تا دل حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را شاد کنم.

به علاوه می‌دانستم در حوزه ورزش بانوان بهانه جویی‌های زیادی از سوی خارجی‌ها و فدراسیون‌های جهانی در مورد حجاب وجود دارد و می‌خواستم ثابت کنم که حجاب نه تنها محدودیت نیست، بلکه یک سکوی پرش است.

حضرت آقا در صحبت‌های خود همیشه به جوانان انگیزه می‌دهند، بنابراین پس از این که صحبت‌های ایشان را شنیدم و دیدم که بر ورزش بانوان تأکید دارند، خواستم صحبت‌های ایشان را عملی کنم؛ من می‌خواستم ثابت کنم که حجاب مانند لباس رزم است و هیچ‌گاه محدودیت نیست.»

دویچه‌وله، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، رادیو فرانسه و ده‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی در اقدامی هماهنگ با صد‌ها سایت اینترنتی وابسته به جریان اپوزیسیون، سعی کردند تا دختران ایرانی را که در مسابقات موفق به کسب موفقیت و مدال‌های رنگارنگ شدند، افرادی معرفی کنند که هیچ اعتقادی به مقررات کشور ایران و مقدسات و احکام دین اسلام ندارند.

این رسانه‌ها با تمرکز ویژه بر روی پوشش و حجاب این دختران ورزشکار، آن را مانعی بر سر ورزش زنان در ایران نامیدند که دختران ایران از روی «اجبار» باید آن را رعایت کنند؛ حتی تلویزیون دولتی انگلیس پا را از این فرا‌تر گذاشت و در یک برنامه، صریحاً مدعی شد که «ورزش بانوان در ایران در شعاع حجاب گیر کرده است.»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000317/nf00317583-1.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000317/nf00317583-2.jpg
حالا آیا کسی می‌تواند ادعا کند که حجاب مانع دختران ورزشکار در امر ورزش است؟ خیر! به عنوان مثال به صحبت‌های همین خانم سمیه حیدری توجه کنید: «من ۱۴ سال است که جودو را آغاز کرده‌ام، البته هدف نهایی من مدال نقره بازی‌های آسیایی نیست، بلکه برای کسب مدال طلای المپیک تمرین می‌کنم، اما از آنجا که حمایت نشده‌ام از رسیدن به این هدف تا حدود زیادی فاصله گرفته‌ام؛ همه هدف و انگیزه من مدال طلای بازی‌های آسیایی بود و اگر ناداوری در دیدار فینال صورت نمی‌گرفت، صد درصد با مدال طلا به ایران باز می‌گشتم».

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000317/nf00317583-3.jpg

یعنی اگر از امثال این خانم حمایت شود با انگیزه‌های فراوانی که در زنان ورزشکار وجود دارد می‌توان به سکوهای جهانی و المپیک امید داشت؛ همچنان که بعضی شیر زنان ایران با همین حجاب به آن دست پیدا کردند مانند زهرا نعمتی دارنده نشان طلای تیراندازی با کمان پاراالمپیک لندن و رکورددار در این رشته و برنده جایزه اسپورت آکورد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000317/nf00317582-1.jpg

اما همان طور که گفته شد رسانه‌های بیگانه سعی دارند ورزشکاران زن ایرانی را افرادی معرفی کنند که هیچ اعتقادی به مقررات کشور ایران و مقدسات و احکام دین اسلام ندارند؛ حال سیلی محکم را بر دهان آنان در تصویر زیر ببینید: «الهه احمدی روی سکوی دوم تیمی بازی‌های آسیایی (نفر وسط)»

به قرآن در دست الهه احمدی صاحب ۲ نقره و ۳ برنز تیراندازی بازی‌های آسیایی گوانگژو دقت کنید؛ تصویر زیر حضور الهه احمدی در المپیک لندن را نشان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *